tmp Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Bilen er en orginal 1986 modell 325i som vi har som utganspunkt. Planen er og få den så lett som mulig, med gode kjøreegenskaper. Men litt effekt må vi jo også ha Foreløbig har vi "ribbet" den fulstendig innvendig. Alt av inrteriør er da til salgs. Samme med stereo og 6 stk 450ccm dyser. Planen er kun og ha 2 stk. stoler, 4pkt seler, bur og dashbord innvendig. Når det gjelder utseende så skal den bli så orginal som mulig. Understell og bremser har vi ikke bestemt oss for enda, så hvis det er noen som har noen tips så er det bra! Motoren og girkassen som sitter i bilen nå "aker" ut i morgen, og inn kommer det en ny liten tass, som nærmer seg klar. Håper på og få ut rundt 207 Hk av dette! Motor:(M20B25) Nyoverhaldt Stempler 7.4:1 komp O ringet blokk Enem turbokam Dr. Shrick ventiler Dr. Shrick ventilfjærer Garret GT40 turbo Grenrør laget av "Limmet" Megasquirt 3 Stk coiler. 2 stk. bensinpumper. 750 ccm dyser IC 500x300x100 4 pkt sinterclutch "type ukjørbar" med forsterket sachs racing trykkplate Lettet svinghjul 4"->3" Downpipe og hjemmebygd eksos 3" Noen bilder av bil og motor:
ehrnst Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 likte stilen på bilen Men meget lav komp da? Regner med 207hk var en spøk også? For dere har da mat og luft til mer samt justeringsmuligheter;)
tmp Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Skrevet Februar 3, 2007 Spøk? Hmmm... Joda. Må vel satse på litt mere en det. Kompen er fin den gett
mOMOe Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 finfint prosjekt.. kult at noen bygger goe e30'r utav sedaner også da.. skikkelig fornuftig bil
oddis Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Jeg liker dette prosjektet! Morro at det blir mer BMW turbo i distriktet her Kompen var lovlig lav... men da må det lades hårt! Blir morro detta!
Kristov Skrevet Februar 3, 2007 Skrevet Februar 3, 2007 Hvis dere vil komplettere med wastegaten som passer til grenrøret kan dere få kjøpe den av meg for 2000kr.
tmp Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Skrevet Februar 3, 2007 Har du ett som passer, kan vi jo kjøpe det av deg til uka. Hvor mye tåler det? Bilde av det? Kan hente det mandag eventuelt...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Blir bra dette Kult når det er helt orginale biler med sprek motor
Harald e30R Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Åh det høres gromt ut. har du tenk på orginal lakk?
Ola. Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Orginale råder? litt trist isåfall, for oppsettet set ut til å gå for mer enn rådene tåler Selv med uportet topp kan du nok klare 450-500hk med dette om alt klaffer.. Råder og sveist topp (eller fabrikk ny topp) er nok stikkordene for holdbarhet her, men det vet dere sikkert..
tmp Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Rådene er orginale, enda, men det er under vurdering. Toppen derimot, er nyoverhaldt, med da nye slipte ventiler, stiveste fjører, og smidd Enem turbokam. Lakken skal forbli orginal, i og med at den er ganske bra der. En real shining skal selvsagt gjøres. Målet blir å holde den så orginal utvendig som mulig, uten spragende enderør og japsespoilere...hehe
Kristov Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Har du ett som passer, kan vi jo kjøpe det av deg til uka. Hvor mye tåler det? Bilde av det? Kan hente det mandag eventuelt... Ja, det er den som hører til grenrøret dere har. Den er 50mm så den holder i massevis (1000hk+).
tmp Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Da kan nok vi kjøpe den av deg.. Kan vi møte deg i oslo imorra og hente den da??
Kristov Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Da kan nok vi kjøpe den av deg.. Kan vi møte deg i oslo imorra og hente den da?? Vi tar resten på PM så ikke prosjekttråden sporer helt av her...
tmp Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Idag har vi fått gjordt litt igjen... Begynte å skru slik ved 10 tida, da så det slik ut.. Klokka 2, så så det slik ut... Å litt utpå idag, slik ca 5, da så det slik ut... Vi satte bare motoren på plass, slik at vi kunne se gangen på trykkrør, plassering av ic osv... Turbo, downpipe, og det som blir wastegate, får en kjempel bra plassering...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå