Platepratar Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Går det an å dele mellomakselen i krysset? Hvordan? Skulle ha satt sammen en m3 mellomaksel og en 325 mellomaksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hardtop Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Løsner en låsemutter/klemring, deretter kan du rett og slett dra de fra hverandre. Splines.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 er ikke alltid det går jeg måtte løsne girkassa fra festene og sku som helvette får å få den løs men gikk ikke så ble nødt te å løsne den bak på diffen 4 skruer! så var det bare en lek resten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Nå tenkte eg å dele den midt i krysset eg da. Hvis det går ann å spleise den sammen med ein m3 mellomaksel. Hvis det ikke går så har eg et problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 krysset er ikke noe problem å dele da.Men er litt vanskelig å forklare pr tastatur syns jeg, sjekk om m3 å 325 har samme delenr på krysse, (på ETK) bort til høgre her----> viss du ikke sjønner deg på dette kryssbytte så hadde jeg flydd bort til ett bilverksted, der bytter de krysset på ti minutt. Er en fordel med hydralisk presse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Har leita i ETK. Men klarer ikke å finne det der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 ser ut som en svingningsdemper, men den kan lett være en sak som holder på plass hardykoblinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Er der store leddet midt på mellomakselen eg mener. Finner ikke noe delenr på noen av delene der. Men må kanskje snakke med et firma som driver med slikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 ring til desse.. http://www.walterscheid.no/website.aspx?displayid=1515 så spør du etter Anders Dypvik. en unik mann på mellomakslinger./sachs clutcher. å anna fint til bl.a. BMW. handla mye men han via min forrige arbeidsgiver. kjenner du noen som er i ahlsell,(tidl.bergens/stavanger rørhandel) får du fine! rabatter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted February 8, 2007 Author Share Posted February 8, 2007 Noen som kjenner til noen i Grenlandsområdet som fikser mellomaksler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts