esben86 Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 bare lurte på en ting her. er bilmekaniker selv men dette sjønner jeg meg ikke noe serlig på. har en 1991 bmw 525i (M50B25) og denn bilen har jeg gitt mye juling fra den dagen jeg kjøpte den. er ikke en dag uten turtallskutt eller råkjøring. har hatt flere lange turtallskutt rundt 800meter uten at mortoren har tatt noe skade av det. er bestandig nøye på at motoeren er skikkelig varm før jeg er over 2500 omdreininger men. motoren røyker ikke unormalt og tikker ikke i det hele tatt. har hatt regelmessige servicer på motor og gir men ikke noe utenom olje og filter. er dette normalt på en så gammel motor eller er denne slitesterk så det holder???
jcvold Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Viser bare at BMW lager kvalitetsmotorer! med "turtallskutt",mener du da at du ligger på turtallsperra? den sperra er jo der så du ikke skal kunne sprenge motoren. tikking tror jeg er et større problem på 4 `ere enn 6`ere.
Ole-Magne Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 er bilmekaniker selv. er ikke en dag uten turtallskutt eller råkjøring. har hatt flere lange turtallskutt rundt 800meter uten at mortoren har tatt noe skade av det. gode bilmekanikkere vi har 800 meter med turtallskutt, hva driver du med da?? bare ligger på sperra for "morro" liksom
Ballder Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Ikke bare turtallet som sperrer her inne skjønner jeg...
steinar84 Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 det re da gjerne flere gir du kan velge? heh.. motorene er bra de bare man steller de og gir de god olje avogtil. men tåler dårlig grisekjøring på kald motor. men som sag nestegang du hører turtalsperra kan d da vere på tide å skifte gir.
Ettertenning Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 ang turtallsperre så er det vell, 2 virkemåter, noen kutter tenninga da er det vell etter min erfaring nesten ufarlig, menn noen motorer kutter bensinen tilførselen, det er eg mere skeptisk til, tenker da på kjøling av stempler og fare for og brenne hull i stempel.. kutter denne motoren på tenning eller bensin veit eg ikkje. men om det er tenning er det vell ufarlig, men altså 800 meter på sperra?`hørest da veldig unødvendig ut med mindre du prøver og teste kor mye den motoren tåler hehe.
Ole-Magne Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Det sier jo litt om BMWs motorer i allefall! ja, sier litt om sjoføren åsså.. hehe
B.E.E. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Skulle likt å se at en M52 motor hadde holdt like godt....
borte Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Skulle likt å se at en M52 motor hadde holdt like godt.... Tviler..
Ettertenning Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Skulle likt å se at en M52 motor hadde holdt like godt.... eg hadde en m52 b20 som var godt vedlikeholdt, den blei kjørt på god olje,, den drog eg på sperra flere ganger daglig og det var ingen ulyder i den, men aldri før motoren var varm,,, gaute her på forumet kjørte løp med en slik motor i mangen år uten problem,,, så det er gode motorer det også så lenge dei blir kjørt fint til dei er varme og at dei blir bra vedlikeholdt,,
Ivanrogov Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg tror en motor kan gå VELDIG lenge på sperra, sålenge det ikke er Farlige kutt, som bensinkutt!? Er vel like ille og kjøre på 7250rpm som sperra på 7500rpm. Sperra sier jo ifra om at det er på tide og skifte gir, ikke at motoren din snart ryker...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg tror en motor kan gå VELDIG lenge på sperra, sålenge det ikke er Farlige kutt, som bensinkutt!? Er vel like ille og kjøre på 7250rpm som sperra på 7500rpm. Sperra sier jo ifra om at det er på tide og skifte gir, ikke at motoren din snart ryker... Men motoren har vel neppe godt av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå