Gå til innhold

Politikerne er flinke til å bestemme seg... Fotobokser

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel at de skal ha kontroll over alle og alt, og staten har vel ikke noe i mot å overvåke Ola og Kari Nordmann :?

Husker at datatilsynet sa nei før jul. Nei nå er det på tide å ta med seg vinkelslipern ut i biln å kappe ned de man kommer over.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som D.C.V sa så sa Datatilsynet nei til dette før jul og saken skulle vært avblåst. I går fikk TV2 tak i et dokument som var holdt unna offentligheten der det fremgår at de fortsatt vurderer å satse på såkalte "smarte" fartsbokser.

Dette irriterer meg noe så vanvittig! Nå må vi melde oss inn i NAF og støtte både Politi og Datatilsynet. Trygg Trafikk derimot... Jeg synes det grenser mot overformynderi å skulle ha gjennomsnittsmålinger av farten. Bilister blir jo behandlet som små barn som overvåkes konstant. NAF sier at fra andre land så viser det seg at gjennomsnittshastigheten reduseres 3km/t og dette er altfor lite til å innføre slike tiltak og bryte personvernet så til de grader. Det er jeg jammen enig i!

Så kan jo de prektige av oss (ja jeg vil faktisk kalle de det) si at "det er jo bare å holde fartsgrensa". Greit nok det, men da må vi ha fartsgrenser som kan respekteres! Da kan man ikke ha 70km/t hele Gudbrandsdalen f.eks. Man sitter da å kjeder seg så i den hastigheten på de veiene at man mister totalt konsentrasjonen og lett kan kjøre galt.

I tillegg så er det jo totalt idiotisk om man f.eks. kjører på natten med null trafikk og må ligge i disse 70-grenene og snirkle og bli trett.

Dette skal være en del av null-visjonen. Da vil jeg heller anbefale de å hugge småtrær og vekster langs veien for å bedre sikten og legge til rett for trygge og oversiktlige forbikjøringer (det er jo bedre for både den som kjører forbi og den som blir forbikjørt). I tillegg ville det vært en ide å slutte å spare penger på veimerking uten refleks i. Rekk opp handa alle som har forsøkt å kjøre en strekning med merking uten refleks i regnvær på natta. Jeg tror ikke jeg trenger å si mer for å illustrere poenget mitt...

-LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å få de rette folka til makten, kanskje jeg skulle stille til valg i 2009..

Snakk om å overstyre diverse tilsyn, er vel en såkalt styringsrett.

Kan vel ikke se at regjeringa kommer til å si nei til dette forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunnelsen for gjennomsnittsmåling lyder som følgende:

Målet er å unngå livsfarlige situasjoner der bilister brått bremser ned like før fotoboksene, og forebygge såkalt kengurukjøring.

Hva med å si "For å samle inn mer kr i kassa"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...