mrb666 Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Var en snartur innom verkstedet med min 523 Touring 98-modell. De skulle bare lufte kjølesystemet. Det var ganske kaldt ute da (-18, hvis jeg husker riktig). De kjørte den inn på verkstedet og luftet den. Måtte kjøre en ny liten tur for så å lufte den igjen. Da de holdt på å lufte den andre gangen begynte plutselig anti-spinn lampa i dashbordet å lyse. Den har lyst siden og anti-spinnen fungerer ikke. Jeg har prøvd å trykke på den ASC-knappen, men det skjer ingen verdens ting. ABS'en fungerer fortsatt og jeg snakket med BMW i Harstad, men de hadde ikke vært borti problemet. De mente at hvis anti-spinnen ikke fungerte så skulle ikke ABS heller fungere siden de går på samme styreenhet. Jeg mistenker at det har kommet kondens i enheten, men lurer på om det er noen her som har vært borti dette problemet eller er jeg unik??
325icab_88 Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 fatter hadde samme problem med en e39 520 en gang...Her funket ABS selv om ASC streika
mrb666 Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 Fant du ut hva som var problemet da?
325icab_88 Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Jepp, det var noe med en føler på bakhjulet
S. Gunstad Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Hadde sammen problemet. ASC lampa og ABS lampa lyste, meiner å huske at det skjedde etter å ha vaska den, men det ble borte etter 30 min. Kan sjekke om det er sensorene bak ved å ha opp dørene i fart. Hvis det ikke kommer en "pling" lyd, er det en av sensorne som er gått. Forsto det slik at høyre sensor gikk på høyre dør og visa versa.
lefty293 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Hvis ASC og ABS- lampa lyser så kan det være at det er kommet inn fuktighet/is/snø i en av hastighetsfølerene som ligger inne i hjulene. Da er det kjappeste å sette inn bilen og få den tørket skikkelig! Eller en føler kan være kan være defekt. Cruisekontrollen vil heller ikke virke hvis den er defekt. Koster 500-1000,- og er kjapp og skifte:)
ReiRud Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 enkel måte å sjekke om føleren er gåen er å ta i frahverandre koblingen (ledningene) og måle motstand i føleren!
TheBirg Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Noen som vet hva verdien skal ligge på ? Eller er det måling når den er i orden og "0" når den ikke er i orden ?
Tam Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Ca 1Mohm mener jeg det er på hele følere. Dør speedometeret er det venstre bakhjuls sensor som er gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå