Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å sandblåse calipterene mine og bærearmer bake.

Kanskje noen andre småting.. Hva bruker dere og ha på ettepå??

Smøre på noe eller lakke men en type lakk??

Har hørt att noen bruker hammer rite, men er det ikke for sprøtt??

Skrevet

calipterne burde iallefall lakkeres med en lakk som tåler litt varme.

vist ikke vil det bare flasse av.

Men regner med det er både lakkererer og andre her som har gjort dette i realiteten, som kan gi deg et mer konkret svar :)

Skrevet

caliperlakken tåler fakstisk mindre varme enn hammerlite lakken!

da jeg har sandblåst har jeg fått det HELT reint, det er viktig, hvis ikke kommer rusten fra innsiden, så zinkgrunna jeg før jeg la ca 10 lakk med hammerlite. dette holder Leenge.. husk å lakkere i 2 forsjellige frager annevær gang, så du er sikker på å få dekket alle steder!

Skrevet

Oi da, ikke enige..

Har brukt to lag med hammer rite før.

Har holdt det på calipterene, men den er jo så sprø mener jeg.. Men 10lag med lakk på var jo i det messte laget vel..

Skrevet

fordi arcanol er no dritt. lakker over det å lakken slipper. og det ser mye finere ut med rett caliperlakk enn hammerrite som er penslet på.

Skrevet

Er det heilt rent så burde resultate bli ganske likkt, men hammer riten er vel en del tykkere. Så blir kanskje ikke like fint.

Bare å dra det godt utover så blir det fint om det er heilt rent, noe det burde bli etter sandblåsing..

Skrevet

hammerlite fåes på spray å blir like bra som caliper lakk.. å si at hammerlite er noe dritt er bare pølsevev. sandblåste alt understellet på en bil for 2 år siden, zink grunna det og la på en del hammerlite. det er like pent den dag i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...