Jump to content

cityhopper

Members
  • Content Count

    308
  • Joined

  • Last visited

About cityhopper

  • Rank
    Major
  • Birthday 05/28/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Grimstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gratulerer med M550d. Herlige biler, dette. Veldig flott interiør i denne! Kan ellers anbefale lett tuning av maskinen. Enkel måte å få noe mer skyv i registert før tredje turbo legger inn ved ca 2700 RPM.
  2. Jeg byttet til Falken FK510 i 245/40-19 på min F11 i vår. Bilen har xDrive og alt har fungert fint, kjørt 6000 km på disse nå. Planen er å følge litt med på slitasjen og rullere dekkene mellom for- og bakaksel for å få jevn slitasje. Vinterdekkene er i samme dimensjon, levert av merkeforhandler (rett før jeg kjøpte bilen) og har ikke stjernemerking. Så med identisk dimensjon på felger og dekk på begge akslingene bør det ikke komme til problemer i forhold til xDrive. Edit: her er lenke til test av diverse premiumdekk, riktignok brukt på bane. Falken FK510 er med og klarer seg godt.
  3. cityhopper

    F10/F11 tråden

    Det kjedelige svaret er jo å få tatt diagnose og se om det ligger noe fornuftig der... Ellers kan du jo forsøke en flaske Tunap dyserens, kjøre opp dieseltanken og se om det hjelper. Koster ikke alle verden.
  4. Herlig bil, altså. Noe jeg gjorde på min var å få lagt på Mercasol understellsbehandling. Godt å vite at den er noe bedre beskyttet mot korrosjon enn hva som er tilfellet originalt. Ja du kjenner jo selv til hvordan det saltes her nede i sør... Ha en fin tur til Spania, håper på fyldig reisebrev når turen er slutt.
  5. Hvordan er det å kjøre med 265 bredde på framdekka; merker du noe forskjell i det daglige sammenlignet med original bredde på 245?
  6. Gratulere med en veldig flott bil. Knallfint det interiøret, ville valgt akkurat det samme dersom jeg skulle spesifisert ny bil nå. Byttet ellers bakre hardykobling på min for et par uker siden, da på kmstand ca 140 000. Hadde samme sprekker som de du viser bilder av. Vil tro dette håndteres av fabrikkgarantien. Som F10/F11, kler også etterfølgeren felger i 19" eller 20". Mye fint å velge i fra BMW sin katalog. Gratulere igjen med et svært godt valg av bil.
  7. Ganske sikker på det var deg jeg møtte v Helleland ca kl 1610 i dag? Tett trafikk men en legger jo merke til både bil og kjennemerke 👍
  8. Gratulere med ny bil, skal bli spennende å følge med på ditt vedlikehold av denne. Godt du holder deg til dieselsekser
  9. Det er 3G i 900 MHz-båndet som slukkes nå i 2019. Neste år slukkes 3G i 2100 MHz-båndet også. I byområder vil altså 3G være tilgjengelig en stund til. Telenor slukker litt tidligere enn Telia, så bilen vil nok skifte nett avhengig av tilgjengelighet. RTTI bør fungere greit også over 2G når den tid kommer.
  10. Leste en god del på tyske forum før jeg handlet min. Virker som det er den første høytrykksturboen som evnetuelt kan få det, og da gjerne på km.stand mellom 50 000 - 80 000. Denne turboen er jo aktiv hele tiden så det gir mening at den er mest utsatt for slitasje. Den siste høytrykksturboen får tilførsel fra omlag 2700 RPM og er ikke i bruk ved normal cruising. Den store lavtrykksturboen virker robust, ut fra det jeg kunne lese meg til. Men det er jo en grunn til at motorforsikring selger godt til disse bilene.
  11. Jeg hadde en litt annen tilnærming da jeg handlet min for ca ett år siden. Med årlig kjørelengde på ca 20 000 km og en motor/drivverkforsikring som gjelder frem til 8 bilen er år/ 200 000 km, kikket jeg etter en så ny bil som mulig med opptil 120 000 km på klokka. Det dukket etterhvert opp en 14-modell kjørt ca så langt, som var innenfor mitt budsjett. Ettersom bilen var svært godt utstyr og hadde ryddig historikk var det bare å slå til. Bilen hadde alt det utstyret den måtte ha for å møte mitt behov (Navi pro, adaptive drive, komfortseter, adaptive cruise, hengerfeste, panoramatak, LED-lykter) + en masse annet som er mer "kjekt å ha" men ikke avgjørende. Når denne bilen er 8 år og da kjørt ca 200 000 km får man jo bare se om den selges rimelig eller om den beholdes. Kommer litt ann på om den innen da har fått byttet dyre ting i motor eller drivverk (på forsikring) eller om slikt fortsatt står på ventelista. Uansett vil jeg en gang i fremtiden, når vi kun får lov å være passasjerer i egen bil, kunne tenke tilbake på at jeg faktisk kjørte det råeste som noengang ble bygget basert på dieselteknologi. Og man lever jo bare en gang eller hva? PS: Bilen har nå gått 140 000 km. Fortsatt originale drivaksler, turbo, dempere, aktive stabilisatorstag og lignende. Luftbelgene byttet jeg for et par uker siden. Bilen virker i uforskammet god stand.
  12. Da vi var til Italia sist sommer kom det ofte opp melding om kø og forstyrrelser. Men etter få minutter konkluderte den gjerne med at det var like hensiktsmessig å bare være i køen. Den forstod vel at vi hold lav fart pga campingvogn og da var det liten vits å velge ny rute. Pussig at det skal være slike forskjeller ute og går, det er jo de samme datakildene som ligger til grunn.
  13. RTTI fungerer veldig bra her i mitt område. Den er kjapp til å foreslå alternative ruter dersom jeg har navigasjonen aktiv. Og kjører jeg med kun kartvisning (altså ingen aktiv navigasjon) så endrer kartet farge etterhvert som trafikken tetter seg til eller løser seg opp. Liker funksjonen veldig godt.
×
×
  • Create New...