cheokeee Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 På min -97 520 har jeg problemer med kjølinga. Har lenge hatt problemer med lite effekt i varmeapparatet, det tar lang tid før det blir varmt, men en god stund etter at motoren er blitt driftsvarm har jeg fått varme, først på førersiden og deretter på passasjersiden. Min teori var at det var litt luft i kjølesystemet, eller smuss som gjorde at kranene til varmeapparatet reagerte seint. Derfor ble kjøleveske byttet, og systemet luftet. Da fungerte det perfekt i noen dager før problemet duket opp pånytt igjen og værre, det førte til at luft/trykk i kjølesystemet fikk termostathuset til å sprekke. Dette skjedde igår på veg til jobb, fikk da kjøpt nytt termostathus og montert dette og luftet skikkelig, bilen fungerte perfekt igår ettermiddag, varmeapparatet fungerte helt det også. Det var ingen symptomer på sprekk i toppen (ingen hvitrøyk,ikke trykk i kjølesystemet,oljen så ren ut) MEN.... idag pånytt, på veg på jobb fikk jeg ingen varme i varmeapparatet, og motortemperaturen steg rett opp på rødfeltet og det ble et voldsomt trykk i kjølesystemet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Kan det være sprekk i toppen? Eller bare luft ikjølesystemet som lager kluss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 MEN.... idag pånytt, på veg på jobb fikk jeg ingen varme i varmeapparatet, og motortemperaturen steg rett opp på rødfeltet og det ble et voldsomt trykk i kjølesystemet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Kan det være sprekk i toppen? Eller bare luft ikjølesystemet som lager kluss? Har ikke vært borti det samme som resten av historien, men hadde en gang en Abarth som hadde frosset pga for tynn frostveskeblanding (kjølevannet hadde blitt til is i blokka). Det medførte at BÅDE toppakningen sprakk og at toppen vred seg. Der ble også motoren bråvarm uten noe særlig temperatur i kupê. Byttet toppakning og fikk planet toppen så ble den så god som ny. Om det er dette som har skjedd deg vet jeg ikke, men som sagt høres noe av historien litt kjent ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 høres ut som en lekkasje et sted.. men det er rart motoren blir så varm så fort.. hadde en lakkasje sjøl menmotoren ble ikke for varm.. bare dårlig effekt i varmapparatet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå