Geir&Silje Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Etter 2 måneders vinterlagring på min bmw 325 E36, startet jeg motoren og da var det en tikke/klikke lyd under fremre del av toppdekselet.Er det ventilbank? Noen som vet?.
Superbeetle Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Sikkert en løfter som har satt seg litt.. Du får se om ikke det forsvinner når du bruker bilen litt, et oljeskift er gjerne på sin plass også.. evt må ventilene justeres..men da hadde det nok ikke kommet sånn plutselig..
oddis Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Skjer dette kun rett etter oppstart eller fortsetter det da motoren er kjørt varm? Hvis den har stått en periode i kaldt klima så er det normalt med litt tikking etter oppstart. Har du VANOS motor? Tikking er generelt ikke farlig, men indikerer ofte at enten olje, ventilløftere/ventilklaringer ikke er optimale. Klakking derimot, da hadde jeg blitt skeptisk.
P.I.B Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Ikke unormalt at det tikker litt ekstra, etter at den har stått en stund. Prøv å kjør den varm, evt. skift olje som det ble nevnt her...
02 Touring Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Sikkert en løfter som har satt seg litt..Du får se om ikke det forsvinner når du bruker bilen litt, et oljeskift er gjerne på sin plass også.. evt må ventilene justeres..men da hadde det nok ikke kommet sånn plutselig.. Det er ikke ventiljustering på M50 motor.
toomas Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 hadde samme problem på min da hadde den ene stramme skruen løsna på ventil strammern bare og ta av topp deksel og se om noe er løst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå