larserso

Medlem
  • Innholdsteller

    2090
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om larserso

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillehammer
  • Kjøretøy
    M550dx

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. larserso

    Barnestol i ny bil, beskyttelse?

    Matte tilsvarende den bimmerfun linker til. Har barn på 8 og 10 og bruker de fortsatt under sitteputer. De fleste bilbutikker, som Bilxtra etc. har. Kombinere med sparketrekk på seteryggen på framseter så er du ganske sikret
  2. larserso

    Comfort access på F11 igjen... Diagnose?

    Tusen takk! Det ser jo såpass lett ut at det er ingen grunn til å betale det lokale verkstedet over 2000,- for jobben De mente det ikke var noe feil i høst mens bilen enda hadde garanti og ville ikke bytte da det hadde noen tendenser da...
  3. larserso

    Comfort access på F11 igjen... Diagnose?

    HT19740, chassis er D123201 mener jeg
  4. larserso

    Comfort access på F11 igjen... Diagnose?

    Noen som vet delenummer og om det mulig å gjøre selv?
  5. larserso

    Comfort access på F11 igjen... Diagnose?

    Da høres det ut som om man kan spare seg kronene for diagnose... Kan noen si meg delenummer på håndtak? Om det kommer ferdig lakkert kan det kanskje være enkelt å kjøpe nytt i karbonsort og skifte selv?
  6. Hei! Da kom denne artige feilen på min bil også gitt. Comfort access på førerdør har sluttet å virke. Jeg får låst opp ved å dra fysisk i håndtaket, men får ikke låst eller åpnet ved å kun ta hånda inn i håndtaket. Når jeg holder hånda på bakdøra for å felle inn speil hører jeg ofte en klikking i låsesystemet som står og jobber så det kan kanskje tyde på at det har blitt vel god kontakt i førerdøra og ikke nødvendigvis brudd? På passasjersida fungerer alt helt fint. Verksted vil ta diagnose til 900,-. Er det forskjellige ting som kan være ødelagte på comfort access eller er det egentlig bare å bytte håndtak først som sist? Er det hele håndtaket som må byttes forresten? Lite lysten på å betale 900,- for diagnose om det er 99% sikkert hva som må gjøres... Om det kan være forskjellige ting som må gjøres stiller jeg meg naturligvis helt annerledes til diagnose.
  7. larserso

    Bagasjeromvolum X5 F15 7-seter

    Alt annet enn Caravelle blir vel et premiss, men Caravelle er et premiss det også for det er ikke en bil jeg synes det er verdt å betale dyre dommer for samt at den funker veldig dårlig de ukene vi er kun to voksne. Utifra det jeg har lest av data spørs det om jeg dessverre må være litt mer objektiv enn jeg vanligvis er og kjøpe min første bil som ikke er BMW. Må få prøvd Q7, som på papiret ser ut til å være beste kandidat sammen med XC90. Takker for tips om å tenke åpent om amerikansk, men jeg klarer ikke hverken Mercedes eller amerikanske biler grunnet imaget man sender med slike biler... Er en her i byen som har ny Suburban med skilt "Pappa", og jeg har blitt overraska over hvor mange som har lagt merke til den og hvor ofte den er samtaletema blant folk som overhodet ikke er bilinteresserte med hoderystende fokus... Ellers er resonnementet ditt ganske korrekt 2-4 år gammel bil med brukbar plass og god kvalitet som ikke gir unødig stort mellomlegg på 550en
  8. larserso

    Bagasjeromvolum X5 F15 7-seter

    Avveiningene av hvordan ting løses i praksis skal vi nå alltids klare å ta i heimen Det er bakgrunnen til at vi har kommet fram til disse modellene, som vi vet alle er kompromisser på en eller annen måte. Skiboks brukes hele vinteren uansett da jeg er på ski 4-5 ganger i uka. Pga. plass frykter jeg at X5 blir for liten sammenlignet med de to andre alternativene, men det hadde derfor vært interessant å høre om noen visste data på bagasjeromvolum. Caravelle er vel egentlige som blir praktisk nok, men vi har fire barn en uke og ingen en annen uke så vi skal også ha en bil vi trives med når vi har barnefri. Alle fire barn blir nok med 2-3 dager i måneden i normal situasjon tenker jeg og selvfølgelig i ferier da. XC90 og Q7 skal nok dekke det behovet. Nettopp at det er så lite forskjell på tallene som overraska meg over hvor stor forskjellen var i praksis Hpi. Var igjen 20km rekkevidde på strøm i T8 og hadde den i sportmodus. Var en befrielse å kjøre egen bil i comfort modus etterpå da den selv der trykte deg vesentlig bedre ned i setene og T8 føltes som om den hadde halve motoreffekten. Får nyte siste tida med artig bil Siden alt annet blir nedtur uansett har jeg innsett at en hybrid med tåpelig rekkevidde (og høyt forbruk i praksis) ikke blir viktig for å prøve å opprettholde godt drag, men at det like gjerne kan være en svakere diesel siden motorytelser blir ganske irrelevant på neste bil...
  9. Hei! Innser jeg må selge drømmebilen til fordel for 7 seter. Har i dag sett på litt biler. Jeg har mest lyst på X5, men mistenker den blir for liten. Det finnes bare info om hybrid og forhandler har kun hybrid... Noen som vet hva volum på baggasje er med 7-seter er i bruk på en 3.0d? S-max ser også ut til å utgå siden den er mindre enn både XC90 og Q7 (ja, jeg strekker meg langt for å prøve å være både objektiv og praktisk.... :) ) Prøvde XC90 T8 hybrid i dag, men den gikk sjokkerende dårlig ifht. den jeg har i dag så jeg innser at motor må bli irrelevant på neste bil... (Nesten så jeg lurer på om det var noe galt med den jeg prøvde eller min er trimma uten at jeg vet det.... ) Likevel er XC90 og Q7 gode kandidater pga. baggasjerommet, men vil ikke slå fra meg X5 helt før jeg klarer å finne noe om volum med 7 seter i bruk der selv om den er 120l mindre enn Q7 med 5 seter. Håpløst at produsenter er så dårlig på å opplyse om det. Noen som har erfaringer med X5 med 7 seter kanskje og minst tre barn?
  10. larserso

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Uten at jeg vet hvordan det er med M5 så er det forskjeller på xDrive-systemet. M550dx har en annen fordeling enn standard bl.a.
  11. larserso

    Den store finn.no tråden.

    Har importert alle bilene mine, hovedsakelig pga. utvalg og service/garanti er bedre enn hos norske forhandlere. Da jeg hadde E61 fant jeg ut at eneste forskjell med/uten cold climate var en sensor på luftinntaket. Har derfor mer tro på det du sier enn forhandler som hevder at varmeapparatet er kraftigere.
  12. 😇 Den blir nok litt dyr enda. En F15 er nok mer der budsjettet er etter at huset er ferdig påbygd... Må prøve å unngå S-max-fella i hvertfall
  13. Jepp! Kan ikke få rost denne bilen nok, men innser at med mine og dine barn i heimen må jeg nesten bli med på å kjøpe en 7-seters bil...