Ottesen Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Heisann... Bmw'n min koker om dagen, er en e34 med m40b18 motor. Jeg byttet termostat idag, men alikvel når jeg hadde fylt på veske koker den og det blir ikke varm inni bilen, den hoster ut veske av radiator lokket og lekker litt et eller annet sted i radiatoren tror jeg... Men det so mer så rart er at etter den blir ganske varm, nesten koker og spytter ut veske har jeg fylt på ny veske for å se om jeg får noe bedre resultat, og etter den 10'ende ganger jeg gjorde det idag ble alt bra. varme inni bilen, ikke noe koking og null lekkasje, eneste skumle da var at den var for kald, lå på det blå på temp-måleren og noen ganger under... ? what ? Jeg la også merke til mye bråk fra et sted i motorrommet, men jeg vet faktisk ikke hva det heter, det som bråker... Midt på bildet under: Og siste spørsmål, går det ann å sette termostaten inn feil vei ? jeg så på et bilde fra en annen bme, alså da ikke e34, og der stod den andre veien :S Mvh Ottesen Takker for alle svar...
jensemann23 Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 jeg tror det går an å sette termostaten feil vei ja, var i tvil på min m40b18,jeg satte den inn med den enden med fjæra på innover. Det funker:)
oddis Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Fjæra innover ja. Har du luftet kjølesystemet ditt? Hvis ikke, så ligger trolig feilen der. Er slangene inn og ut til varmeregisteret varmt?
Ottesen Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Hehe....da kan nok feilen ligge der ja, når jeg tok ut den gamle stod den med fjæra pekende mot radiatoren og ikke inn mot blokka, og automatisk satt jeg den inn den veien også, har lissom grublet litt for meg selv og ikke helt skjønt hvorfor den skal den veien Men bilen har jo ikke begynt å kødde før nå, har hatt en 1 år alt...
Ottesen Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Satt termostaten andre veien nå, og alt ble bra Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå