Gå til innhold

730 hk M3 turbo (sjekk den lyden) DIGG!


borte
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har bare 0-226kmt på ca 10,9sekunder..Så hvorfor er det ikke over 700hk i den :)?

Info om bilen:

BMW M3TURBO-94

MOTOR:

BMW M3 S50B30, PLANDÄCKAT, LINEHONAT, STRESSBORRAT

OCH O-RINGAT BLOCK, KOPPAR PACKNING.

VERDI STÅLSTAKAR, KERAMIK COATADE WISECO KOLVAR,

KOPRESSION 9.0:1, AVLÄGSNAD VANOS, JUSTERBARA KAMDREV,

MODIFIERAD KAMKEDJE SPÄNNARE.

SCHWITZER SG300 TURBO AGGREGAT, 61MM INLOPPS DIAM,

Q-TRIM, HAMMARSTRÖM WASTEGATE.

3½" ROSTFRITT AVGASSYSTEM FRÅN TURBO,

SPECIAL TILLVERKAD INTERCOOLER I MÅTTEN 510x320x65MM.

GREDDY DUMPVENTIL, MODIFIERAD PLENUMKAMMARE,

SIEMENS 850CC SPRIDARE, 2 ST. BOSCH 044 BRÄNSLE PUMPAR, 3,2 BARS GRUND BRÄNSLE TRYCK.

40 LITERS ALUMINIUM FUEL CELL.

AUTRONIC SMC MOTORSTYRSYSTEM, MHW PRO-14 TÄNDSYSTEM.

TIDIGARE "BÄNKAD" EFFEKT:

703HP @ 5900RPM & 900,9NM @ 5100RPM PÅ RACE SOPPA.

526HP @ 6000RPM & 663,9NM @ 5300RPM PÅ 95 OKTAN.

PRESTANDA:

402m...

60-fot@1,95s

201m @ 7,3s

Hastighet 201m: 177,05 km/h

402m @ 10,91s

Slutfart 402m: 226,14 km/h

TRANSMISSION:

MODIFIERAT OCH LÄTTAT SVÄNGHJUL, 2 SKIVIG SASCH SINTERLAMELL KOPPLING, 6-VÄXLAD LÅDA & SHORT SHIFT,

SPECIALTILLVERKAD KARDAN & FJÄDERSTÅLS AXLAR.

CHASSI: ORGINAL HJULUPPHÄNGNING MED H&R COILOWERS, POWERFLEX BUSSNINGAR I FRAM & BAKVAGN.

WEICHERS SPORT ALUMINIUM FJÄDERBENSTAG FRAM OCH BAK. M3 3,2 BAKVAGN & KLUMP.

BROMSAR:

STOP TECH BIG BRAKE KIT 355x32mm.

FÄLGAR:

BREYTON IMAGINE 9½x19" OCH 9x19".

DÄCK:

YOKOHAMA 265/30-19" OCH 235/35-19"

ALTERNATIVT MICKEY THOMPSON ET STREET 26x10½x15" PÅ STRIPPEN.

KAROSS:

RENSAD PÅ EMBLEM OCH HANDTAG, M3 E46 ORGINAL GÄLAR, RIEGER INFINITY II BAKSTÖT, MODIFIERAD M3GT FRONT MED M5 E39 DIMLJUS, LACKADE LISTER, KLAR GLAS BAKLJUS,

EGENTILLVERKADE XENON OCH ANGELEYES, KLARGLAS BLINKERS FRAM.

INREDNING:

SPARCO REW STOLAR, 3" SPARCO 6-PUNKTSBÄLTEN, WEICHERS SPORT CR-MOLLY BÅGE, MOMO MILLENIUM RATT OCH MOMO KNOPP, ALUMINIUM PEDALER, CROME RINGAR I INSTRUMENT, DEFI LINK LADDTRYCK, AVGASTEMP OCH BRÄNSLE TRYCKS MÄTARE. BMW ALPINA EXTRA INSTRUMENT FÖR BAKAXEL, MOTORTEMP, OCH MOTOR OLJE TRYCK. TONADE RUTOR.

LACK:

BMW AVUS BLÅ METALLIC.

Andre filmer med den

http://www.youtube.com/watch?v=uHdWMN1KADY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste versting gutta, kjører vel aldri på maks trykk på gata..

700hk i en E36 på gatedekk, har ikke grep i noen gir omtrent.. Iallefall ikke i 3. hehe

Ted Harnell sin bil har bevist mye effekt på stripa, men da med slicks.. Den spiste vel forøvrig drivakslinger til frokost og kvelds der såvidt jeg husker hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...