Gå til innhold

Problemer med risting i forstilling på -90 e34 525i


NIBE
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå endelig kjøpt riktig bil... og ikke bare et framkomstmiddel (sitat fra en kollega). Jeg skjønner nå hva han har snakket om i alle år, men som alle andre som kommer litt opp i "reparasjonsalder" må det jo være noen utfordringer. Har altså en -90 525i med tildels store spasmer i de fremre regioner. Har sjekket felger og dekk - OK, men har skjønt at mye kan relateres til dempere/fjærer + foringer. Skal også nevne at bilen er svært lett å lede (i motsetning til hun hjemme :D ) servoen er veldig lett og noe "uleselig". Bortsett fra dette er jeg svært fornøyd og følger med på dette fantastiske forum (at jeg ikke har gjort dette før...)

Ser frem til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen virker veldig lett å "lede" som du sier så kan det jo være litt skeiv hjulstilling, men det er mulig det bare skyldes slitt foringer som gir "slakke". Regner med du mente i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det risting når du kjører rett frem, svinger eller begge deler. jeg tenker på hjullagre. ganske vanlig symptom!

Det er risting når jeg kjører rett frem. Det avtar noe ved hast over 90 km/t. ved 75 - 85 km/t er det ILLE. Har ikke sjekket nå hjullagre er byttet. Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen virker veldig lett å "lede" som du sier så kan det jo være litt skeiv hjulstilling, men det er mulig det bare skyldes slitt foringer som gir "slakke". Regner med du mente i fart.

Skal sjekke hjulstilling og bytte foringer. Den er lett også når den står stille, er det mulig å "justere eller stramme" noe på snekke e.l ?

Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slark i styret er det råd å stramme snekka på styre, slik at det blir mindre slark.. Har ikke tro på at det blir noe bedre akkuratt i dette tilfellet, da det somregel hjelper på sporing o.l... Tror det ligger i foringene eller stag under som ikke er helt i form.. Var borti en bil som hadde skeive bremseskiver, som ristet noe innsti under nedbremsing.. men bilen din rister jo "hele tiden", så er vell neppe derfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...