Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanskelig er det å ta ut pæra i instrumentpanelet som lyser for at det er feil med ABS'en? Skal på EU-kontroll og har ikke tid eller lyst til å begynne å feilsøke nå, tenkte å vente med det til det blir vår og litt varmere i været :?

Skrevet

etter som jeg har hørt så er det vel slik at hvis det er ABS i bilen, så skal den virke.... Vet ikke helt om dette er rett da.....

Skrevet
etter som jeg har hørt så er det vel slik at hvis det er ABS i bilen, så skal den virke.... Vet ikke helt om dette er rett da.....

stemmer det :wink: skal vel ikke være no hokus pokus å bytte pære...men du må nok ut med instrumentpanelet

Skrevet

blir vel ikke akkurat å bytte pæra, men.....

nei får vel bare prøve å se om jeg får det til. Men det er jo bare for å kjøpe litt tid, fordi jeg ikke gidder å begynne å lete etter feilen på ABSen akkurat nå.....

Skrevet

Mulig det er samme opplegg som på airbagpæra. Du kan ta ut pæra, men pga en diode som er lodda på kretskortet vil det fortsatt lyse, bare ikke fullt så sterkt. Dette er vel av sikkerthetsmessige årsaker.

Så det kan fortsatt lyse litt i ABSen også selv om du fjerner pæra.

Skrevet

Vel, kan alltids sette sort teip over for å skjerme at den lyser på eu.

Men som nevnt tidligere i tråden, så er ikke ABS påbudt, men i følge de som har skrevet foreskriftene skal alt utstyr som er på bilen være i orden selv om det ikke er påbudt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...