Arimanni Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Då kan eg slutte meg til gjengen her inne som har fått fartsbot for litt for høy fart 102 km/t i 80-sone på gjennomsnitt). Eg veit sjølv at eg kjøyrte for fort, og tok nokre stygge forbikjøringer, men likevell er eg ganske forbanna på politiet! Det som skjedde var at eg kjøyrte innom Voss sentrum, og når eg skulle ut fra sentrum tok eg ei luke og gav litt på for å ikkje hindre trafikken (hadde ifølge politiet 62 km/t når eg tok luka. Noko som kan stemme) og roet fint nedigjen. Bilen som lagg forann meg svingte av og eg fekk ein anna BMW (svensk) forann meg. Me lagg parvis og tok forbikjøringer nedover ved vossavannet, og når me var komme på enden (eg lagg fremst) såg me blålys. Begge bilene stoppa, men han vart "vinka" videre av politiet. Politibetjenteten som kom bort til meg var ein litt eldre og morsk fyr, og sa at det gjekk litt fort der oppe osv osv. Dette var no greit nok og eg godtok bota på staden. Etter han hadde vert og skreve ut bota i politibilen kom han framigjen og byrja å mjaue om at dei vurderte å dra inn førerkortet mitt og anmelde meg etter $ 3. DÅ tende eg på alle plugger og sa at vist han gjorde det skulle eg laga eit helvete for den andre bilen han "vinka" videre når han stoppa meg og at sia han hadde gjennomsnittsmåling på meg, hadde han film både av meg og den andre bilen kom eg ikkje til å få noko problem med å bevise innkompetansen hans! Då gjekk han tilbake til politibilen og diskuterte med han andre politibetjenten og kom tilbake og sa at dei hadde vorte einige om at eg skulle sleppe "unna" med forenkla forelegg på 4900 kr + 2 prikker. Så alt i alt er eg eigentleg gla. Fekk 4900 kr i bot, men fekk beholde førerkortet Men er fortsatt litt irriterende at han tok meg og vinka forbi den andre. Men som far min sa, dei er ute etter BMW, så ikkje godta alt dei seie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 "DÅ tende eg på alle plugger og sa at vist han gjorde det skulle eg laga eit helvete for den andre bilen han "vinka" videre når han stoppa meg og at sia han hadde gjennomsnittsmåling på meg, hadde han film både av meg og den andre bilen kom eg ikkje til å få noko problem med å bevise innkompetansen hans!" Dette pleier sjelden å være en god løsning, vær hyggelig mot politiet, og de vil som oftest være hyggelige tilbake. Men bra du beholdt førerkortet hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2007 Eg var hyggeleg. Det er det verste av alt. Eg sa eg veit at eg kjøyrte for fort, braut sperrelinja, og hadde nokre stygge forbikjøyringer. Og at eg ikkje brukte blinklys og kjøyrte med grøftelys. Men virka som om han var ute etter å TA fra nokon førerkortet, og ettersom han sto og forklarte meg reglene fram og tilbake med å få det igjen og prosedyren, så såg eg på dette som siste utveg. Det at det funka som er det viktigaste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Var det du som stod der asså?? Hehe.. Eg kjørte forbi deg når du stod innpå busslommå der me onkel politi bak deg. Bra du ikkje mista lappen såfall. Dei tok et fint bilde av meg o i dag, blinka litt i ein fotoboks, eg kjørte feil, satt eg i egne tankar, så *BLINK*. Helvete ka eg stokk!! Ka e grenså for å få prikk i førarkortet da? Eg hadde vel 90km i 80sonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2007 Hehe... Var vist det Følte meg passe dom der eg stod! Men men... Sånt som skjer Å? Den litt lengre nede? Eller? Den er sur den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Må bare foretelle om en faktisk positiv opplevelse med politiet. Jeg å en kamerat var ute å kjørte, og det gikk i ganske greit tempo I en 40-sone (inn mot en rundkjøring) ser vi en hvit bil som tar innpå i speilet, og han som kjørte slipper gassen. Vi passerer rundkjøringen og i lyset der ser vi at bilen bak er en politibil. Den setter på blåysene med en gang etter rundkjøringen og vi stopper ganske fort etterpå. Politifolkene (2 stk) kommer fram og lurer på om vi ikke kjørte litt fort. Etter det de mente hadde de ligget i 80km/t, og tok bare litt innpå. De mente da at vi hadde hatt nærmere 80. Så gikk de tilbake til politibilen og pratet litt før de kom tilbake. Da sa de at vi bare skulle slippe unna med litt høy puls siden vi var fra nabobygda deres, men måtte ta det litt roligere videre. Fikk ikke advarsel eller noen ting! Litt flaks må man ha av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Jeg ville ihvertfall tatt det som en liten advarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Hehe... Var vist det Følte meg passe dom der eg stod! Men men... Sånt som skjer Å? Den litt lengre nede? Eller? Den er sur den også Dette var i en tunnel i Bergen, mot Sotra. Skulle egentlig mot Fyllingsdalen, men da jeg var sånn i halv søvne klarte jeg kjøre inn i feil tunnel, få bot og måtte betale ekstra bompenger, da jeg måtte snu og kjøre tilbake igjen. En ganske billig og kjekk omvei Hel*£% drit!! Meeen har jo bare meg selv å takke, men sure penger for d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 jeg kjørte på e 6 i 100 sona. det var varmt, sol og fint vær! så kom en lang slette og det var ikke en bil å se. da ga jeg på litt for å prøve 325'n litt. etter sletta kom det en bil fort bak. jeg slakka på farten og da kom blålysa. jeg ble tatt i 145 i gjennomsnitt. i dag, 5 mnd etterpå, er jeg ferdig med tiden som "lapplaus". jeg kan bare si til alle som har opplevd det samme: det er deres egen feil! ikke klandre noen andre enn deg selv! greit man blir forbanna på polititet, men de gjlr desverre bare jobben sin. selv om jeg kunne flydd på han som stoppa meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Hehe... Var vist det Følte meg passe dom der eg stod! Men men... Sånt som skjer Å? Den litt lengre nede? Eller? Den er sur den også Dette var i en tunnel i Bergen, mot Sotra. Skulle egentlig mot Fyllingsdalen, men da jeg var sånn i halv søvne klarte jeg kjøre inn i feil tunnel, få bot og måtte betale ekstra bompenger, da jeg måtte snu og kjøre tilbake igjen. En ganske billig og kjekk omvei Hel*£% drit!! Meeen har jo bare meg selv å takke, men sure penger for d Damsgårstunellen altså.. Den er kjip den.. ble tatt i 91 her i fløyfjellstunellen.. 2600 i bot.. men fikk ikke prikk da:) lett for når du sitter i egene tanker.. jeg satt i julegave tanker... vet jo godt at de er der de helvetes fotoboksene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 "DÅ tende eg på alle plugger og sa at vist han gjorde det skulle eg laga eit helvete for den andre bilen han "vinka" videre når han stoppa meg og at sia han hadde gjennomsnittsmåling på meg, hadde han film både av meg og den andre bilen kom eg ikkje til å få noko problem med å bevise innkompetansen hans!"Dette pleier sjelden å være en god løsning, vær hyggelig mot politiet, og de vil som oftest være hyggelige tilbake. Men bra du beholdt førerkortet hvertfall Sant, jeg møtte politi midt i en innkjøringsforbudt gate, bare beklaga og sa jeg ikke så skiltet og hadde tenkt til og snu (men hadde jo egentlig sett meg ut en fin parkeringsplass) slapp unna uten noe bot og han var ganske behjelpelig og viste veien til klokke butikken jeg leita etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Hehe... Var vist det Følte meg passe dom der eg stod! Men men... Sånt som skjer Å? Den litt lengre nede? Eller? Den er sur den også Dette var i en tunnel i Bergen, mot Sotra. Skulle egentlig mot Fyllingsdalen, men da jeg var sånn i halv søvne klarte jeg kjøre inn i feil tunnel, få bot og måtte betale ekstra bompenger, da jeg måtte snu og kjøre tilbake igjen. En ganske billig og kjekk omvei Hel*£% drit!! Meeen har jo bare meg selv å takke, men sure penger for d Damsgårstunellen altså.. Den er kjip den.. ble tatt i 91 her i fløyfjellstunellen.. 2600 i bot.. men fikk ikke prikk da:) lett for når du sitter i egene tanker.. jeg satt i julegave tanker... vet jo godt at de er der de helvetes fotoboksene Vett jo at det er fotobokser der, og hadde det ikke en smule travelt en gang!! Bare var helt i andre tanker, jævli irreterenes, men men... Sikkert noe slik jeg får i bot jeg også. Hadde vel mellom 90-95 på speedometeret. Men d lyger jo litt *håper jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Kanksje svensken ble vinket videre pga det var lettere å gi deg bot enn han? Var kanksje mer papir arbeid for "onkel" visst han skulle begynne å gi svensken bot. Vet ikke helt hvordan det der funker men utenlandske biler. Siden det er statlig så regner med de må fylle ut noen ekstra ark ja. Men politiet skal ikke ha mye grunn for å beslaglegge et førerkort. De kan egentlig ta det så lenge man gjør noe som er galt. Eller noe som er uaksomt i deres øyne. Men på fart mister man lappen på 116km/t i 80sone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Jeg ble stoppet en gang, og da hadde politet målt meg til 62 i 50sonen overen lengre periode Men da slapp jeg med skrekken faktisk. De bare sa jeg måtte roe ned, også dro de videre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastbmw Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Går faktisk ann å ha flaks ja, eg var på jobb på en plass som heiter Måløy, var på god vei inn i ei enveiskjørt gate, såg opp og ennsa skiltet.. "oi det var feil" tenkte eg, og røska bilen i revers, i det eg skulle slippe clutchen såg eg jo seff i speilet, og såg RETT inn i to tusen metrer og ein blå lysbjelke på taket... satte bilen i fri og gjekk ut og sa eg aldri hadde kjørt bil i måløy for, dei smilte å kjørte faktisk videre :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå