markoolio Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Hei. (e30-318i.) Etter eu kontrol må jeg skifte bakfjærene (begge), bmw skulle ha 2300,- for begge. Så jeg tenker et billig senkesett like greit gjør susen. Var innpå schmiedmann http://norway.schmiedmann.com og fant et flott et som ville passe bra, til 3500,- eller no. Hva er reglene på senking? Hva er TUV og hva har det å si? Takker for svar Mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 TUV er vet et godkjenningsfirma som skriver ut en anbefaling på senkesettet ditt.. Skal du skrive senkesettet inn i vognkort, må du ha godkjent dette hos biltilsynet som setter pris på TUV-godkjente deler.. Du finner skjema her på bimmers.. (venstre menyrad nederst) Reglene er vel noe sånt som at framhjulene ikke skal ta borti noe ved fullt rattutslag og at ved full last så skal det ikke subbe noen plasser.. (er sikkert mye mer).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 mener å ha hørt en gang at bilen (laveste punkt utenom hjul) må være 8 cm over bakkenivå. Men om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke. Og 4-hjulskontroll er også et must for å få det godkjent. Denne pleier å koste rundt 1000 lappen. Uansett om man skal godkjenne eller ikke er denne smart å ta. Godkjenningen koster 550 hos biltilsynet. Må huske å ta med del 2 av vognkortet. (selv om det står at denne må være hjemme) Godkjent dekk dim. må man også ha. de sjekker dette. hvis ikke riktig dekk /felg står på, får man ikke godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Er det ikke også noe med at frontlyktene og/eller grøftlysene skal være over en gitt høyde over bakken...!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Jo da stemmer att det er en viss nedre grennse får hvor lav disse kan være.. Sto om det i en annen tråd. Laget regler for det ikke skal være lov.. Gjør du som en lov sier så er det en anna som seier att noe anna ikke er lov, virker det som til meg. Er vel noe med att det skal være en maks grense på negativ camber også etter senk, eller uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå