Gå til innhold

hvor my hk kan jeg få ut av orginale dyser på en m50b25


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor mye du får på den motoren, men jeg bremset en M20B25 med originale dyser. da bremsa vi ikke mere enn 223hk før den gikk for magert. Så skal du ta ut mere enn 220 av den motoren må en ha mere bensin. Uten å vite det, syntes jeg det hørtes litt mye ut med 280 på originaldyser.

Det er vel bare å få tak i samme sizen som står i M3 motoren det, så har du i hvertfall nok til 300hk.

Skrevet

I min tabell vil 330cc være den riktige størrelsen for 300hk, da har du nødvendig slingringsmonn.(turbomotorer bør ha større dyser enn tilsvarende sugemotorer)

Dette er vel å merke ved 3bar bensintrykk. Om du bruker progresiv regulator kan du gå ned på dysestørrelse og 300cc vil nok gå helt greit.

At M5 3,6 ikke har større enn 240cc hørtes merklig ut, men jeg vet ikke.

Men husk!

Det er ikke bare å sette i nye dyser, da vil nok ikke motoren gå noe serlig pent, en må også mappe om styringen.

  • 4 months later...
Skrevet
I min tabell vil 330cc være den riktige størrelsen for 300hk, da har du nødvendig slingringsmonn.(turbomotorer bør ha større dyser enn tilsvarende sugemotorer)

Dette er vel å merke ved 3bar bensintrykk. Om du bruker progresiv regulator kan du gå ned på dysestørrelse og 300cc vil nok gå helt greit.

At M5 3,6 ikke har større enn 240cc hørtes merklig ut, men jeg vet ikke.

Men husk!

Det er ikke bare å sette i nye dyser, da vil nok ikke motoren gå noe serlig pent, en må også mappe om styringen.

takk for hjelpsomme svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...