Gå til innhold

X Slett denne!!!X


e28turbo
 Share

Anbefalte innlegg

JAADAA.... :D

Her er ihvertfall et bilde av selve bilen!!

528n.jpg

Det skal komme ut mange flere bilder veldig snart...!!!

Skal gjøres mye i førstkommende uke..

Håper å bli ferdig med grenrøret i helga. Og da er det ikke så mye igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg kommet noe lengere på grenrøret, mangler kun å sveise fast inngående flens på wastegate. Så her har dere noen bilder.

Bilde008.jpg

Sånn passelig stor ??

tyh.jpg

uik.jpg

rg.jpg

jhk.jpg

Bilde006.jpg

Måtte kappe ut noe av øvre bærebro, veldig trangt her.

trh.jpg

Måtte sveise inn forsterkninger....

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

Håper på oppstart innen slutten av denne måned, så dette kan bli spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Spylervæsketanken må nok plaseres der batteriet originalt skal være, og batteriet må plasseres i bagasjerommet... Tror det ville blitt hardt å være tank om den hadde vært på sin originale plass, ettersom wastegaten står like ved...

Innsuget å toppdekselt er nedslipt og lakkert med en seriøst kostbar aluminiumslakk, husker ikke merket men. Veldig solid ivertfall, å ikke minst veldig fint å se til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Rikti rikti jørg1...

Lenge siden jeg har skrevet noe nå..

Har skjedd mye siden sist. kkk Turboen jeg planla å bruke havarerte rett etter første oppstart :(

Så det måtte kjøpes ny turbo. Valget falt på en Holset HX55 turbo fra Volvo Fh 12 lastebil. Innkjøpet av denne førte videre til omsveising av grenrør og downpipe. Forventningene var store ved første prøvetur med masse spekulering av når dette monsteret av en turbo ville begynne å lade.

Men det fungerer veldig bra. begynner å lade ved 3000 omdr, å har fullt ladetrykk ved ca 4000 omdr. avhengig av gir og belastning.

Her er noen bilder:)

igugi.jpg

Stooor jævel dette

P1010021.jpg

Noe arbeid gjenstår enda. Må blant annet skifte innmat i oljepumpa da den ikke leverer mer en maks 2 bars oljetrykk. Regner med det kommer av vanlig slittasje, så den skal bestilles snart :D

Håper å få råd til datasprut snart så jeg kan passere 0.8 bar å legge makstrykket på rundt 1.2 -1.3 bar....

Kommer flere bilder snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...