Gå til innhold

Innpress med 5-bolt/E36-nav på E30?


Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bytter til 5-bolt nav (og bærearmer) fra E36 (M3?) på en E30; hva slags innpress må felgene ha for å opprettholde standard sporvidde på E30-en?

Tenkte først at det burde bli likt hvis jeg brukte E36-specs på felgene, men det er jo ikke nødvendigvis riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker nav fra e30 m3 bak. ca 10 mm lenger ut pr side. Foran vet jeg ikke. Har selv e36 M foran, og e30 m3 bak. Felgene kan bygge litt lenger ut bak enn framme, men skal på med 8x17 et 20 nå, og skal prøve 9x17 et 22 bak, men er en smule usikker på om det går. Ellers blir det 8x17 et 20 med en 3 eller 5 mm spacer bak.

Den felgen framme ligger perfekt i hjulbuen framme, kunne ikke vært mer enn 1-2 mm lenger ut før den stikker utenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så navene fra E36 eller E30M3 bygger 10mm mer enn E30-nav? I så tilfelle må man vel ha 10mm mer innpress enn original E30 fro å få original sporvidde? Det betyr at E46-felger med 42mm innpress er godt innenfor det som er godkjent (15mm endring av sporvidde), siden E30 har 35mm innpress, ikke sant?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om å bruke e36 nav bak.

Men på f.eks 7x15 på e30 (org krysseikefelg) brukes et 24, på 6,5 x 14 brukes et 30.

15 mm endring av sporvidde er totalt pr aksel, dvs 7,5 mm pr side...

Men ville ikke brukt e46 felger ved 5 bolt ombygg, ville brukt e36 felger med lavt innpress (rundt 30) eller 5 serie e34 med høyt innpress. Vet ikke om det leveres noe slikt til dem, men rundt 25 eller så. Det kommer og litt an på hvor bred felg du vil kjøre.

e30 m3 16" er 7,5x16 et 27, det er perfekt til hverdagsbruk. evt M3 7x15 et 30.

Disse to siste her er jo i samme design som e30 krysseikefelger og. Ser helt orginalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...