bjeagle Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Hvor vanskelig er det å ta ut pæra i instrumentpanelet som lyser for at det er feil med ABS'en? Skal på EU-kontroll og har ikke tid eller lyst til å begynne å feilsøke nå, tenkte å vente med det til det blir vår og litt varmere i været
Ronny M Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Men er det påbudt med abs da? Bremsene bremser jo like bra (eller bedre) når abs'n ikke funker...
bjeagle Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 etter som jeg har hørt så er det vel slik at hvis det er ABS i bilen, så skal den virke.... Vet ikke helt om dette er rett da.....
325icab_88 Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 etter som jeg har hørt så er det vel slik at hvis det er ABS i bilen, så skal den virke.... Vet ikke helt om dette er rett da..... stemmer det skal vel ikke være no hokus pokus å bytte pære...men du må nok ut med instrumentpanelet
bjeagle Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 blir vel ikke akkurat å bytte pæra, men..... nei får vel bare prøve å se om jeg får det til. Men det er jo bare for å kjøpe litt tid, fordi jeg ikke gidder å begynne å lete etter feilen på ABSen akkurat nå.....
Odland318is Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Mulig det er samme opplegg som på airbagpæra. Du kan ta ut pæra, men pga en diode som er lodda på kretskortet vil det fortsatt lyse, bare ikke fullt så sterkt. Dette er vel av sikkerthetsmessige årsaker. Så det kan fortsatt lyse litt i ABSen også selv om du fjerner pæra.
Stephan.s Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Vel, kan alltids sette sort teip over for å skjerme at den lyser på eu. Men som nevnt tidligere i tråden, så er ikke ABS påbudt, men i følge de som har skrevet foreskriftene skal alt utstyr som er på bilen være i orden selv om det ikke er påbudt.
Bjørn 320 Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Er nok stor sjanse for at det er ABS-sensoren på eit av hjula som streikar...berre viss du tek til fornuft og vil finne feilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå