turbo_fever Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Jeg tenkte å sandblåse calipterene mine og bærearmer bake. Kanskje noen andre småting.. Hva bruker dere og ha på ettepå?? Smøre på noe eller lakke men en type lakk?? Har hørt att noen bruker hammer rite, men er det ikke for sprøtt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirakulix Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 calipterne burde iallefall lakkeres med en lakk som tåler litt varme. vist ikke vil det bare flasse av. Men regner med det er både lakkererer og andre her som har gjort dette i realiteten, som kan gi deg et mer konkret svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Får kjøpt egen caliperlakk, den bør det jo gå ann å bruke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Sunde Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Jeg bruker vanligvis glasurit stålgrunning(9-7) når jeg har sandblåst deler. Har også brukt Arcanol med godt hell. Til calipere og andre deler som kan bli varme så må du sikkert til med noe varmebestandig lakk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo_fever Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 På calipterne tenkte jeg på å kjøpe den typen som er å få i butikken.. Bærearmer og stabbstag er vel bare å finne noe bra i svart Link to comment Share on other sites More sharing options...
samatron Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 caliperlakken tåler fakstisk mindre varme enn hammerlite lakken! da jeg har sandblåst har jeg fått det HELT reint, det er viktig, hvis ikke kommer rusten fra innsiden, så zinkgrunna jeg før jeg la ca 10 lakk med hammerlite. dette holder Leenge.. husk å lakkere i 2 forsjellige frager annevær gang, så du er sikker på å få dekket alle steder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bull7 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 ikke bruk arcanol eller hammerrite!! bruk rett calipterlakk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo_fever Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Oi da, ikke enige.. Har brukt to lag med hammer rite før. Har holdt det på calipterene, men den er jo så sprø mener jeg.. Men 10lag med lakk på var jo i det messte laget vel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.E.H Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 ikke bruk arcanol eller hammerrite!! bruk rett calipterlakk! hvorfor ikke? bare for å få en begrunnelse på svaret ditt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
javewl Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Jeg har god erfaring med hammerite. 2-3 lag burde holde lenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bull7 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 fordi arcanol er no dritt. lakker over det å lakken slipper. og det ser mye finere ut med rett caliperlakk enn hammerrite som er penslet på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo_fever Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Er det heilt rent så burde resultate bli ganske likkt, men hammer riten er vel en del tykkere. Så blir kanskje ikke like fint. Bare å dra det godt utover så blir det fint om det er heilt rent, noe det burde bli etter sandblåsing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetta Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Pulverlakkere kan jo muligens gjøres. koster kanskje litt mer enn å gjøre alt selv men det blir jo bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
samatron Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 hammerlite fåes på spray å blir like bra som caliper lakk.. å si at hammerlite er noe dritt er bare pølsevev. sandblåste alt understellet på en bil for 2 år siden, zink grunna det og la på en del hammerlite. det er like pent den dag i dag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo_fever Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 "samatron" du vet ikke vilke farger man kan få spraybar hammer rite i?? svart, sølv eller skarp rød?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts