Gå til innhold

trim fra DALTECH tuning


Ole-Magne
 Share

Anbefalte innlegg

har bestandig vært skeptisk til chiping av bensinbiler men i dag fikk jeg chippet min bil... De lovet 19 hk, noe som jeg synes var utrolig mye. Eneste suge motoren de chipper er BMW 6`er, det er denne som gir effekt for pengene.

Chiper bmw diesel motorer også vis noen lurer på det...

her er noen bilder fra oppgraderingen:

her er pluggen han satt i diagnosestikket mitt:

dsc00175hk9.jpg

her er bilde av mellomstykke før kabelen går inn i dataen:

dsc00174pe6.jpg

her er et oversiktsbilde...

dsc00173bh5.jpg

dsc00172vs6.jpg

han koblet opp dataen mot bilen, hentet ut den orginale softwaren for så å maile den til levrandøren sin. Så fikk han svar på mail innen kort tid for så å legge ny software inn.

Bilen startet lett etterpå, tok en roli prøvetur for å se at alt var ok. Testet at alt fungerte bra. Hadde tatt en test i en tunell som vi har under tromsøsundet. Denne er ganske bratt opp, på 5. gir før jeg chipet bilen så fikk jeg 115 opp fra bunn(hadde 80kmt ved start)

samme test ble utført etter chipp, hadde da en mann med meg. da viste spedometret ca 125. dette er da en økning på 10 kmt, i oppoverbakke med belastning + en ekstra mann. merker stor forskjell på akserlasjon i alle gir fra ca 3000 o/min og opp til ca 6000 o/min.

Spesielt i 3 gir merker jeg dette godt :D

Er kjempe fornøyd... :D:D

bilen er er E39 528i med manuell gir, har i tilegg til dette fra før montert effektanlegg / grenrør og KN konfilter

slenger ut bilde av grenrørene; var utrolig trang og montere

04082006018bp3.jpg

KN filter satsen min, skal montere skille vegg og rør som fører friskluft rett inn i filtret

dsc03358da0.jpg

Nr til han som chippet:

Daletch tuning m/ Isak 97 95 16 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, er klar over det, har vært å kjørt bil i hele kveld... er en helt annen bil å kjøre, var litt skeptisk at dreiemomentet kom til å bli flyttet høyere opp på turtall å at turtallssperres skulle flyttes. men kan enda kjøre overalt i 3.gir, å sperra er der den bestandig har vært :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du har rundt kn filteret ditt? en strømpe??

ja.. er strømpebukse, sprayet den lett inn med olje før jeg monterte den. den tar da opp de største partiklene. Å da trenger du iike å vaske filtret så ofte, å når men vasker det så er det ikke så skittent heller.

Er bare å gå i skapet til dama eller mor`di så får du tak i sånn.. den med blånder fungerer best :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den skulle selges... men e blitt for gla i bilen :lol: har påkostet den masse, så den er blitt i så bra stand. Vis jeg skal kjøpe ny bil så blir d en E39 igjen, tror jeg må leite lenge etter en i samme stand.. trenger bare ny lakk for å bli sånn jeg vil ha den. + rette ut noen parkeringsbulker fra "idioter" som dundrer opp døra i siden på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å finne en bil uten kjøpesenter bulk i dag :evil:

hehe, stemme no bra det da... men prøve å parkere lengst unna inngangen å langt unna de andre bilene. eller mellom nye audi, merse eller BMW er. Men synes uansett hvor jeg parkerer så kommer d en risen gammel japse å klistrer seg opp mot bilen min. E D RART MAN BLIR FORBANNET!! :twisted:

Men med det været vi har nå har i tromsø så¨står bilen inne i garasjen, tørt og godt... REGNER kattunger nå, speilholke å dritt. Har vært kjempefint snø vær å nydelig føre. nokia hakkapelita 5 føre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ville nok dyno testet bilen både før og etter, slik at jeg hadde konkrete tall. Hadde jeg fått 19hk på en 2,8 n/a motor for 5k, hadde jeg slått til på dagen. Min 328 med grenrør, sportseksos og filter ga 13!!! hk ekstra. Et M50b25 innsug har gitt målinger som +10/15 hk. At er chip gir 19hk, tviler jeg stekt på. Personlig tror jeg ikke det er noen snarvei til mer effekt. Det billigste er og blir turbo, kompressor og selvfølgelig N2O (men da bare for begrensede pådrag, når en ønsker det lille ekstra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...