Gå til innhold

Æææ.. bilen stoppa


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min stoppa i stad, kjørte normalt avgårde og så døde den plutselig helt brått. Lyste på batteriet men den har jo strøm, anlegget funker og prøvde og lade den med startkabler uten hell, har ikke skjekka noe særlig bare taua sjiten hjem, men noen tips te hva det kan være ? hva jeg burde skjekke først. Den viste ikke noe tegn til og ha lite batteri utenom den ville ikke starte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk at du har gnist på pluggene...har du ikke det sjekker du alle ledninger osv inn på fordeler. Deretter er det rotor og fordelerlokk. Hvis den bare daua plutselig og flyr rundt på starteren kan det brått bare være en løs ledning inn på fordeler(hendte med en kamerat av meg :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommelregel for mekanikere:

1: Sjekk om det kommer gnist på pluggene

2: Sjekk at motoren får bensin

3: Sjekk at motoren får luft.. eventuellt finne ut om luftmasse/ luftmengdemåleren er defekt.

Feilsøk så ut ifra det som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe informasjon om L-jetronic bensinpumpe systemet ? finner bare informasjon til Motronic

står forresten mellom : relee,pumpa,ledningsnettet. Får ikke strøm til sikkringen til bensinpumpa. Men da er spørsmålet: får jeg strøm til sikringen i sikringsboksen uansett om pumpa er gåen eller ikke ?

edit: tror det er ledningsnettet, for strømmen må jo gå via sikringsboksen til pumpa, tror det er en feil mellom tenning -> sikringsboksen et sted, brudd på ledning som nevnt tenker jeg. for pumpa sviver ikke og får 0 strøm, veit ikke helt om jeg tar kjansen og koble strøm direkte til den.. ganske grisete med bensin der :shock:

Noen tanker og ide'er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...