bmw_e30_88 Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 fikk e30 86 mod me 1.6 liters motor som kunn har gått 130.000km. har en rimelig nyoverhalt T3 liggenes samt en rimelig IC å dette må jo testes! dette er en forgasser motor, så dobble webbere er jo oxo muligheter, men turbon som står i fokus først! skjønner jo at jeg må plane toppen, skifte til smidde stempler og topp pakning, noe merre jeg burde? muligens borre opp til 1.8 l??? kamen skal oxo gjøres noe med å eksosen hvor stort lade trykk kan jeg kjøre med trur derre? skal ikke blåse toppen till hell lixom, å hvor mange hk kan jeg fårvente? veit det høres sykt ut, men en gang må det prøves. å jeg klør i fingrene etter å få startet! noen som veit pris på smide stempler ( per stk ) å pris på planing av topp evnt boring til 1.8 å ny topp pakinging. noen andre tips? å ikke motor bytting, vill teste 316 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Alt i alt kommer det an på penger du har tenkt å legge i prosjektet ditt,og kor mykje du kan lage/gjere sjøl. Først og fremst: du har en turbo og IC,men har du manifold og rør/slanger som trengs? Dette er noe du kan lage sjøl med noe sveisekunnskap,eller få kjøpt rimeligt vil eg tro. Skal du bruke org forgassere eller andre berekna for sugemotorer må du plassere desse foran turboen,dvs du må flytte de vekk fra sin nåværende plassering. Eller du kan montere trykkforgasser etter turboen. Er ikkje sikker på komp forholdet på denne motoren,men med org komp kan du nok lade 0.4 uten problem. Men veit ikkje kor mykje du har tenkt å skvise ut av denne. Skal du ta det et hakk videre vil eg anbefale enten neddreiing av stempler,eller nye stempler,råder,pakning,osv osv... Men spørs kor mykje bensin du klarer å levere,for høgt trykk og du brenner opp motoren uten tilstrekkelig "saft"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Dalhems har smidde Mahle stempler for 4000,- inkl bolt og ringer, for alle fire! Motoren din er på 1,8l. Motornord i Sverige har stålforsterka pakning til deg, ca. 1000,- hjemme på døra. Sjekk litt på pure-pf.com Er noen der som kjører M10 motor med gassere og turbo! Kjøpr på, blir nok artig det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 ..Eller så kjøper du en M10B18 av meg, med insprøytning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_e30_88 Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2007 skalm ikke skifte motor, vis se åsen det går me denne motoren, hehe, men blir bort i 2 mnd, så kommer jeg tilbake, men bilder og oddtatering, har penger nok å er sveier så dette går nok bra.... alrdi hørt om 316 tic, men noen må jo prøve det:P@ vi snax alle BMW frelse:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 e30 316 er levert med 1,8 liters gassermotor.. kjøper du deg et datasprut så kan du fint lade 1,2kg på originale innmaten, bare sørge for at den får nok bensin og riktig tenning.. vet det er en kar som gjør det på sin m10b18 i en 02. den har gått flere sesonger uten problemer.. uten datasprut, med ekstradyser og tenningsforsinker så ville jeg ikke lada mer enn 0,9kg på originale innmaten. får du littebitt tenningsbank så varer ikke motoren så fryktelig lenge.. turbo + gasser kan jeg ikke noe om, så det tør jeg ikke si noe om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå