Reefer Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Hei. Noen som kan mye om tuning her. Lurte på noen måter å trimme min M50 320i 24v motor uten at det koster en formue? M.V.H Stian
Kenneth BMW Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Hei Du kan jo begynne med å skifte eksosanlegget og et KN filter,
336mik Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Hvor mye er en formue da? Bygger jo turbo med lite trykk på noe sånt for 10-15tusen.
Reefer Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Skrevet Februar 3, 2007 Det er det første jeg skal bytte også. Ikke mere enn 15 lapper hvertfall. Noen som veit hvor mye hk en orginal motor tåler.
Widejuggao Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 på en sue motor så koster de merkbare hestene alltid en del. tommel regel er ca 1000,- pr hest
klubba Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 tåler vel 230-240 hk på orginal motor med turbo
javewl Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 på en sue motor så koster de merkbare hestene alltid en del.tommel regel er ca 1000,- pr hest Dersom den skal suge etter trimming også, så ja. Men gå for lavtrykksturbo. Du kan regne med 50-60% økning i effekt på en orginal motor.
Oppheimen Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 på en sue motor så koster de merkbare hestene alltid en del.tommel regel er ca 1000,- pr hest Dersom den skal suge etter trimming også, så ja. Men gå for lavtrykksturbo. Du kan regne med 50-60% økning i effekt på en orginal motor. ja men husk, d er ikke nok effekt med å bare sette på en turbo, bytt kamaksling(er) og.. viss ikke har du liten effekt av turboen i forold til hva du kan få...
oddis Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Ville kjøpt meg en M50B25 og en B25 diff for 15 lapper istedet. Lavtrykksturbooppsett til 15 lapper har et visst holdbartsnivå. B25 kan du ligge på turtallsperra dagen lang.
E30 ex Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Helt enig, bytt motor! Det er den billigste og mest holdbare trimming som er mulig i ditt tilfelle. Og så kan du kanskje få igjen noen lapper for gamlemotoren også. Turbobygge til 15 lapper ville jeg holdt meg langt unna.
Bimmerlars Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Som sagt over her, bytt motor. Kommer ikke langt med 15000 om det skal trimmes. Rekker nesten til en overhaling det, slik at du får igjen de hestene som var der når den var ny
RoaldJ Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 chip? porting av innsug? planering av toppen? kvass kam med justerbart kamdrev? headers manifoiler med komplett effektanlegg + effekfilter da? dette må vell bli det "letteste" uten noe særlig drastiske endringer som turbo eller motorbytte. og hvem på biltilsynet kan finne ut av dette bare ved og se på motoren? turbo er da litt vanskelig og sjule
Bimmerlars Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 chip?porting av innsug? planering av toppen? kvass kam med justerbart kamdrev? headers manifoiler med komplett effektanlegg + effekfilter da? dette må vell bli det "letteste" uten noe særlig drastiske endringer som turbo eller motorbytte. og hvem på biltilsynet kan finne ut av dette bare ved og se på motoren? turbo er da litt vanskelig og sjule Mye mer jobb det der enn å skifte motor, samt at det blir mindre effekt av det.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Hva må jeg bytte om jeg vil ha en 2,5 liter i min isbil? Og hva vil det koste for at den skal være godkjent osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå