Moose Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Har en e34 520 som plutselig begynte å bruke dobbelt så mye bensin som vanlig. Noen som kan hjelpe meg? Det er lenge siden tennpluggene er skiftet, men det burde ikke sende forbruket til 2 l/mila alene. Jeg har hatt problem med bensinlukt i en stund, men det som er merkelig er at det som regel skjer ved full, halv eller nesten tom tank, ikke ellers. Dessuten virker det som om det kan komme fra luftdysene av alle ting, men dette har jeg ikke sjekka skikkelig. Noen som har en formening av hva det kan være? Har en mistanke om at problemet kan ligge i området foran høyre bakhjul eller deromkring. Evt om noen i Trondheim har lyst å tjene noen slanter på å hjelpe meg, men da må det vente til stipendet kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Sjekk lambda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2007 Hvor og hvordan? Er helt grønn når det kommer til motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Hvor og hvordan? Er helt grønn når det kommer til motor Lamda sonden er skrudd inn i eksosanlegget ditt. Du må under bilen å for å finne den, pleier å sitte ganske langt fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2007 Og hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Diagnose programmet til BMW finner ut av det. Vet ikke hvordan det er på din, men på min E39 så var det den bakre lamdaen som hadde røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 høyt bensinforbruk + bensinlukt? burde ringe en bjelle! sjekk etter morkne bensinslanger i motorrommet... helst før den bilen tar fyr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2007 Har kjent litt bensinlukt av og til en stund, men det er først i det siste forbruket eksplodert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 jeg har samme problemet. Luktet også bensin før, og det var lekkasje på slangen inn på fuelrailen. Skiftet den, da ble det slutt på bensinlukten, men fortsatt et høyt forbruk. Skal skifte gasspjeldsensor nå, fikk feil på den på diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2007 Koster det mye med en slik diagnosetest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 jeg har utstyr selv, det koster ca 1000 for kabel til laptop. Men det koster vel ca 5-600 for en diagnose på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moose Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2007 Takker for svar. Skal få tatt diagnosetest så får jeg se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Har du fått tatt testen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå