borte Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Noen som vet hvordan det vil gå å bruke en diff med 3.91 i utveksling på en E34 M50B25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2007 Ingen som vet? Sperrediffen som er beregnet for denne bilen har 3.15 i utveksling, og den jeg har for hånd har 3.91.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2007 Når jeg leter opp sperrediff til M50B25 får jeg opp følgende info; Kardang E-34 525i m/sperre (3.15utv) (I=42:13=3,23) Hva betyr (I=42:13=3,23)? Er utvekslinga 3.23? Den diffen jeg har på nå, er det ikke sperre på, og info på den er; Kardang E-34 525i M20/50 (I=41:11=3,73) Vil en sperrediff med utveksling på 3.91 gjøre slik at det blir lavere toppfart, og bedre aks? Eller omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 om jeg ikke husker feil er lavere tall høyere fart\mindre aks.. med andre ord for du mer aks med 3.91 kontra 3.15 utveksling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2007 om jeg ikke husker feil er lavere tall høyere fart\mindre aks..med andre ord for du mer aks med 3.91 kontra 3.15 utveksling Ok, da blir det vel litt stor forskjell når man ligger i 100 km/t på turtallet? Bortimot 3500rpm?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2007 Noen som vet helt sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 3.91:1 3.91 er antallet ganger mellomakselen må rotere for å få hjula til å rotere 1 gang. Hvis du vet hvilket turtall du har i 100km/t går det fint an å regne seg fram til det.. Edit: laga en kalkulator i excel en gang der du kunne legge inn utveksling i forskjellige gir, utveksling på diff, turtall, hjuldim osv.. En kompis har den vet jeg, kan jo alltids sjekke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 3.91:13.91 er antallet ganger mellomakselen må rotere for å få hjula til å rotere 1 gang. Hvis du vet hvilket turtall du har i 100km/t går det fint an å regne seg fram til det.. Edit: laga en kalkulator i excel en gang der du kunne legge inn utveksling i forskjellige gir, utveksling på diff, turtall, hjuldim osv.. En kompis har den vet jeg, kan jo alltids sjekke opp. Ok,høres bra ut om du klarer å få tak i den kalkulatoren! Diffen jeg har på nå, er (I=41:11=3,73).. Så fra 3.73 til 3.91 er vel ikke så galt? Per i dag har jeg 3000rpm når jeg ligger i 100 km/t på 3,73 i utveksling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå