Kai-P. Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Funderer på å kjøpe disse dekkene: http://www.dekkexpress.no/produktinfo?type=dekk&id=2053 http://www.dekkexpress.no/produktinfo?type=dekk&id=2103 Prisen på disse dekkene blir 3872,- ferdig levert, hvilket jeg synes var billig. Noen som har erfaringer med Kumho-dekk (positive/negative)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Jeg har disse bak på mine 17". Syns de virker greie. De er faktisk veldig slitesterke. Litt dårlige egenskaper på våt vei, men ellers fine. Bra pris er det jo også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Jeg hadde disse dekkene i 225 bredde på min gamle E39 touring, og jeg synes de bråkte noe veldig. Mye dekkstøy med andre ord. Jeg fikk inntrykk av at det er en relativt hard gummiblanding, som ikke bare gjør dem seiglivede, men også skumle på våt vei som Ellingsen skriver. Om jeg hadde kjøpt dem igjen...? - Njei, - tror ikke det. Det hadde i så fall bare vært av økonomiske grunner da det er mye dekk/lang levetid for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg har ikke kjørt med det Kumho dekket, men med en annen serie fra dem, og de var jeg veldig fornøyd med i forhold til pris. Slitesterk og fungerte veldig bra i regn. Mener det mønsteret het KU 19 og KU 17. Har en kamerat som kjører med Kumho piggfritt, og han er veldig fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Grei pris, men ikke verdens beste egenskaper på våt vei. Mitt tips er å ikke prøve å spare noe når det gjelder kjøp av dekk, det er de for viktige til. Anbefaler heller Goodyear F1 GS-D3, evt Toyo T1R. Sommerdekk er billige nå som det er vinter, så du burde kunne finne en av disse to merkene i dimensjonene du trenger til ca. 6 000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg har Kumho 712 bak. I sving på glattkjøringsbanen skulle bakenden normalt slippe i 40km/t, men jeg måtte opp i 50-55 for å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er tydeligvis litt blandede meninger om dette dekkmerket, jeg skal sjekke likk rundt etter andre dekkmerker som gir mye for pengene, er så kjedelig å betale seg til fant for noe som varer en til halvannen sesong, koster selvfølgelig å være kar, er klar over det.. Har forresten hørt mye godt om Tyfoon, noen som har meninger om dette dekkmerket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Kumho ecsta 712 er veldig "sporete" når de begynner å bli slitte. Var helt J.... og kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Jeg har kjørt med kumho som både sommer og vinterdekk... Har litt andre erfaringer enn de fleste skriver her? (Vet ikke hvofor) Kumho piggfrie vinterdekk var jeg meget fornøyd rett og slett! På sommerdekk 225/45-17 synes jeg ikke de var så verst på vått føre, men jeg synes i motsetning til de andre her at levetiden var kort! (kjørte en sesong, og så var de utslitt. Wanli dekkene som jeg hadde etterpå varte mye lengre) Begge disse dekkene er jo billig dekk, men kumho var MYE bedre på våt vei! Kumho dekkene begynte også og spore kanskje VEL mye når de begynte å bli utslitt! En kompis som kjørte med 275/35-19 kumho fikk ALVORLIG mye sporing når de var utslitt! Snakk om å ta spenntak i rattet når du kjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Mine Kumho dekk har kjørt nærmere 10`km, og de har vært med på ett par banekjøringer + en del sladding/burning, og det er fremdeles bra (alt er relativt..) med mønster igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Det vil jeg jo si er meget slitesterkt... Vet ikke hvorfor mine ble utslitt så fort???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Jeg har kjørt to sommere med akkurat de samme dekka du linker til her. Og har samme erfaring som de fleste andre her. Meget slitesterke, forholdvis glatte ved våt vei og litt hard kjøring. Men jeg syns de drenerer godt, har ikke hatt noen problemer med vannplaning. Kjører med dim: 235/40x18" og 265/35x18" . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå