Gå til innhold

Valg av 13cm komponentsett...


 Share

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et 13cm/5 1/4" komponentsett i prisklassen 1500-2000 spik, som passer i min E39. Er ute etter godlyd men trykk er også viktig 8) Hører vel på det meste forruten om R&B/rap. Settet skal kobles til en liten 4ch forsterker som jeg også muligens brokobler en sub over, så det er utgangspunktet.

Har ikke fått mulighet til å få hørt så mye på forskjellige merker etc, så hvis noen har erfaringer eller tilbud på komponentsett som gir en god bang for the bucks, please share!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina har et sett til ca 1900,- husker ikke betegnelsen, men det har jeg montert i tre E-39 Både via forsterker og rett på spiller, funker kanonbra....

Okei. ikke no problem å montere diskanten på orginalplass ved speilhuset?

I tillegg, kjenner du noen som forhandler disse settene, webshop etc.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha ett Komponent Sett til rundt 2000kr så får du ikke mye bedre en dette, etter min mening.

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=1703

Mvh

Takker for tipset. Kan du utdype hvorfor akkurat dette er "best"?

Fått et tilbud på dette settet fra Hertz; http://installbay.no/product_info.php?c ... cts_id=750

i tillegg har jeg tenkt litt på Focal V1 + at en på forumet har anbefalt disse fra Pioneer;

http://www.pioneer.no/no/products/430/4 ... index.html

Flere innspill, noen som har erfaringer med Lanzar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Herz settet er jo ikke langt unna det Soundstreem settet bare att Soundstream settet har bedre Frekvens område, det er 300kr billigere, det har bedre bass og samt, det er mye penere og se til etter min mening.

Når det gjelder det Pioneer settet så har jeg det i Bilen min bare i 6,5" og er jo ganske fornøyd med det, men kunne heller ha tengt meg det Soundstreem settet på 6,5" for har hørt på det i andre biler og det spiller bedre pga det har en følsomhet på 91dB og Pioneer sitt har 90dB og det utgjør jo litt på lyd og Soundstreem høytalerne har mye bedre Bass en Pioneer sine og Herz sine og for den del.

Men dette er min mening :)

Men skal du velge mellom de der så hadde jeg anbefalt å kjøpt Soundstreem settet og Herz settet som andre valg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du velge mellom de der så hadde jeg anbefalt å kjøpt Soundstreem settet og Herz settet som andre valg.

Mvh

Okei;) Bass er fint, men hadde tenkt å ivareta den biten med en sub. Men takker for tipset, blir med i vurderinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp hertz settet:) vurderer det jeg også, så kan du si om det er bra eller dårlig :P

mye du må gi for d da?

1700 ?

rundt 16-1700 ja. Er noen kroner i rabatt, så vurderer det sterkt. Skal nok gi tmb om det funker/funker ikke :P

Er bare usikker på hvordan og om det passer mtp dybde, diskanter og hvor jeg evt skal gjøre av delefilteret. Må vel bare få åpna opp sida og sjekke litt. Er ikke så kjent med denne bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Regner med du har E39 selv. Var det noen problemer å montere inn dette settet?(måtte du kutte eller bruke triks i ludo for å få det inn?) I tillegg; kjenner du monteringsdybden på wooferen til dette settet?

jeg har dette settet og skal kjøpe et til nå det jeg har er 4 år gammelt å spiller vakkert!

http://www.megabillig.no/index.php?page ... 15&id=1275

koster 2500 men det spiller deretter! helt rå lyd selv på ekstremt høye volum! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har e39 touring :)

Null problemer me å sette inn settet..

Monterings dybden er 61mm!

Forskjellen mellom orginalen og perfect 5.1 høytalern!

Sånn enklere kan det vel ikke bli? 8)

Skal ha et til jeg da i bakdørene da jeg har 10kw pioneer power som slår i bagasjen :lol:

Lookin' good. Eneste; klarer ikke heelt å plassere det bildet av døra. Innbiller meg at mitt element sitter litt høyere opp til høyre, hvis du skjønner. Mulig jeg lider av et lite synsbedrag, hehe 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...