larserso

Medlem
  • Innholdsteller

    2109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om larserso

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillehammer
  • Kjøretøy
    M550dx solgt, gjest m Q7

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Synes du har fornuftige tanker om km-stand som jeg selv deler. Mange av bilene er naturlig velutstyrte siden de har såpass høy nybilpris. Men, noen virker til å være solgt til noen som virkelig strakk strikken for å kjøpe ny 550 og dermed måtte kutte helt ned på ustyret. Mine tanker om utstyr: Komfortseter, svært tungsolgt uten Navi prof, samme som komfortseter Adaptive drive, kan ikke sammenlignes med egenskapene til vanlig m-sport understell Head up Harman Kardon eller premium hifi (HK kom først på facelift. B&O er ganske sjelden da det kosta 70k mer og hakket under er fortsatt meget bra) Om du går for facelift ville jeg prioritert LED-lys Soltak Comfort access Heldigitalt speedometer Webasto er gull i Norge, men en del av bilene i Tyskland har ikke dette. Jeg valgte selv bort webasto for å få en med adaptive drive. På mer kjekt-å-ha lista hadde jeg Softclose, varme i alle seter + ratt, komfortpakke, innovasjonspakke, aktiv cruise Det handler mye om personlige preferanser på spesielt disse bilene. Selv hadde jeg helst hatt farget skinninteriør, men valgte sort mtp. videresalg og at mange flere foretrekker det. Lykke til
  2. Solgte nylig min M550d etter å ha eid den i nesten to år. Grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg hadde lyst på en diskret og praktisk bil (var alenepappa da jeg kjøpte den) med heftige ytelser. I tillegg var prisforskjellen da sammenlignet med 530d såpass liten at jeg tenkte det ville være begrenset verditap da bilen var spesiell og alltid vil være mer verdt enn 530d. I tillegg er Norge så langstrakt med mange mindre byer og steder som neppe vil innføre dieselforbud i overskuelig framtid så vi har ikke den frykten her til lands utenom i de aller største byene. Men, det er et veldig lite marked for disse bilene sammenlignet med mye annet, nettopp fordi mange heller vil ha nyere 520/530 eller andre merker osv. for samme pris. Jeg hadde 8% verditap i den perioden jeg eide min. Jeg hadde ikke lyst til å selge så la den først ut dyrt for å sjekke markedet. Det var noen henvendelser, men veldig dødt. La den så ut til det jeg vil si var riktig pris og da hadde jeg avtalt salg på usett bil innen tre dager. Det er helt avgjørende at du har så mye utstyr som overhodet mulig, men det er viktig å være klar over at f.eks. adaptivt understell vil være mye mer attraktivt enn f.eks. aktiv cruisecontrol så man må være veldig bevisst på hva man ser etter selv også. Skjønner det godt for understellet gjorde den bilen helt rå på svingete veier, men man ønsker ikke å bruke cruise på en slik bil (brukte min cruise to ganger for å bare teste om den virka...) og kjørte ca 30.000km. Ellers er det viktig å huske at Tesla er rask 0-100, men i høyere hastigheter og på svingete veier er den sjanseløs. Gleden og følelsen av å legge en Tesla bak seg som kommer og ypper er ubetalelig Kjørte bl.a. fra en S P90D opp Trollstigen en gang da han prøvde å kjøre forbi. Han kikka hardt da vi parkerte på toppen og jeg kjørte med to stisykler på taket M550d er en fantastisk bil som jeg er utrolig glad for å ha fått eie og som ikke trenger å være dyrere enn andre biler om man kan leksa si og gjør det riktig Lykke til!
  3. Akkurat som Audi Q7 som faktisk også har større baggasjerom ifølge spesifikasjonene (selv om den heldigvis er mindre utvendig) Men, skulle veldig gjerne hatt den tredje klimasonen på bakerste seterad må jeg innrømme.
  4. larserso

    BMW X6 - utstyr

    For flere modeller er det ingen praktisk forskjell. På E60 var det ulikt nummer på en luftføler, på F11 skal det ikke være forskjell i det hele tatt og sies det er en "gimmick" brukt for å skremme fra å kjøpe importbiler.
  5. larserso

    F10/F11 tråden

    Har hatt tre 5-serier (2stk E61, 1stk F11) som alle har hatt komfortseter. Synes det er svært gode seter, men jeg har aldri tenkt over noen merkbar forskjell da jeg gikk fra 2010 E61 til 2013 F11. For å være ærlig så har jeg tatt meg i å lure på om setene var helt like...
  6. Må nok skuffe dere. Jeg har ikke garasje eller sted for å foliere selv så det vart lakkering i bilens fargekode siden jeg aldri fant en billig nok, og gjerne velbrukt, Skiguard 860 som egna seg for foliering...
  7. Får ikke finere felger enn det der til F11 Eneste jeg skulle gjort om igjen om jeg kjøper F11 igjen er å kjøpe slike felger.
  8. Mange takk Joda, når man trenger mer plass så skal jeg finne meg godt til rette i den nye også
  9. Da var dagen kommet... Har bytter 550en i Q7 for å få 7 seter og plass til familien. Første gang jeg har annet enn BMW. 😬 Kommer til å savne nytten fra forumet her! Har ikke funnet tilsvarende for Audi. En trøst er at ny og stor bil er 5kg lettere enn den gamle utfra hva jeg har googlet meg til😳 Et siste bilde av forrige og neste bil sammen.
  10. Helt enig i dine betraktninger om SUV kontra vanlig bil. Bytter nå selv fra personbil til luksuriøs SUV og det er med en bismak, men for å få 7-seters bil som jeg kan leve med. Likevel er jeg ganske paff over reaksjonen til venner, kollegaer etc. Konklusjonen (tror jeg) er at SUV er stort, man sitter høyt og føler seg over andre, i øyenfallende og ser dyrt ut, ergo er det mer status. Er helt sikker på at naboen i Outlander på et vis føler seg bedre enn/over meg fordi de har høyere bil som tar visuelt mer plass (om du skjønner) SUV har absolutt ingenting med egenskaper å gjøre, det er status. (ja, det er enklere å kjøre til hytta uten å ta hensyn til ujevn veg, men det kaller jeg ikke egenskaper. Tenker terreng, slik du refererer til). For meg er det et steg "ned" og bilen jeg selger koster like mye uten utstyr som bilen jeg kjøper inkludert mye utstyr, men det ser ikke folk for den jeg har nå er bare en vanlig 5-serie...
  11. Haha! Stemmer det... 🤔Blir fort slik med "mine og dine barn" og 4 barn annenhver uke, men til og med fruen ikke vil ha Caravelle Men, frakter mye ski da og vil ikke ha de i bilen heller.
  12. Det er en 2008 Passat og kun lyd er tilstrekkelig siden det blir langt bedre enn dagens løsning og bilen ikke har noe display fra før.
  13. Bilen til madammen har ingen form for sensorer så vurderer å i hvertfall montere sensorer bak. Er det noen som har tips til noen rimelige og ok sett som virker? Jula har jo noe som er veldig billig, men kvalitet er sikkert deretter også? Det er ikke en BMW så råd om å kjøpe originalt trengs ikke
  14. Takk for det! Alt til sin tid, blir nok en bra bil det også
  15. Hvor kjøpte du folie @awt? Et alternativ er jo å kjøpe en rimelig med ukurant farge og prøve seg selv Litt vemodig @Chris A, men dette er nok min siste uke som BMW-eier på en stund... Har avtalt bytte i en Audi Q7. Kommer til å savne bilen noe utrolig, men greit å få bil med plass til alle også.