Singda Skrevet Januar 31, 2007 Skrevet Januar 31, 2007 Har problemer med clutchen, det er liksom ikke noe motstand når jeg trykker den inn, akkurat som det ikke er noe hydralik veske igjen, Men hvor kan jeg få sjekket om det er for lite veske eller ikke? kansje det er noen andre problemer? Takker for svar! Simon
02 Touring Skrevet Februar 1, 2007 Skrevet Februar 1, 2007 Clutchen har samme reservoar som bremsene. Skal du lufte? Den ekleste måte er: Ta en slange fra bremsekalipperen (fyll den ned br.veske) til slaven som er på gearkassa, åpne begge ventilene og pump på bremsepedalen ( samme som når du lufter bremser. http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf ca 7mb
Singda Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Skrevet Februar 1, 2007 takk for svar! fant et annet innlegg om en som hadde samme problem,da trodde de den slavesylynderen måtte byttes, men synes det er litt rart den blir ødelagt sånn uten videre.. har veldig lite peil på bmw å bil i det hele tatt egentlig. tror jeg har bremseveske på tanken men veit ikke om det er nokk... må det være fult for at clutchen skal funke? filmen funka ikke til meg, er garantert dataen min det er feil med=(
cretix Skrevet Februar 1, 2007 Skrevet Februar 1, 2007 Jeg foreslår om du kan se om det har lekket noe veske fra slave selynderen under ved girkassa. Er nokså enkelt og bytte slave selynderen. Du kan skru den ut og se om noen av pakningene er gåene. En ny slaveselyneder fikk jeg for 427 kr,- på bilxtra på min bmw 316i e30 For og få trykk tilbake når alt er montert. Så må du fylle bremse veske beholderen din helt GNU full! og du bør være 2 personer når du gjør slikt. Du pumper på pedalen 20 trykk, og holder den inne og andre personen går udner og åpner ventilen på slaveselynderen. og lukker den og du slepper pedalen. Slikt gjøres helt til du får trykk nok, og ingen luft kommer ut av slave selynderen. Husk GODT på at det må være fult hele tiden på beholderen. Annet godt råd, bremse veske TÆRER jævlig på lakken! Så vask over der du tar på lakken med bremseveske! Vist ikke så flasser lakken av de neste dagene.
Singda Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Skrevet Februar 1, 2007 Okey! takk skal du ha, skal begynne å sjekke alt snart når bilen er innendørs=) ligger det en bilxtra butikk i trondheim foresten?
cretix Skrevet Februar 1, 2007 Skrevet Februar 1, 2007 det vet jeg ikke. Men om du bestiller over telefon så skal det går nokså greit. Jeg bestilte , og kunne hente delen dagen derpå. Og få sendt en slik slave selynder tar ikke lange tiden. Og bytte dette er ikke vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå