Gå til innhold

Tok tyv på fersken, fikk 90 dager fengsel!

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir forbanna når jeg leser dette, mye av det pga at jeg har vært borti en sak selv der jeg ble dømt for noe jeg ikke hadde gjort(innviklet sak)..Ifølge min advokat var det snakk om "justismord" så det holdt :roll:

Jeg har mistet all respekt for politi,rettsystem og stort sett alt som har med slikt å gjøre. Norge har et sykt rettsystem..

PS. Håper den tjuvradden der fikk en smakebit på hva han kan komme til å få neste gang han blir tatt på fersken. For jeg vedder på at han ikke har lært en drit av hendelsen med tanke på at politiet syns det var greit det han gjorde og tok offeret istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan stille seg spørsmålet hvem sin skyld er dette egentlig.

Politiet som ikke gjorde jobben sin, slik at verkstedmestern måtte ordne opp i saken selv?

Tyven som til stadighet forsynte seg med godsaker hos verkstedtmestern, vel vitene om at han ikke kom til å få noe straff.

Verkstedsmesteren som måtte fungere som Politi, innkrever av sine egne frastjelte ting.

Hva slags straff fikk han som hadde stjålet alt dette ?

Han hører vi ingenting om, fordi det er synd på han ,akkuratt som alle andre kriminelle.

Har du ingenting på rullebladet å begår noe sånt, så skal du vite at du skal straffes.

Man kan begynne å lure på ting i det landet her, som skryter av at vi er verdens rikeste, men akk så fattige for eget folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i denne saken er vel ikke politiets manglende oppfølging alene, men også (-eller snarere) at tyven pr definisjon ikke ble tatt på fersken.

Det er faktisk ikke det samme å reise hjem til noen å finne dem med tyvegods som å ta tyven på fersken i lokalet. Hadde verksmesteren tatt tyven på stedet med hånda langt nedi godteposen hadde det kunnet blitt definert som innbrudd/tyveri og han (verksmesteren) kunne da ha påkalt seg retten til selvforsvar etc.

Når du derimot reiser ut til noen og regelrett banker dem opp for å fremtvinge en tilståelse er det en bevisst og mer eller mindre planlagt gjerning, og det er faktisk politiets oppgave å hente inn folk til avhør og evnt fremstille dem for fengsling (selv om det kan oppleves frustrerende når dette ikke skjer).

Verksmesteren burde egentlig være glad for at tyven ikke ble påført varige mên eller omkom under gjerningen for da hadde det ikke vært snakk om 90 dager lenger...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik loven virker i dag.

Nødverge/nødrett har strenge krav og slik bør det nesten være også. Så dommen han fikk, er helt korrekt den. Men spørs jo om han synes det var verdt det, da :)

Tabben han gjorde var at han ikke tok ham på fersken inne på eiendommen sin, da hadde det vært nødverge (selvforsvar)

Det er det ikke når de var 3 mot 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt ble det da oppgjøret ikke ble 1 mot 1. Lite fan av mange mot 1, uansett sak. Utover dette synes jeg forsåvidt 42-åringen handlet riktig. Hadde gjort det samme selv, bare alene. Dessuten oppfordrer jo politiet til selvtekt i slike saker når de ikke løfter fingeren for å oppklare saken. Forundrer meg at politiet/rettssystmet ikke tenker på hvilke signaler de sender ut til kriminelle når den fornærmede må i fengsel og ikke tyven.. Kan jo ikke ha det sånn at det er fritt frem for jævlene uten noen konsekvenser. Stjeler du fortjener du juling, så enkelt er det bare.

:stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...