Gå til innhold

Bmw E30 325 TIC


tmp
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er en orginal 1986 modell 325i som vi har som utganspunkt.

Planen er og få den så lett som mulig, med gode kjøreegenskaper.

Men litt effekt må vi jo også ha :twisted:

Foreløbig har vi "ribbet" den fulstendig innvendig. Alt av inrteriør er da til salgs. Samme med stereo og 6 stk 450ccm dyser.

Planen er kun og ha 2 stk. stoler, 4pkt seler, bur og dashbord innvendig.

Når det gjelder utseende så skal den bli så orginal som mulig.

Understell og bremser har vi ikke bestemt oss for enda, så hvis det er noen som har noen tips så er det bra!

Motoren og girkassen som sitter i bilen nå "aker" ut i morgen, og inn kommer det en ny liten tass, som nærmer seg klar.

Håper på og få ut rundt 207 Hk av dette! :roll:

Motor:(M20B25) Nyoverhaldt

Stempler 7.4:1 komp

O ringet blokk

Enem turbokam

Dr. Shrick ventiler

Dr. Shrick ventilfjærer

Garret GT40 turbo

Grenrør laget av "Limmet"

Megasquirt

3 Stk coiler.

2 stk. bensinpumper.

750 ccm dyser

IC 500x300x100

4 pkt sinterclutch "type ukjørbar" med forsterket sachs racing trykkplate

Lettet svinghjul

4"->3" Downpipe og hjemmebygd eksos 3"

Noen bilder av bil og motor:

bmw325itic087tm9.jpg

bmw325itic100zf5.jpg

bmw325itic102zw7.jpg

bmw325itic098ek0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orginale råder? litt trist isåfall, for oppsettet set ut til å gå for mer enn rådene tåler :) Selv med uportet topp kan du nok klare 450-500hk med dette om alt klaffer..

Råder og sveist topp (eller fabrikk ny topp) er nok stikkordene for holdbarhet her, men det vet dere sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene er orginale, enda, men det er under vurdering. Toppen derimot, er nyoverhaldt, med da nye slipte ventiler, stiveste fjører, og smidd Enem turbokam. Lakken skal forbli orginal, i og med at den er ganske bra der. En real shining skal selvsagt gjøres. Målet blir å holde den så orginal utvendig som mulig, uten spragende enderør og japsespoilere...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fått gjordt litt igjen... Begynte å skru slik ved 10 tida, da så det slik ut..

bmw325itic072of2.jpg

Klokka 2, så så det slik ut...

bmw325itic112jj0.jpg

Å litt utpå idag, slik ca 5, da så det slik ut...

bmw325itic130kd6.jpg

bmw325itic131tq2.jpg

Vi satte bare motoren på plass, slik at vi kunne se gangen på trykkrør, plassering av ic osv... Turbo, downpipe, og det som blir wastegate, får en kjempel bra plassering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...