Champ Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 fikk problemer i dag da jeg skulle til jobb, skal nevnes at det er jævlig kaldt her i dag men har ikke hatt problemer med dette før i kulda! Fikk ikke mere enn 2000rpm på bilen , når jeg prøver å øke turtallet bare stopper den på 2000rpm og drar skikkelig dårlig , den nekter liksom, måtte kjøre i 30 kmt til jobben, virker nesten som om eksosen ikke klarer å komme ut fort nok kanskje ! er ikke sikker. prøvde bilen nå nettopp og da funka den fint til å begynne med , til jeg hadde kjørt 500 meter , stoppa og rygga for å snu og etter det ville den ikke på turtallet igjen. Har en skranglelyd i eksosanlegget og virker som det er inni eksosanlegget litt fremme i bilen , kan det være noe som legger seg og blokker slik at den ikke får blåst ut ? denne skranglelyden har jeg hatt lenge nå og synes derfor det er rart at det plutselig skulle ha noe å si akkurat nå , men det er sikkert mange av dere her som kanskje vet noe om dette.
Trotto Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Veivhusventilasjon kanskje. Få bilen inn i en varm hall og la den tine opp litt, så kommer den seg nok. Har du hatt lite bensin i tanken i det siste, fyll den opp og sleng i litt kondensfjerner med det samme før du setter den inn i varmen. Lykke til. Dersom du tror lyden har noe med problemet å gjøre, kan innmaten i en katalysator ha løsnet...
Champ Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 synes faktisk den lyden er blitt høyere, tror faktisk det er katen som er gåen ! hvordan kan kondens i bensin og veivhusventilesjon påvirke på denne måten ? ved kondens i bensin er det vel ikke noe som skal tilsi at bilen skal gå ca til 2000 rpm ? samme gjelder veivhuset , jeg vet ikke dette så derfor spør jeg. Hvordan kan jeg ta ut katalysator på bilen min ? og hvis jeg tar den ut vil jeg på noen måte skade bilen eller andre deler ved å kjøre uten denne ? hva med lambdasonde hvis jeg tar ut katen etc etc ? jeg har også sette på GS bildeler etter katalysator osv , men ender opp i en jungel av ting , noen som har litt peiling som kan hjelpe meg og finne de delene jeg event må kjøpe , kat\lambda? bilen er en E36 318i Touring 98 mod, M43 motor mener jeg. Jeg er klar over at jeg spør mye rart men synes de er så lite behjelpelig på BMW verkstedet her og virker ikke som de vil hjelpe så mye hvis man ikke kommer dit med bilen, og selv kan jeg ikke slike ting.
Champ Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 18101723750 dette er et varenr på GS bildeler. er dette det jeg trenger ? er det katalysator inni den delen ? og hvis det er det hvorfor er den så billig i forhold til den andre jeg så på ? følger lambdasonde med eller må jeg kjøpe det også ?
bmwhans Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 hvis du kjører uten katalysator kan du faktisk i noen tilfeller oppnå litt mer effekt.. hvis den drar helt fint opp til 2000rpm og stopper tvert der så virker det som det er noe annet enn kondens..
Trotto Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Du kan godt ta bort kat'en, og sette inn et stålrør i stedet. Det vil heller ikke påvirke lambdasonde, da denne gjerne står montert FØR kat. Men det kan hende bilen ikke går gjennom en utslippstest senere om du fjerner kat'en.
Champ Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 hvorfor må jeg sette inn noe i stedet for katen ? og er det mye jobb?
Trotto Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Hvorfor???? For all del, kjør gjerne med 30cm av eksosrøret borte om du vil, så vil du vel finne ut at det kanskje er greit å sette inn et rørstykke der likevel.
Champ Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 ok , sånne er det når man ikke kan noe vettu jeg kan ikke dette så derfor må jeg spørre. må nesten få fiksa dette for jeg bruker bilen mye, men undersøkte med verksted og det koste jo en million kroner å få dette gjort der , så jeg er nesten nødt til å vente litt , men jeg må ha bilen i mellomtiden. Får man kjøpt disse rørstykkene fredig til dette formålet og bare skru på eller er det noe man må mikse til med sveising og greier ? for hvis jeg må sveise og greier så er jeg likevel like langt.
Waldez Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Tviler på at noe er løst inni katen iallfall som gjør at motoren ikke varver over 2000. Har ikke sjekka det delenr du oppgav,men katalysatorer er da ikke billige.
Trotto Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Må nok sveise. Men jeg holder fortsatt en knapp på frosset veivhusventilasjon jeg da...
Champ Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 hvis veivuhventilasjonen er frosset burde vel ikke bilen fungere ok i 500 meter eller ? for enten så er det vel frosset eller så er det ikke frosset. Waldez: hører det ligger noe å skrangler fremme der, så noe er løst i alle fall. og hva annet en katen kan det være da ? Spurte en på jobb her og han mener man kan skjære hull og plukke ut og sveise igjen etterpå, går ut fra at man da mener å ta ut innmaten i katen for så å sveise igjen etterpå, så hvis jeg ikke ødelegger noe med å kjøre uten kat så er jo det den beste løsningen til jeg får råd til å investere i nytt.
E36-M-Tech cab Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Må nok sveise. Men jeg holder fortsatt en knapp på frosset veivhusventilasjon jeg da... Går ikke ann at en veivhusventilasjin fryser, herregud, da måtte jo motoren og ventilasjonsslangen ha vært full i vann...Og da hadde vel andre ting gått til helvete først...Og viss det i det hele tatt hadde gått ann så hadde jo det tinet etter noen minutter på tomgang... Høres mere ut som kondens i bensin, vann i bensinfilteret eller dårlig med bensintilførsel, eller i et ekstremt tilfelle at katalysatoren har løsnet innmaten på, og ligger og sperrer for eksos, selv om det oxo høres utrolig ut...
Waldez Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Ta ut innmaten i katen lar seg jo gjøre,men da må det være enklere å kutte røret og sveise i en rørbit der.Eller bruke et skjøtestykke som du skrur dit. Problemet ditt høres for meg ut som for lite bensin. Ikke uvanlig at motoren går med kondens,men drar dårlig. Her bruker vi stort sett rødsprit om vi har tull med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå