larserso

Medlem
  • Innholdsteller

    2084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om larserso

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillehammer
  • Kjøretøy
    M550dx

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. larserso

    Bagasjeromvolum X5 F15 7-seter

    Alt annet enn Caravelle blir vel et premiss, men Caravelle er et premiss det også for det er ikke en bil jeg synes det er verdt å betale dyre dommer for samt at den funker veldig dårlig de ukene vi er kun to voksne. Utifra det jeg har lest av data spørs det om jeg dessverre må være litt mer objektiv enn jeg vanligvis er og kjøpe min første bil som ikke er BMW. Må få prøvd Q7, som på papiret ser ut til å være beste kandidat sammen med XC90. Takker for tips om å tenke åpent om amerikansk, men jeg klarer ikke hverken Mercedes eller amerikanske biler grunnet imaget man sender med slike biler... Er en her i byen som har ny Suburban med skilt "Pappa", og jeg har blitt overraska over hvor mange som har lagt merke til den og hvor ofte den er samtaletema blant folk som overhodet ikke er bilinteresserte med hoderystende fokus... Ellers er resonnementet ditt ganske korrekt 2-4 år gammel bil med brukbar plass og god kvalitet som ikke gir unødig stort mellomlegg på 550en
  2. larserso

    Bagasjeromvolum X5 F15 7-seter

    Avveiningene av hvordan ting løses i praksis skal vi nå alltids klare å ta i heimen Det er bakgrunnen til at vi har kommet fram til disse modellene, som vi vet alle er kompromisser på en eller annen måte. Skiboks brukes hele vinteren uansett da jeg er på ski 4-5 ganger i uka. Pga. plass frykter jeg at X5 blir for liten sammenlignet med de to andre alternativene, men det hadde derfor vært interessant å høre om noen visste data på bagasjeromvolum. Caravelle er vel egentlige som blir praktisk nok, men vi har fire barn en uke og ingen en annen uke så vi skal også ha en bil vi trives med når vi har barnefri. Alle fire barn blir nok med 2-3 dager i måneden i normal situasjon tenker jeg og selvfølgelig i ferier da. XC90 og Q7 skal nok dekke det behovet. Nettopp at det er så lite forskjell på tallene som overraska meg over hvor stor forskjellen var i praksis Hpi. Var igjen 20km rekkevidde på strøm i T8 og hadde den i sportmodus. Var en befrielse å kjøre egen bil i comfort modus etterpå da den selv der trykte deg vesentlig bedre ned i setene og T8 føltes som om den hadde halve motoreffekten. Får nyte siste tida med artig bil Siden alt annet blir nedtur uansett har jeg innsett at en hybrid med tåpelig rekkevidde (og høyt forbruk i praksis) ikke blir viktig for å prøve å opprettholde godt drag, men at det like gjerne kan være en svakere diesel siden motorytelser blir ganske irrelevant på neste bil...
  3. Hei! Innser jeg må selge drømmebilen til fordel for 7 seter. Har i dag sett på litt biler. Jeg har mest lyst på X5, men mistenker den blir for liten. Det finnes bare info om hybrid og forhandler har kun hybrid... Noen som vet hva volum på baggasje er med 7-seter er i bruk på en 3.0d? S-max ser også ut til å utgå siden den er mindre enn både XC90 og Q7 (ja, jeg strekker meg langt for å prøve å være både objektiv og praktisk.... :) ) Prøvde XC90 T8 hybrid i dag, men den gikk sjokkerende dårlig ifht. den jeg har i dag så jeg innser at motor må bli irrelevant på neste bil... (Nesten så jeg lurer på om det var noe galt med den jeg prøvde eller min er trimma uten at jeg vet det.... ) Likevel er XC90 og Q7 gode kandidater pga. baggasjerommet, men vil ikke slå fra meg X5 helt før jeg klarer å finne noe om volum med 7 seter i bruk der selv om den er 120l mindre enn Q7 med 5 seter. Håpløst at produsenter er så dårlig på å opplyse om det. Noen som har erfaringer med X5 med 7 seter kanskje og minst tre barn?
  4. Takker! Nede om 7 min
  5. larserso

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Uten at jeg vet hvordan det er med M5 så er det forskjeller på xDrive-systemet. M550dx har en annen fordeling enn standard bl.a.
  6. larserso

    Den store finn.no tråden.

    Har importert alle bilene mine, hovedsakelig pga. utvalg og service/garanti er bedre enn hos norske forhandlere. Da jeg hadde E61 fant jeg ut at eneste forskjell med/uten cold climate var en sensor på luftinntaket. Har derfor mer tro på det du sier enn forhandler som hevder at varmeapparatet er kraftigere.
  7. 😇 Den blir nok litt dyr enda. En F15 er nok mer der budsjettet er etter at huset er ferdig påbygd... Må prøve å unngå S-max-fella i hvertfall
  8. Jepp! Kan ikke få rost denne bilen nok, men innser at med mine og dine barn i heimen må jeg nesten bli med på å kjøpe en 7-seters bil...
  9. Da er tiden dessverre inne for å selge drømmebilen så i helga ble det tatt mange bilder til annonsen som snart kommer...
  10. larserso

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Med fare for å spore av tråden Vet du er langt bedre informert og kunnskapsrik enn meg på dette @awt, men da jeg i vår ringte BMW Norge (husker ikke navnet på vedkomne, men det kan jeg kanskje finne igjen. Var først i kontakt med Bavaria som satte meg i kontakt med BMW) om dekkdimensjoner fikk jeg helt klar beskjed om at det kunne ikke BMW gå god for på noen som helst måte, selv med stjernemerka dekk. Jeg kommenterte at BMW selv jo selger forskjellige dimensjoner framme/bak, men fikk ikke noe godt svar på dette. Det ble sagt at det hadde vært en del problemer med fordelingskasser mens de sa at +/-1% (riktig tall? Jeg så på dekk langt innenfor dette, av typen tilsvarende litt ulik slitasje framme/bak) var ok, men at de nå hadde sluttet med dette og at problemene med fordelingskasser nå var så godt som borte etterpå. Vedkomne sa kassene ikke tålte å gå å konstant småjobbe pga. små dekkavvik, men at de tålte mye juling med hard kjøring. Jeg feiga ut og orka ikke leve med en usikkerhet selv om mange sier det går bra så valgte å kjøre like felger og lik dimensjon på alle fire hjul. Det kan derfor virke som om ulike deler av BMW informerer ulikt i hvertfall.
  11. larserso

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Dette kan gjerne ha en sammenheng med dekkdimensjoner. BMW si er det tidligere var en del problemer, men at disse nærmest opphørte da de konsekvent begynte å si at de ikke gikk god for ulike dimensjoner framme/bak (selv om de selger nye biler med det). Hvor vanlig er det med drivaksler? Som sagt har de kun gjort det en gang før her i byen på hardt kjørt bil og både GS og BMW sier at det er veldig lite tull med de. Hadde vært interessant å vite.
  12. larserso

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Drivknuter som var kilden hos meg og da må hele akslingen byttes. Mansjettene på min var hele fikk jeg beskjed om, men de kan jo ha vært bytta på et tidligere stadie uten at jeg vet noe om det og at kilden ligger tilbake i tid. Høres veldig likt ut som problemet ditt Rolf så tipper bilen blir helt fin etterpå.
  13. larserso

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Å kalle det en typisk feil tror jeg er å ta i. Var i kontakt med BMW Norge og de sa det var ganske få biler som fikk tull med drivaksler. Verkstedet som bytta mine sa de hadde hatt inne en bil før min og den var velkjent i byen for å være grisekjørt. Min var langkjørt av voksen forretningsmann i Tyskland og ikke funnet noe som skulle indikere at den har vært grisekjørt. Håper det ordner seg for deg Rolf! Kjipe priser på de akslingene...
  14. larserso

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Jeg hadde ingen uling i min bil, men kneppelyder hadde jeg. Spesielt ved lett gasspådrag da jeg svingte mye til venstre. Ble etterhvert også til høyre. Måtte bytte begge drivakslinger foran. De klarte ikke å finne ulydene ved å undersøke på verksted, men fikk bytta begge på garanti heldigvis siden verkstedet tok sjansen på at det var feilen.