Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

likte dette prosjektet;) fikk nesten starta med snikturbo, men bilen blei stjålet. starter om igjen om et halvt år:)

hvor mye må du ut med for å få sveisa vannkanalene? hva gjør dette for motoren, bedre kjøling, tåler høyere trykk eller?

stå på:D

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mener ppf tar 2200,- for å sveise toppen, men vi har gjordt det hos forskjellge karer. Noen sveisa, andre plana og skifta ventilstyringer, tettinger og vippearmer. Tror vi kosta på toppen rundt 7000,- i jobb jeg, men da blei det gjordt grundig. Grunnen til at vi gjør det, er at toppen skal tåle mere trykk. Sveste igjen kanalene, for så borre opp kjølekanalene igjen, med samme dim som hullene i topp-pakningen.

Skrevet

Mener ppf tar 2200,- for å sveise toppen, men vi har gjordt det hos forskjellge karer. Noen sveisa, andre plana og skifta ventilstyringer, tettinger og vippearmer. Tror vi kosta på toppen rundt 7000,- i jobb jeg, men da blei det gjordt grundig. Grunnen til at vi gjør det, er at toppen skal tåle mere trykk. Sveste igjen kanalene, for så borre opp kjølekanalene igjen, med samme dim som hullene i topp-pakningen.

Skrevet

takk for svar:) men hva slags trykk må du opp mot før kjølekanalene(?) tar kvelden, eller ødelegger. om man prioriter smidde stempler osv før det..

Skrevet

Tja, det vil nok variere noe fra topp til topp, men noe særlig over 0,5 hadde ikke ville satse på i lengden iallefall..

Skrevet

Tja... Ser da at det er noen som kjører med usveiset topp opp mot en bar. Men da er det vel i grenseland. Et annet alternativ er og kjøpe en 320 topp. De takler trykk litt bedre.

Ellers hadde det vært fint om noen kunne selge oss en ETA eller Diselveiv...

Må ha mere volum!!!!

  • 3 weeks later...
Skrevet

Tid for litt update.. Lite som har skjedd, men vi har leita frem litt deler i det siste. Nå har vi fått tak i 130mm sten parner råder, 2,7 veiv og ikke minst je-stempler.. Så nå går motoren i biter igjen, for borring av sylindere, balansering av veiv, svinghjul og clutsh..

Skrevet

Detta blir nok bra nå. Skikkelig innmat! :)

Monter underspylingsdyser og en forsterkningsramme i bunn av blokka(stodgørdel@ PPF) så er bunnen så å si perfekt!

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Noen som har ei diselveiv til overs?

Hadde vært fint....

For det er i grunn bare den vi mangler. Har ei ETA veiv på lur, men har lyst til og kjøre alt smidd!

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...