Aleks Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 jeg har en e-36 318is.. fyllte på kjøleveske på bilen min for ca 4-5 mnd siden.. nå hin dagen så jeg at det var tomt i ekspansjonstanken. er dette normalt? ska bilen bruke kjøleveske? er d bare å fylle på nytt liksom`? litt mange spørsmål... takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Det er nok ikke normalt.du har en lekkasje en eller annen plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrGreve Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 sjekk slanger,rudt vannpumpa og termostaten..Har sjøl hatt lekkasjer dær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2007 kan d være sprekk i blokken? eller ville den lekkt mer da? d har jo gått 4-5 mnd før kjølevesken har forsvunnet. jeg vet at jeg har en simmerring på veiven eller noe som er gåen. og bilen lekker minimalt m olje. kan d lekke kjølevæske der? bilen ska på eu kotroll imåren. sjekker de slike ting der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 kan d være sprekk i blokken? eller ville den lekkt mer da? d har jo gått 4-5 mnd før kjølevesken har forsvunnet. jeg vet at jeg har en simmerring på veiven eller noe som er gåen. og bilen lekker minimalt m olje. kan d lekke kjølevæske der?bilen ska på eu kotroll imåren. sjekker de slike ting der? Nei, det går greit gjennom EU-kontrollen.. Det gjorde det i allefall med meg! Du burde prøve å gå over å sjekke samtlige slangeklemmer om det lekker der.. Det gjorde det hos meg.. Helt i bak-kant, i mot torpedoveggen på 2.5 24V (M50B25) motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2007 men den simmer ringen da? går d bra tror du? hehe- pleier d å være et problem d at d lekker kjølevæske? sprekk i blokken er d normalt? en kamerat av meg jobber i mc butikk. de hadde inne en sykkel som lakk kjølevæske.. da var d sprekk i blokken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 men den simmer ringen da? går d bra tror du? hehe-pleier d å være et problem d at d lekker kjølevæske? sprekk i blokken er d normalt? en kamerat av meg jobber i mc butikk. de hadde inne en sykkel som lakk kjølevæske.. da var d sprekk i blokken... Har ikke peiling angående den simmeringen! Har vært borti mange BMWer som lekker kjølevæske, men det skal ikke være noen typisk feil egentlig! Det er sjeldent av blokka sprekker ved normalt bruk! Det samme gjelder topp og topp-pakning! men jeg har ikke mye peiling på M40-M43 motorene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Sett om det kommer noe ut av eksosen? Sjekk også innvendig i bilen, teppet/gulvet forran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikka Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Har samme problemet med min M30B35 motor. Kjølevannet forsvinner sakte men sikkert. Er et helvete når bilen koker og jeg må til med å lufte på termostathuset,for å få termostaten til å åpne. Har ikke noe unormal røyk ut eksosen eller vann i oljen,men derimot en sterk mistanke om at topppakningen er gåen.Er det en grei måte å sjekke dette 100% før jeg trekker en konklusjon... Er det topppakningen så blir det salg av en E30 335 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Har samme problemet med min M30B35 motor. Kjølevannet forsvinner sakte men sikkert. Er et helvete når bilen koker og jeg må til med å lufte på termostathuset,for å få termostaten til å åpne. Har ikke noe unormal røyk ut eksosen eller vann i oljen,men derimot en sterk mistanke om at topppakningen er gåen.Er det en grei måte å sjekke dette 100% før jeg trekker en konklusjon... Er det topppakningen så blir det salg av en E30 335 Hmm, det kan være toppakningen, men også andre ting,f.eks en liten/usynlig hull i radiatoren eller en slange som er morken. Verksted kan sjekke med vakum om evt. Hull i radiator eller slanger, dem finner vel også ut om toppakninge, kan jo hende toppen din er slått i sprekker vis bilen har kokt flere gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 La bilen gå på tomgang mens den er varmet helt op. Sæt på fuld guffe på blæser(Resirkulering) og varmen. La bilen stå og gå i 10-15 minutter (eller mere) mens du står ute i den friske klare vinter luft. Stik nu snuten inn i kabinen og ta nogle skikkelige drag med næsen. Lukter det glycol (Sødlig lukt) da har du ganske sikkert lekasje på varme registret. Ellers så er det en god ide å sætte bilen i tør og varm garage, tryk teste den mens den er kald, samtidigt som man går over alle skjøte, kjøler og vannpumpe for å finde lekasjer. Se her etter blå/grønne avlejringer...typisk tegn på lekasje. La gjerne bilen stå natta over med tryktester på. Finder du ikke noe, da gjør det samme med varm motor. Fortfarende intet, da kopler man evt. kabine varme registret fra og tryk tester det samt motor side hver for seg. Men inden alt dette, så sjekker man selbfølgelig at oljen ikke har en hvit agtig farve, og at oljestanden ikke stiger når man bruker bilen. Sjek også olje påfyldnings lokket, er der hvit guffe her, da er det også tegn på vann i oljen....men dette kan også vere kondens. Da var der da litt å starte med Ps. Aldrig fyld kald kjølevæske på en brand varm motor, da kan toppen slå seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikka Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Takk for alle tips og svar...Nå har jeg litt arbeid i helgen. Det er godt at ikke alle tenker topppakning når en bil bruker kjølevann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 på min bil så er jeg ganske sikker på at d ikkje er toppakning.. den er aldri over normal tempratur. selv om eg står leeenge på tomgang. gjerne en halv time. men et eller annet sted forsvinner kjølevæsken.. har jobb å gjøre i helgen eg å.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Bare fordi en bil ikke er over normal temp. er ikke enbetydende med at toppakningen ikke er gåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 neivel? den har no hvertfall aldri kokt. ikkje vet eg.. men eg ska no hvertfall sjekke alle slanger og pakninger og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå