Gå til innhold

pris på M3 vrak

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva det vil koste å finne seg en krasja M3 E36 i Tyskland eller no sånt og få hjem til norge? De fleste skjønner sikkert planene mine nå :P Jobber annenhver uke og må ha noe å gjøre når jeg har fri frem til Rudskogen :wink::lol:

Helst 3,2L, men går med 3.0 også. Men leker helst ikke butikk når jeg først skal bygge om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prisene varierer. Søk på blant annet Mobile.de

Men ett annet problem er vel evt godkjenninga. Er vel noe med at du ikke får godkjent eldre motor enn hva bilen er.

Vel, en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg tok kontakt med biltilsynet i forbindelse med spørmål om å få godkjent en 95 modell M3 motor i min 97 modell E-36 320. Svaret var at så lenge motoren var typegodkjent i E-36, spilte det liten rolle hvilken modell motoren var..Noen som kan bekrefte at dette stemmer i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene varierer. Søk på blant annet Mobile.de

Men ett annet problem er vel evt godkjenninga. Er vel noe med at du ikke får godkjent eldre motor enn hva bilen er.

Vel, en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg tok kontakt med biltilsynet i forbindelse med spørmål om å få godkjent en 95 modell M3 motor i min 97 modell E-36 320. Svaret var at så lenge motoren var typegodkjent i E-36, spilte det liten rolle hvilken modell motoren var..Noen som kan bekrefte at dette stemmer i praksis?

høres logisk ut iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine er å ha et norsk chassis som er eldre enn m3'n slik at jeg får godkjent det. En godkjent bil er mer verdt og skikkelig bygd i mine øyne. Noen som har peiling på hva biltransport fra tyskland vil koste? vil jo få gjort dette billigst mulig.

Var jo ikke noe å si på prisen på denne?:

http://mobile.de/SIDUzxTqAzK7irvFmZo2VQ ... 242984061&

Edit: Etter å ha funnet litt tysk lærdom baki hodet mitt fra ungdomskolen klarte jeg å forstå det som at det var en delesalgs annonse og at hele bilen ikke koster 1.100 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er at selv om du kjøper en krasha M3 så må du fortsatt betale avgifter på hestekrefte avgift og slagvolum på motoren-

så effektavgift for 321hk = 65 kW * 120,59 = 7 838

25 kW * 502,47 = 12 562

40 kW * 1 205,92 = 48 237

106 kW * 2 512,33 = 266 307

og for slagvolumet;

1 200 cm3 * 12,88 = 15 456

600 cm3 * 33,71 = 20 226

400 cm3 * 79,30 = 31 720

1 000 cm3 * 99,05 = 99 050

Sum: 166 452

men med avtrekk for alderen på bilen,si 10 år,så kommer nok det vraket på ca 200.000,- kr..

kilde www.dinside.no `s importkalkis

så staten har ordna det sånn at du kan ikke "lure" dem... heia norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med planer om å bygge om e36'n til m3 selv, men bare ta kontakt med biltilsynet først som sist, greit å være i dialog med de før du henter donorbilen så vet du hva de forlanger av papirer info osv. greit å ha allt klart før man setter i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med planer om å bygge om e36'n til m3 selv, men bare ta kontakt med biltilsynet først som sist, greit å være i dialog med de før du henter donorbilen så vet du hva de forlanger av papirer info osv. greit å ha allt klart før man setter i gang..

Høres ut som er godt tips ;):) Tror biltilsynet her i Trondheim skal være ganske greie å ha med å gjøre så det vil nok gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...