Wazu Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Da er det snart på tide å skifte luftfilteret igjen. Har hittil brukt helt standard luftfilter. Har jo tenkt på dette med litt grovere lyd som mange sier man får ved sportsfilter. Men er ikke helt sikker på om jeg har lyst til å bruke penger på et konfilter/åpent filter, og har da sett slike sportsfilter som passer i bilens orginale luftfilterboks. Tenker meg jo selvfølgelig at det ikke vil bli like bra som åpent filter, men er det i det hele tatt noe bedre (lyd) enn vanlige "biltema"-filter, eller burde jeg bare spare pengene å heller kjøpe konfilter senere?
Mpower20 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Spar pengene og kjøp deg konfilter, husk varmeskjold av en eller annen sort slik at ikke konfilteret suger varmluft fra motor/vifte.
borte Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Du får ikke noe særlig heftigere lyd, men du merker forksjell hvis du har et effektanlegg i tillegg til sportsfilteret! Et konfilter skader LMM over tid..
jumpin Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Eg har vurdert å kjøpa eit insatts sportsfilter til min E34 525 89, men eg veit ikkje hvilket filter eg skal velge.....nåken som har forslag? Har tenkt litt på KD filteret men...
jumpin Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Ja men du har jo 24V motoren? Eg har berre 12v eg....kjipe greie;) Hvordan funker filteret da? Merke du nåke forskjell?
B.E.E. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Hvorfor kjøpe uoriginalt innasatsfilter til den originale luftfilterboksen, når både lyden og effekten er helt lik. Har kjørt både K&N 57i performance kit, innsatsfilter og div på min 320 og 328, og endte til slutt opp med originalt filter i original boks...men et eksosanlegg som gir godlyd
borte Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Ja men du har jo 24V motoren? Eg har berre 12v eg....kjipe greie;) Hvordan funker filteret da? Merke du nåke forskjell? Jeg merka litt forskjell på både effekt og lyd! Mulig jeg merka forskjell pga at jeg har M5-eksosanlegg montert på min.. Eller kanskje det bare var innbilning? Jeg liker å tro at det fungerer bra! Du har i allefall lyden.. Best lyd fra koniske filter, men større risk for at LMM ryker..
B.E.E. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Ja men du har jo 24V motoren? Eg har berre 12v eg....kjipe greie;) Hvordan funker filteret da? Merke du nåke forskjell? Jeg merka litt forskjell på både effekt og lyd! Mulig jeg merka forskjell pga at jeg har M5-eksosanlegg montert på min.. Eller kanskje det bare var innbilning? Jeg liker å tro at det fungerer bra! Du har i allefall lyden.. Best lyd fra koniske filter, men større risk for at LMM ryker.. Placibo effekten
B.E.E. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Ja men du har jo 24V motoren? Eg har berre 12v eg....kjipe greie;) Hvordan funker filteret da? Merke du nåke forskjell? Jeg merka litt forskjell på både effekt og lyd! Mulig jeg merka forskjell pga at jeg har M5-eksosanlegg montert på min.. Eller kanskje det bare var innbilning? Jeg liker å tro at det fungerer bra! Du har i allefall lyden.. Best lyd fra koniske filter, men større risk for at LMM ryker.. Placibo effekten
Superbeetle Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg merker iallefall stor forskjell på lyden med mitt Kd konfilter.. Er fin lyd ved litt belastning og eller høye turtall..
Superbeetle Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Placibo effekten? Nei Med orginal eksos er det stor forskjell i lyden fra motoren ved litt belastning..
borte Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Placibo effekten? Nei Med orginal eksos er det stor forskjell i lyden fra motoren ved litt belastning.. Pen bil du har btw..
Superbeetle Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Placibo effekten? Nei Med orginal eksos er det stor forskjell i lyden fra motoren ved litt belastning.. Pen bil du har btw.. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå