erlend_p Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 nå i den siste regnperioden har cabben min startet å lekke litt vann. Den lekker i overgangen mellom taket og frontvindusrammen. På høyre og venste side. Igrunn veldig irriterendes at det drypper ned på fanget mitt mens jeg kjører + at det begynner å bli en lten dam i dørken pga dette. Er dette et velkjent fenomen på e-36 cabber? Ser at det er en liten pakning/foring på hver side. Er det bare å bytte disse, eller er problemet litt mer omfattende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widejuggao Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 en vennine av meg hadde samme problem på sin E36 cab og da var det en slags "metal" skims/pakning som ikke var helt i orden og måtte skiftes...enkel liten del men som vanlig en del pottel arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
erlend_p Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 det er her den lekker, så jeg lurte på om det holdt å bytte de lille pakningene/foringene som sitter her: Eller må jeg bytte hele denne pakningen?: Som dere ser begynner det å bli litt vann i bilen pga bergensværet: Link to comment Share on other sites More sharing options...
erlend_p Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 en vennine av meg hadde samme problem på sin E36 cab og da var det en slags "metal" skims/pakning som ikke var helt i orden og måtte skiftes...enkel liten del men som vanlig en del pottel arbeid Vet du hvor denne ""metal" skims/pakning" sitter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36-M-Tech cab Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 gjett om du har en storjobb forran deg da, refererer til det nederste bildet ditt. Du må ut med hele interiøret, stoler og midtkonsoll og dørkteppe. Når du ser så mye vann som det der ovenfra så er det 3-4 ganger så masse i vognbunnen din. Det er fordi at der er fire cm med skumgummi under teppe ditt. Det trekker sinnsykt mye vann.Du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, det kan være flere plasser enn den plassen du nå vet om. Det er en jobb du neppe vil ta opp igjen når du først har gjort det. Syns synd på deg. Viss du ikke gjør noe med det, så vil bilen din bli en rullende rust-klump med rotten/myglet lukt inni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erlend_p Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 gjett om du har en storjobb forran deg da, refererer til det nederste bildet ditt. Du må ut med hele interiøret, stoler og midtkonsoll og dørkteppe. Når du ser så mye vann som det der ovenfra så er det 3-4 ganger så masse i vognbunnen din. Det er fordi at der er fire cm med skumgummi under teppe ditt. Det trekker sinnsykt mye vann.Du må finne ut hvor lekkasjen kommer fra, det kan være flere plasser enn den plassen du nå vet om. Det er en jobb du neppe vil ta opp igjen når du først har gjort det. Syns synd på deg. Viss du ikke gjør noe med det, så vil bilen din bli en rullende rust-klump med rotten/myglet lukt inni. Var litt redd for dette ja... Men må man, så må man Men tenkte jeg skulle starte med å fikse lekasjen før jeg går i gang med resten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36-M-Tech cab Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 du kan begynne med å reparere den lekkasjen du vet om, så kan du ta ut teppet, for så å bruke bilen som normalt uten teppe, da finner du fort ut om det er flere plasser det lekker, og da slipper du å finne vann etter du har montert og brukt bilen i noen mnder;)Det tar over en uke bare å få teppe skikkelig tørt, litt raskere viss du bruker vifte på det. Stor fordel å henge det opp, men pass på, det er lett for teppet revner når man herjer med det.Dersom det allerede lukter så har de nye tepper til 5 høvdinger på gs...men det er lite trolig du behøver å skifte det ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw328 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 har akkurat samme prob på cabben jeg og att det lekker ved vinduet men så mye vann du fikk inn har jeg ikke må jo bare renne rett mellom når det regner hos deg,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw328 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 jeg var på bmw sjappa og hørte hva jeg måtte bytte og han så at jeg måtte bytte den store pakkningen som er på kalesja den skulle de ha 2300 for:(ikke billig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erlend_p Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 du kan begynne med å reparere den lekkasjen du vet om, så kan du ta ut teppet, for så å bruke bilen som normalt uten teppe, da finner du fort ut om det er flere plasser det lekker, og da slipper du å finne vann etter du har montert og brukt bilen i noen mnder;)Det tar over en uke bare å få teppe skikkelig tørt, litt raskere viss du bruker vifte på det. Stor fordel å henge det opp, men pass på, det er lett for teppet revner når man herjer med det.Dersom det allerede lukter så har de nye tepper til 5 høvdinger på gs...men det er lite trolig du behøver å skifte det ut. Har tatt en liten sjekk på bilen nå, tok av et par lister rundom, løftet på teppet her og der for å sjekke fukt og lukt. helidgvis hadde fukten begrenset seg til kun der dammen var, fjernet vannet, og la fuktfjernings matter både over og under teppet der. Kommer også til å ta ut teppet ved en senere anleding for å gjøre det skikkelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erlend_p Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 jeg var på bmw sjappa og hørte hva jeg måtte bytte og han så at jeg måtte bytte den store pakkningen som er på kalesja den skulle de ha 2300 for:(ikke billig. blir nok den som må byttes ja. Men men, koster å være kar, og må man, så må man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts