NIBE Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Hei! Har nå endelig kjøpt riktig bil... og ikke bare et framkomstmiddel (sitat fra en kollega). Jeg skjønner nå hva han har snakket om i alle år, men som alle andre som kommer litt opp i "reparasjonsalder" må det jo være noen utfordringer. Har altså en -90 525i med tildels store spasmer i de fremre regioner. Har sjekket felger og dekk - OK, men har skjønt at mye kan relateres til dempere/fjærer + foringer. Skal også nevne at bilen er svært lett å lede (i motsetning til hun hjemme ) servoen er veldig lett og noe "uleselig". Bortsett fra dette er jeg svært fornøyd og følger med på dette fantastiske forum (at jeg ikke har gjort dette før...) Ser frem til svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 er det risting når du kjører rett frem, svinger eller begge deler. jeg tenker på hjullagre. ganske vanlig symptom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan.s Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Foringer og. Skal bytte mine nå i sommer. Hvis du tar en titt her ser du de fleste vanlige feil og problemer man kan oppleve i en e34. http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
^B^M^W^ Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Hvis bilen virker veldig lett å "lede" som du sier så kan det jo være litt skeiv hjulstilling, men det er mulig det bare skyldes slitt foringer som gir "slakke". Regner med du mente i fart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morrist Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Goe tips du allerede har fått hær, men kan jo også være en så litten feil som ubalanserte dekk:) lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonescream Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Er det slik at det rister ekstra når du bremser fort ned + mye risting i fra 80 - 120 er det sikkert caster stagene dine som må skiftest ut. gjorde det på min og problemet forsvann. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIBE Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 er det risting når du kjører rett frem, svinger eller begge deler. jeg tenker på hjullagre. ganske vanlig symptom! Det er risting når jeg kjører rett frem. Det avtar noe ved hast over 90 km/t. ved 75 - 85 km/t er det ILLE. Har ikke sjekket nå hjullagre er byttet. Takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIBE Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Hvis bilen virker veldig lett å "lede" som du sier så kan det jo være litt skeiv hjulstilling, men det er mulig det bare skyldes slitt foringer som gir "slakke". Regner med du mente i fart. Skal sjekke hjulstilling og bytte foringer. Den er lett også når den står stille, er det mulig å "justere eller stramme" noe på snekke e.l ? Takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIBE Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Goe tips du allerede har fått hær, men kan jo også være en så litten feil som ubalanserte dekk:) lykke til! Felger og dekk er sjekket og er OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIBE Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Foringer og. Skal bytte mine nå i sommer. Hvis du tar en titt her ser du de fleste vanlige feil og problemer man kan oppleve i en e34. http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp Takk, super link. Skal sjekke mye av det som var beskrevet her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morrist Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Har du slark i styret er det råd å stramme snekka på styre, slik at det blir mindre slark.. Har ikke tro på at det blir noe bedre akkuratt i dette tilfellet, da det somregel hjelper på sporing o.l... Tror det ligger i foringene eller stag under som ikke er helt i form.. Var borti en bil som hadde skeive bremseskiver, som ristet noe innsti under nedbremsing.. men bilen din rister jo "hele tiden", så er vell neppe derfor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIBE Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Dette ble løst med nye foringer, endeledd og ny hjelpesnekke, samt forstillingsjustering. Takker for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan.s Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Hva kom forøverig den totale prisen på? Med tanke på at jeg må gjøre det samme selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts