Gå til innhold

Serviceintervald for E46


Lillegutt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer bare på om det er noen som har oversikten over service intervaldene på 320i 99 mod E46?

Bilen min har fulgt alle servicene til nå, men skal inn på ny service nå på ca 110 000. Noen som vet hva denne servicen innnebærer?

Var ingen service på 100 000, men dette kan vel skyldes litt forskyvning i servicene etter når de har blitt tatt. Mulig det er denne servicen som skal tas nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 følger for bensinmotorene følgende syklus Oljeskift - Inspeksjon 1 - Oljeskift - Inspeksjon 2 - Oljeskift - Inspeksjon 1 osv . En inspeksjon innebærer også at det blir foretatt oljeskift, men forvent ikke at prisen inkluderer mye mer noen nye tennplugger og noen nye filter. Inspeksjon 2 er mer omfattende enn inspeksjon 1.

Har lest et eller annet sted på nettet at intervallet mellom hvert oljeskift eller inspeksjon er at bilen har forbrukt 2500 liter bensin siden forrige oljeskift/inspeksjon, dette stemmer bra med egne erfaringer - mellom 25 og 30000 km mellom hver gang. Oljeskift bør uansett foretas en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då skal vel bilen inn på insp2. og det koster rundt 5-6 hos bmw verksted. Har du litt tid og kunnskap er det jo en del relativt lett arbeid som du kan gjøre selv. Skifte olje + filter, tennplugger osv selv. er vel ikke stort mer enn det som blir gjort hvis ikke andre feil blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen folkens!

Får håpe det bare er oljeskift for lommebokens sin del.

Synes et er litt rart att disse intervalene ikk er oppgitte på en side hos BMW. Kan ikke finne noen på nettet....

Har ikkje noe problem med å bytte tingene (olje, oljefilter, plugger osv.) selv, men det er med tanke på videre slag det er en fordel å ha utført servicene på verksted/forhandlere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg sjekket serviceboken..

21500 Oljeskift og microfilter

44800 Inspeksjon 1, microfilter og Karosserikontroll

66100 Oljeservice og microfilter

87800 Inspeksjon 2, microfilter og klimaanlegg

107000 Oljeservice og Mikrofilter

119000 oljebytte

131000 Inspeksjon 2, partikkelfilterbytte, bremseveske målt

de 3 siste er tatt i norge etter at jeg kjøpte bilen. Tok inspeksjon 2 på 131000, hadde vel holdt med inspeksjon 1 :)

jeg tok service på 107000 fordi jeg trodde intervallen var 20000, ikke 22000 som jeg fant ut i ettertid

så i utgangspunktet er det inspeksjon hver 22000, men bytter olje mellom, for sikkerhets skyld.. Bilen er jo til for å brukes, da fortjener den litt ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...