suprapete Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Heia Norge... Nok et bevis på hvilket moldboland vi lever i... Nullvisjon er jeg all in for, men ATK og fotoboksmåling av bilister har aldri handlet om noe annet enn penger, penger og atter penger. Statens inntekt fra "de som kjører for fort" er alt for god til at de noen gang vil si den fra seg, samme hvor lite/mye preventive fotobokser viser seg å være. De som rammes oftest av ATK er ikke råkjørerne, det er de vanlige "lovlydige" bilistene som ligger noen få km/t over det som anses å være alt for lave fartsgrenser i dette landet. Vegdirektoratet har som mål å unngå "livsfarlige" situasjoner der bilister brått bremser ned like før fotoboksene. For det første er det nok av skilting på veiene som tilsier at du straks møter en boks på din vei, så det skulle ikke være noe problem å bremse ned rimelig trafikksikkert før fotoboksen. For det andre ser nå flere og flere verdien i å ha en fotoboksvarsler i bilen da disse både er lovlige og som regel fungerer utmerket. Dette har selvfølgelig ikke gått staten hus forbi og de ønsker da som motangrep å lansere gjennomsnittsmåling for å oprettholde inntekten deres. I Norge i dag ser folk flest ut til å svelge alskens idiotavgifter, restriksjoner og pålegg fra staten så lenge de legger ved en "gangbar" grunn for dette. Vel, hvis staten mener vi i trafikken skal juble over en reduksjon i gjennomsnitsfarten på hele 3(!) km/t på utsatte steder må de tro om igjen... Dette er altså det trafikksikkerhetsmessige grunnlaget for å melke bilistene for enda mere penger gjennom ATK... Hvem i all verden skal fattige 3 km/t lavere fart være godt for? Skal vi tåle brudd på privatlivets fred og bli stadig mere overvåket for dette?! Nei kjære nordmenn, begeret er fullt... Det har faktisk rent over for lenge siden... Avgiftsnorge ser ut til å bli stadig værre, spesielt for oss bilister...! Det er på tide vi sier stopp, og da på alvor. Det er da våre penger, er det ikke?! Hvis politikere og folkevalgte ikke tar det ansvaret vi velgerne har gitt dem og misbruker tilliten vår gang på gang må noe skje. Hvem har egentlig makta? Jo, det er vi det... Anarki og væpna revolusjon er muligens ikke svaret, men det går an å begynne i det små. Som D.C.V smått humoristisk skrev: "Nei nå er det på tide å ta med seg vinkelslipern ut i biln å kappe ned de man kommer over.. ". Da vanlige former for protester vendes det døve øret til stemmer jeg i for forslaget til D.C.V! Det må bare mange nok til så idiotene på stortinget skjønner at vi mener alvor. Det er nok prat nå, på tide å få ut fingern'! Vinkelslipere, ekspanderende masse, hva som helst bare ødelegg faenskapet! Og stopp ikke om "det er skattebetalerne som må ta regninga" klinger i bakgrunnen, vi tar faen meg regninga hele tia for alt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 kunne trengt en sånn jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Nydeligt skrevet! suprapete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Det her blir bare for dumt... Om det blir slik får jeg heller kjøre uten skilt foran og med finlandshette på hodet. Så skal jeg heller ta bota for å kjøre uten skilt, om jeg blir tatt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Finnes det noen statistikk / dokumentasjon på hvor mange ulykker som skyldes nedbremsing foran fotobokser i forhold til totalt antall ulykker ellers? Og rettferdiggjør de tallene i så fall en slik satsing? Hva med å bruke penger på å lage midtskiller på motorveier etc? De fleste ulykker skyldes kollisjon med møtende biler, som da kan avverges... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suprapete Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Finnes det noen statistikk / dokumentasjon på hvor mange ulykker som skyldes nedbremsing foran fotobokser i forhold til totalt antall ulykker ellers?Og rettferdiggjør de tallene i så fall en slik satsing? Hva med å bruke penger på å lage midtskiller på motorveier etc? De fleste ulykker skyldes kollisjon med møtende biler, som da kan avverges... Om en slik statistikk eksisterer rettferdiggjør det uansett ikke denne satsingen fra vegdirektoratet. Hvorfor skal politikerne gidde å bruke penger på veiene når de i stedet kan tjene penger på de? Det eneste de virker bry seg om er å melke brukerne for alt det er verdt så lenge de sitter på makta og stappe mest mulig i sine egne lommer. De driter jo i om vegene blir sikrere eller ikke, det handler om penger. Politikerne, altså våre folkevalgte, synes det koster for mye å gjøre trafikken vår sikker med bl.a. midtskiller og autovern... Hvilket samfunn lever vi i egentlig...makan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Hva med å starte en kollektiv boikott av fotoboksene(?), altså at alle som en sprayer igjen linsa på fotoboksene med klarlakk. Hvis alle hadde gjort det, måtte det til slutt bli slutt på denne galskapen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 når ikke opp til linsa, så det enkleste er å kappe dem ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Har klarlakk noe effekt på linsa da =P Skjærebrenner er jo ett godt alternativ da for å få kappet stolpen =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Hvor mange statsansatte luringer er det som bruker tid, krefter og får lønn av staten for å utvikle dette systemet Det er nok mange nok. Og hva koster hver enkelt fotoboks, det er ikke bare sipmel elektronikk i disse, iallefall ikke de nye.. Hvorfor ikke stenge krana med penger til fotobokser og heller lede pengestrømmen over i midtdelere som faktisk fysisk umuliggjør møteulykker fullstendig (størsteparten av alle som dør på veiene i Norge er som følge av disse ulykkene) Som flere skriver her, frem med vinkelslipern, drep fotoboksene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Hmmm.. Ikkje domt dette. Eg skal byrja å selge vinkelslipere som går på 12V. Må jo bli kjempe marked for det no! *Eg blir sikkert rikere enn staten* Vist dette blir gjennomført, kjem eg til å herpe kvar fotoboks eg ser langs vegen! Du kan jo faen meg ikkje gå på dass uten at AS Norge veit om det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suprapete Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Virker altså som om det er flere enn meg som mener de er klare for drastiske tiltak... Genialt, det må bare til! Hvilke metoder folk benytter seg av spiller ingen rolle, bare hjelp dere selv og resten av bilistene og få bort faenskapet! Ingen som tjener på fotoboksene bortsett fra staten. Får vi sagt klart i fra om at andre tiltak må prioriteres har vi oppnådd noe. Håper på å se noen som faktisk tar affære fremover og ikke bare slenger med leppa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Det er jo bare og holde fartsgrensen!! .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Hmmm.. Ikkje domt dette. Eg skal byrja å selge vinkelslipere som går på 12V. Må jo bli kjempe marked for det no! *Eg blir sikkert rikere enn staten* Vist dette blir gjennomført, kjem eg til å herpe kvar fotoboks eg ser langs vegen! Du kan jo faen meg ikkje gå på dass uten at AS Norge veit om det! Hehe være litt forsiktig med det, ville jeg kjørte uten skilt ivertfall for en kan følge en bil fra fks larvik til oslo, bare ta en titt i toppen av lyktestolpene når dere kjører, kommer til og bli overraska hvor mange kammeraer det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 kom dere heller inn i politikken, vandalisme tas ikke seriøst. Bedre veier, sikerer/nyere/miljøvennlige biler=betydlig mindre kg og hk avgift co2 avgift er helt ok, høyere vrakpant, null veiavgift, høyere drivstoffpriser og et helt nytt systemfor biltilsyn er veien samferdselsministeren bør gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå