shibby Skrevet Mai 5, 2007 Skrevet Mai 5, 2007 likte dette prosjektet;) fikk nesten starta med snikturbo, men bilen blei stjålet. starter om igjen om et halvt år:) hvor mye må du ut med for å få sveisa vannkanalene? hva gjør dette for motoren, bedre kjøling, tåler høyere trykk eller? stå på
tmp Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Skrevet Mai 5, 2007 Mener ppf tar 2200,- for å sveise toppen, men vi har gjordt det hos forskjellge karer. Noen sveisa, andre plana og skifta ventilstyringer, tettinger og vippearmer. Tror vi kosta på toppen rundt 7000,- i jobb jeg, men da blei det gjordt grundig. Grunnen til at vi gjør det, er at toppen skal tåle mere trykk. Sveste igjen kanalene, for så borre opp kjølekanalene igjen, med samme dim som hullene i topp-pakningen.
tmp Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Skrevet Mai 5, 2007 Mener ppf tar 2200,- for å sveise toppen, men vi har gjordt det hos forskjellge karer. Noen sveisa, andre plana og skifta ventilstyringer, tettinger og vippearmer. Tror vi kosta på toppen rundt 7000,- i jobb jeg, men da blei det gjordt grundig. Grunnen til at vi gjør det, er at toppen skal tåle mere trykk. Sveste igjen kanalene, for så borre opp kjølekanalene igjen, med samme dim som hullene i topp-pakningen.
shibby Skrevet Mai 5, 2007 Skrevet Mai 5, 2007 takk for svar:) men hva slags trykk må du opp mot før kjølekanalene(?) tar kvelden, eller ødelegger. om man prioriter smidde stempler osv før det..
tmp Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Skrevet Mai 5, 2007 Tja, det vil nok variere noe fra topp til topp, men noe særlig over 0,5 hadde ikke ville satse på i lengden iallefall..
///M3-cab Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Tja... Ser da at det er noen som kjører med usveiset topp opp mot en bar. Men da er det vel i grenseland. Et annet alternativ er og kjøpe en 320 topp. De takler trykk litt bedre. Ellers hadde det vært fint om noen kunne selge oss en ETA eller Diselveiv... Må ha mere volum!!!!
///M3-cab Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Jepp. Den har litt mere gods mellom vannkanalene og sylinderveggen.
tmp Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 Tid for litt update.. Lite som har skjedd, men vi har leita frem litt deler i det siste. Nå har vi fått tak i 130mm sten parner råder, 2,7 veiv og ikke minst je-stempler.. Så nå går motoren i biter igjen, for borring av sylindere, balansering av veiv, svinghjul og clutsh..
oddis Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Detta blir nok bra nå. Skikkelig innmat! Monter underspylingsdyser og en forsterkningsramme i bunn av blokka(stodgørdel@ PPF) så er bunnen så å si perfekt!
///M3-cab Skrevet Juli 6, 2007 Skrevet Juli 6, 2007 Noen som har ei diselveiv til overs? Hadde vært fint.... For det er i grunn bare den vi mangler. Har ei ETA veiv på lur, men har lyst til og kjøre alt smidd!
Sweet_Protec Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Ser jo i og for seg greit ut dette, sikker på det ikke blir 210 Hk av dette da gutter? synes liksom 207 høres litt lite ut til det dere gjør! jeg vil tippe på 210! Gleder meg til å se den ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå