Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange hester kan jeg hente ut av en slik bil ved turbo konvertering?

da snakker jeg om trim kammer,større dyser,smidd innmat.. med mindre den orginale tåler litt.. :?

går d an å få tak i ferdig turbo grenrør til disse bilene eller må d lages selv.?

tenkte oxo på å sette på e-36 m3 innsug.. hvis dette lar seg gjøre m litt mods. ser på schmiedmann at der har de et trim innsug.. ligner på m3 sitt.

tenkte ikkje å ta ut 400 hester liksom men opp mot 200-220 hester kan jo ikkje være umulig.

bilen er oxo chippet hos www.trimchip.com... men må vel gjerne mappes etter en turbokonvertering.

takker for svar

Skrevet

er bilen chippa så ka ndu jo fint ta ut 220 HK med å bare sette på turbo skulle jeg tro! A-dekk selger jo turbokitt, de øker effekt mellom 50-70HK tror jeg det var?!(uten flere mods på motor) å da trenger du jo ikke gjøre mere! å du som har chip kan jo kjøre på 06-07 i trykk sikkert!

Skrevet

ja men no har d seg slik at innsuget til m3 kommer i 3 deler.. 2 og 2 trakter satt sammen... (hvertfall d jeg har fått opplyst)

Skrevet
HÆ?!

M3 insug? m3 er 6 syl og 318is motoren er 4 syl. til ein opplysning.. så det kan nok bli ekstremt vrient og få til! :D

Skulle til å si det.

Du bør også senke kompresjonen selv om du skal kjøre med lavt trykk.

Skrevet
ja men no har d seg slik at innsuget til m3 kommer i 3 deler.. 2 og 2 trakter satt sammen... (hvertfall d jeg har fått opplyst)

eller tar eg helt feil her? godt mulig d.. kan ikkje en av dere bmw eksperter dukke opp og gi oss en forklaring på dette?

Skrevet

Ja, du tar nok feil.. er ingen expert men :wink:

Eit turbokit er nok det som vil gje mest effekt for pengene.

Om du ABSOLUTT vil trimme ein is-motor.

Ellers så kan ein kjøpe ein skada bil og bytte motor :wink:

Skrevet

hvis du skal ha 200-220hk så trenger du ikke så mye mods i motoren...nytt pakningssett og h-profil råder holder lenge..

får ca 200hk (en plass rundt der) ved 0,4-0,5 bar i trykk :wink:

Skrevet
å du som har chip kan jo kjøre på 06-07 i trykk sikkert!

er ikke chip`en som styrer hvor mye ladetrykk motoren tåler da... er kompresjons forholdet. På en orginal motor så anbefaler jeg ikke over 0,5 bar i trykk...

Skrevet

hvor mye ladetrykk den tåler ligger vel lit mer på den mekaniske siden. som topppakn. stempelringer, rådelager og slik. også viktig at den får tilstrekkelig med bensin så du ikke brenner stempelene. det er vel da gjerne chippen som styrer. er vel også lurt kanskje med en tillegsdyse på innsuget. så den får ekstra bensin nå turboen begynner å lade.

Skrevet

Er den chippet tåler den MINDRE ladetrykk uten å gjøre software endringer. Norman kan fikse dette så programvaren er i orden ved turbo. 0,6 bar tåler disse, men det er på grensen etter hva jeg har fått med meg. Du kan jo safe med 0,5...

Bensinmengde kan til en viss grad ordnes med en progressiv bensintrykkregulator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...