Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som kan mye om tuning her.

Lurte på noen måter å trimme min M50 320i 24v motor uten at det koster en formue?

M.V.H

Stian

Skrevet

Det er det første jeg skal bytte også.

Ikke mere enn 15 lapper hvertfall.

Noen som veit hvor mye hk en orginal motor tåler.

Skrevet
på en sue motor så koster de merkbare hestene alltid en del.

tommel regel er ca 1000,- pr hest

Dersom den skal suge etter trimming også, så ja.

Men gå for lavtrykksturbo. Du kan regne med 50-60% økning i effekt på en orginal motor.

Skrevet
på en sue motor så koster de merkbare hestene alltid en del.

tommel regel er ca 1000,- pr hest

Dersom den skal suge etter trimming også, så ja.

Men gå for lavtrykksturbo. Du kan regne med 50-60% økning i effekt på en orginal motor.

ja men husk, d er ikke nok effekt med å bare sette på en turbo, bytt kamaksling(er) og.. viss ikke har du liten effekt av turboen i forold til hva du kan få...

Skrevet

Ville kjøpt meg en M50B25 og en B25 diff for 15 lapper istedet.

Lavtrykksturbooppsett til 15 lapper har et visst holdbartsnivå. B25 kan du ligge på turtallsperra dagen lang.

Skrevet

Helt enig, bytt motor! Det er den billigste og mest holdbare trimming som er mulig i ditt tilfelle. Og så kan du kanskje få igjen noen lapper for gamlemotoren også.

Turbobygge til 15 lapper ville jeg holdt meg langt unna.

Skrevet

chip?

porting av innsug?

planering av toppen?

kvass kam med justerbart kamdrev?

headers manifoiler med komplett effektanlegg + effekfilter da?

dette må vell bli det "letteste" uten noe særlig drastiske endringer

som turbo eller motorbytte.

og hvem på biltilsynet kan finne ut av dette bare ved og se på motoren?

turbo er da litt vanskelig og sjule ;)

Skrevet
chip?

porting av innsug?

planering av toppen?

kvass kam med justerbart kamdrev?

headers manifoiler med komplett effektanlegg + effekfilter da?

dette må vell bli det "letteste" uten noe særlig drastiske endringer

som turbo eller motorbytte.

og hvem på biltilsynet kan finne ut av dette bare ved og se på motoren?

turbo er da litt vanskelig og sjule ;)

Mye mer jobb det der enn å skifte motor, samt at det blir mindre effekt av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...