Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en orginal 1986 modell 325i som vi har som utganspunkt.

Planen er og få den så lett som mulig, med gode kjøreegenskaper.

Men litt effekt må vi jo også ha :twisted:

Foreløbig har vi "ribbet" den fulstendig innvendig. Alt av inrteriør er da til salgs. Samme med stereo og 6 stk 450ccm dyser.

Planen er kun og ha 2 stk. stoler, 4pkt seler, bur og dashbord innvendig.

Når det gjelder utseende så skal den bli så orginal som mulig.

Understell og bremser har vi ikke bestemt oss for enda, så hvis det er noen som har noen tips så er det bra!

Motoren og girkassen som sitter i bilen nå "aker" ut i morgen, og inn kommer det en ny liten tass, som nærmer seg klar.

Håper på og få ut rundt 207 Hk av dette! :roll:

Motor:(M20B25) Nyoverhaldt

Stempler 7.4:1 komp

O ringet blokk

Enem turbokam

Dr. Shrick ventiler

Dr. Shrick ventilfjærer

Garret GT40 turbo

Grenrør laget av "Limmet"

Megasquirt

3 Stk coiler.

2 stk. bensinpumper.

750 ccm dyser

IC 500x300x100

4 pkt sinterclutch "type ukjørbar" med forsterket sachs racing trykkplate

Lettet svinghjul

4"->3" Downpipe og hjemmebygd eksos 3"

Noen bilder av bil og motor:

bmw325itic087tm9.jpg

bmw325itic100zf5.jpg

bmw325itic102zw7.jpg

bmw325itic098ek0.jpg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

likte stilen på bilen

Men meget lav komp da?

Regner med 207hk var en spøk også?

For dere har da mat og luft til mer samt justeringsmuligheter;)

Skrevet

Jeg liker dette prosjektet! Morro at det blir mer BMW turbo i distriktet her :) Kompen var lovlig lav... men da må det lades hårt!

Blir morro detta!

Skrevet

Har du ett som passer, kan vi jo kjøpe det av deg til uka. Hvor mye tåler det? Bilde av det? Kan hente det mandag eventuelt...

Skrevet

Orginale råder? litt trist isåfall, for oppsettet set ut til å gå for mer enn rådene tåler :) Selv med uportet topp kan du nok klare 450-500hk med dette om alt klaffer..

Råder og sveist topp (eller fabrikk ny topp) er nok stikkordene for holdbarhet her, men det vet dere sikkert..

Skrevet

Rådene er orginale, enda, men det er under vurdering. Toppen derimot, er nyoverhaldt, med da nye slipte ventiler, stiveste fjører, og smidd Enem turbokam. Lakken skal forbli orginal, i og med at den er ganske bra der. En real shining skal selvsagt gjøres. Målet blir å holde den så orginal utvendig som mulig, uten spragende enderør og japsespoilere...hehe

Skrevet
Har du ett som passer, kan vi jo kjøpe det av deg til uka. Hvor mye tåler det? Bilde av det? Kan hente det mandag eventuelt...

Ja, det er den som hører til grenrøret dere har. Den er 50mm så den holder i massevis (1000hk+).

salgs.jpg

Skrevet

Idag har vi fått gjordt litt igjen... Begynte å skru slik ved 10 tida, da så det slik ut..

bmw325itic072of2.jpg

Klokka 2, så så det slik ut...

bmw325itic112jj0.jpg

Å litt utpå idag, slik ca 5, da så det slik ut...

bmw325itic130kd6.jpg

bmw325itic131tq2.jpg

Vi satte bare motoren på plass, slik at vi kunne se gangen på trykkrør, plassering av ic osv... Turbo, downpipe, og det som blir wastegate, får en kjempel bra plassering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...