jensemann23 Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Er det noen som har prøvd dette og fått bra resultat? Søkte opp en tråd , men det funket ikke. (Christopher)
Bimmerfanatic Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Mistenkte motoren for å være overgrodd av oljeavleiringer, så jeg kjøpte ei flaske med oilflush og tenkte at dette ville gjøre susen. Men den gang ei, fikk da ett råd om å bruke diesel. Fylte så på en 4 dl. med diesel, sammens med den olja som var der. Lot dette stå å putre i en halvtime, tappa av, og det kom noen seige greier ut. Fylte på ny olje, og tikkinga var borte!
B.E.E. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Hvis du ikke tør bruke diesel, kjøp Tunap innvendig motorrens, fungerer på samme måte.
Ole-Magne Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 kjør motoren orntlig varm, tapp ut 0,5 liter olje. Etterfyll med diesel... la dette stå å puttre på TOMMGANG i 10-15 min. Løsne, og ta ut oljefilteret. Tapp ut oljen, la den stå lenge for å få ut det meste av olje. Fyll en liter olje på motoren når den står uten bunnpluggen, da vil du se at det kommer ut mye skitten olje. Eventuelt avleiring/diesel rester som ligger i bunnpanna kommer ut. La det stå til det ikke kommer mere olje ut av tappepluggen. Skru i bunnpluggen, viktig Skift oljefilteret, fyll på ny olje. Jeg hadde tikking av ventil løfterene, dette ble borte etter diesel rensene. Har prøvd dette på flere biler med bra resultat.
D.Toft Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 hva med bmw med oljekjøler da? ligger vel noe kaup igjen i den...
Ole-Magne Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 hva med bmw med oljekjøler da? ligger vel noe kaup igjen i den... han har en 318i så nevnte ikke noe om det, men vis du har kjøler så er ikke dette noe bra. for det er så småe kanaler i kjøleren at dritten kan tette denne... vet at til automatkasser får man egen rens til de oljekjølerene, så går sikkert å bruke dette på motor olje kjølerene også.
Bmwfanatic Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 aldri hatt noe negativ erfaring med diesel i allefall, billig er det jo og
Ole-Magne Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 http://www.osloautomatgear.no/ Tror disse leverer rens til oljekjølere
Dannis Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 er vel bare å demontere oljekjøleren og rense den separat.. så kan man bruke diesel på motoren og mindre mengder "spesial-rens" til kjøleren. så slepper man at det blir veldig dyrt. bare en liten ide
Mexos Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg prøvde dette på en fiesta jeg hadde. Tappet av all oljen jeg da og fylte på en 3 liter diesel som jeg lot stå i 10 minutter på tomgang. Tappet så av diesel og det kom ut mye dritt!
sugress Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 jeg ble anbefalt av en kjenning å ikke rense bmw motorer. kanalene skulle visstnok være ganske trange, og man kunne risikere å tette en kanal med dritten som ble renset ut. ( som en blodpropp hos overvektige ). en ting til, er det oljekjøler på en m50b20 vanos 93 mod 520i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå