Gå til innhold

Cabbe problemer


erlend_p
 Share

Anbefalte innlegg

nå i den siste regnperioden har cabben min startet å lekke litt vann.

Den lekker i overgangen mellom taket og frontvindusrammen. På høyre og venste side.

Igrunn veldig irriterendes at det drypper ned på fanget mitt mens jeg kjører + at det begynner å bli en lten dam i dørken pga dette.

Er dette et velkjent fenomen på e-36 cabber?

Ser at det er en liten pakning/foring på hver side.

Er det bare å bytte disse, eller er problemet litt mer omfattende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vennine av meg hadde samme problem på sin E36 cab og da var det en slags "metal" skims/pakning som ikke var helt i orden og måtte skiftes...enkel liten del men som vanlig en del pottel arbeid :)

Vet du hvor denne ""metal" skims/pakning" sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett om du har en storjobb forran deg da, refererer til det nederste bildet ditt. Du må ut med hele interiøret, stoler og midtkonsoll og dørkteppe. Når du ser så mye vann som det der ovenfra så er det 3-4 ganger så masse i vognbunnen din. Det er fordi at der er fire cm med skumgummi under teppe ditt. Det trekker sinnsykt mye vann.Du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, det kan være flere plasser enn den plassen du nå vet om. Det er en jobb du neppe vil ta opp igjen når du først har gjort det. Syns synd på deg. Viss du ikke gjør noe med det, så vil bilen din bli en rullende rust-klump med rotten/myglet lukt inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett om du har en storjobb forran deg da, refererer til det nederste bildet ditt. Du må ut med hele interiøret, stoler og midtkonsoll og dørkteppe. Når du ser så mye vann som det der ovenfra så er det 3-4 ganger så masse i vognbunnen din. Det er fordi at der er fire cm med skumgummi under teppe ditt. Det trekker sinnsykt mye vann.Du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, det kan være flere plasser enn den plassen du nå vet om. Det er en jobb du neppe vil ta opp igjen når du først har gjort det. Syns synd på deg. Viss du ikke gjør noe med det, så vil bilen din bli en rullende rust-klump med rotten/myglet lukt inni.

Var litt redd for dette ja...

Men må man, så må man :P

Men tenkte jeg skulle starte med å fikse lekasjen før jeg går i gang med resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan begynne med å reparere den lekkasjen du vet om, så kan du ta ut teppet, for så å bruke bilen som normalt uten teppe, da finner du fort ut om det er flere plasser det lekker, og da slipper du å finne vann etter du har montert og brukt bilen i noen mnder;)Det tar over en uke bare å få teppe skikkelig tørt, litt raskere viss du bruker vifte på det. Stor fordel å henge det opp, men pass på, det er lett for teppet revner når man herjer med det.Dersom det allerede lukter så har de nye tepper til 5 høvdinger på gs...men det er lite trolig du behøver å skifte det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan begynne med å reparere den lekkasjen du vet om, så kan du ta ut teppet, for så å bruke bilen som normalt uten teppe, da finner du fort ut om det er flere plasser det lekker, og da slipper du å finne vann etter du har montert og brukt bilen i noen mnder;)Det tar over en uke bare å få teppe skikkelig tørt, litt raskere viss du bruker vifte på det. Stor fordel å henge det opp, men pass på, det er lett for teppet revner når man herjer med det.Dersom det allerede lukter så har de nye tepper til 5 høvdinger på gs...men det er lite trolig du behøver å skifte det ut.

Har tatt en liten sjekk på bilen nå, tok av et par lister rundom, løftet på teppet her og der for å sjekke fukt og lukt.

helidgvis hadde fukten begrenset seg til kun der dammen var, fjernet vannet, og la fuktfjernings matter både over og under teppet der.

Kommer også til å ta ut teppet ved en senere anleding for å gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på bmw sjappa og hørte hva jeg måtte bytte og han så at jeg måtte bytte den store pakkningen som er på kalesja den skulle de ha 2300 for:(ikke billig.

blir nok den som må byttes ja.

Men men, koster å være kar, og må man, så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...