Gå til innhold

E34 M50 07/1990 rep objekt


Mithrandster
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann alle.. Tenkte å legge ut info om "prosjektet" mitt.. En E34 M50 07/1990. Blir vel egentlig meir et rep objekt med små mods.

Kommer og til å legge ut litt bilder etterkvart. Akkurat no har eg ingen tilgjengelig.

Kjøpte bilen i februar 05 etter at min forrige bil ble påkjørt bakfra. Bilen gikk helt greit men var litt slarken og man såg at tidens tann hadde hatt en finger med i spillet. Merka og med en gang at demperene var gåen, så klarte å prute litt på den :D

Dette har eg gjort til nå:

Bytta hele vindusvisker mekanismen noe som var et reint &%#" helt til eg fant en DIY, tenkte å lage en norsk vesjon av denne sia eg ikkje tok noen bilder da eg holdt på med arbeidet. http://bmwe32.masscom.net/johan/wiper_m ... anism.html

Øvre bærearm venstre side framme, øvre og nedre bærearm på høgre side framme "den øvre var knekt :shock:" merka det når eg skulle bytte til sommerdekk etter eg fekk den, dekket kom aldri oppav asfalten når eg heva den. Bytta alle demparane, foringer framme. Bremseklosser og bremseskiver hele vegen rundt samt caliperne bak da dei gamle gikk i oppløysing. Hjullager venstre bak som var et reint helvete, det gikk i oppløsning når vi skulle ta det ut så var litt av en jobb å få ytterringen ut ja. Bytta ene drivakslingen bak etter den hadde knekt :shock:. Lurer litt på kva han som hadde den før meg har gjort med den egentlig.. Bytta lambdasonden, lmm, plugger, oljeskift, oljefilter. Har og satt i cone luftfilter, sku visst vera bra greier men er skeptisk.. Kommer til å kjøpe et K&N filter ettekvart. Fekk og tak i noen ganske flotte felga første året eg hadde den. E visst kopi av AC Schnitzer. 5 eikers 8"brei 17" dim, har no 235/40 på dei så tenkte derfor å få på spacers bak siden det er samme innpress på alle felgane ET20. Men eg liker look'en og syns dei passer godt på bilen og liker at det er "kant" på felgene så man kan legge mobilen og lommeboka fra seg på når man skrur hehe. Har og kasta den gamle radioen som var orginal så langt eg bare kunne da eg ikkje fekk den på etter at det bare stod code, noe eg har funnet ut av i etter tid. Har satt i en midlertidig spiller en LG med mp3. Har bytta ut alle 6 orginale høgtalarane med et merke som heter Macron, helt greie høgtalera men kommer til å bytte til pioneer etterkvart. Bygd meg subkasse med 2 12" dobbeltspole pioneer med en PowerAcoustic Gothic 1800 forsterkar som pådrivar. Har og ein NN 1.2F kondensator sånn at eg ikkje tar livet av det stakkars batteriet. Utseende messigt har eg bare bytta til kvite blinklys framme og på sidene.. Biltema er fint der :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...