aloebiz.net Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=168312 For ikke lenge siden så avblåste de hele greia med gjennomsnittsmåling men den gang ei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Har ikke fått med meg at de har avblåst det tidligere. De hadde prøve prosjektet rett nord for lillehammer, og når prøve perioden var ferdig så skulle de evaluere prosjektet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjernes Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Rart at redusert Co2 utslipp ikke er argumentet i denne saken også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Det er vel at de skal ha kontroll over alle og alt, og staten har vel ikke noe i mot å overvåke Ola og Kari Nordmann Husker at datatilsynet sa nei før jul. Nei nå er det på tide å ta med seg vinkelslipern ut i biln å kappe ned de man kommer over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Som D.C.V sa så sa Datatilsynet nei til dette før jul og saken skulle vært avblåst. I går fikk TV2 tak i et dokument som var holdt unna offentligheten der det fremgår at de fortsatt vurderer å satse på såkalte "smarte" fartsbokser. Dette irriterer meg noe så vanvittig! Nå må vi melde oss inn i NAF og støtte både Politi og Datatilsynet. Trygg Trafikk derimot... Jeg synes det grenser mot overformynderi å skulle ha gjennomsnittsmålinger av farten. Bilister blir jo behandlet som små barn som overvåkes konstant. NAF sier at fra andre land så viser det seg at gjennomsnittshastigheten reduseres 3km/t og dette er altfor lite til å innføre slike tiltak og bryte personvernet så til de grader. Det er jeg jammen enig i! Så kan jo de prektige av oss (ja jeg vil faktisk kalle de det) si at "det er jo bare å holde fartsgrensa". Greit nok det, men da må vi ha fartsgrenser som kan respekteres! Da kan man ikke ha 70km/t hele Gudbrandsdalen f.eks. Man sitter da å kjeder seg så i den hastigheten på de veiene at man mister totalt konsentrasjonen og lett kan kjøre galt. I tillegg så er det jo totalt idiotisk om man f.eks. kjører på natten med null trafikk og må ligge i disse 70-grenene og snirkle og bli trett. Dette skal være en del av null-visjonen. Da vil jeg heller anbefale de å hugge småtrær og vekster langs veien for å bedre sikten og legge til rett for trygge og oversiktlige forbikjøringer (det er jo bedre for både den som kjører forbi og den som blir forbikjørt). I tillegg ville det vært en ide å slutte å spare penger på veimerking uten refleks i. Rekk opp handa alle som har forsøkt å kjøre en strekning med merking uten refleks i regnvær på natta. Jeg tror ikke jeg trenger å si mer for å illustrere poenget mitt... -LE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Blir vel snart kameraovervåkning hjemme hos folk også så de får med seg hva vi spiser og hvis noen dyrker egen salat i hagen så må de sikkert betalte moms for det.. For et land! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er bare å få de rette folka til makten, kanskje jeg skulle stille til valg i 2009.. Snakk om å overstyre diverse tilsyn, er vel en såkalt styringsrett. Kan vel ikke se at regjeringa kommer til å si nei til dette forslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 http://www.ht.no/article74277.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 en undersøkelis som var på en nattavis avslørte at 5% av ulykkene som skjedde skyltes fart. de resterende 95% var at man ikke fulgte med etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Begrunnelsen for gjennomsnittsmåling lyder som følgende: Målet er å unngå livsfarlige situasjoner der bilister brått bremser ned like før fotoboksene, og forebygge såkalt kengurukjøring. Hva med å si "For å samle inn mer kr i kassa"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er et overgrep mot personvernet dersom alle bilister skal bli fotografert når de passerer fotobokser..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Da blir det kjøring med findlandshette, så de ikke ser hvem som kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Jeg kjører heller 10 for fort på kronglete baksideveier (som ihvertfall i Gudbrandsdalen har 80-sone) mot å følge fartsgrensa på hovedveien E6 (som da utrolig nok er 70!!!)........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Da blir det kjøring med findlandshette, så de ikke ser hvem som kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Hvor får man batteridrevne vinkelslipere? Evt bensindrevne hmm.. noe portabelt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå