Gå til innhold

Gikk litt fort hjem fra jobb i dag.degradert til fotjenger

Willersrud
 Share

Anbefalte innlegg

Går fint å ikke godta på stede, heller prøve å avvente situasjonen og sende klage osv, men ville ikke gått i retten for noe sånt, det er bare unødvendig spør du meg, og ulempen med å ikke godta i beslaget er at hvis man ikke får tatt opp saken innen 3uker så får man den tilbake frem til saken kommer opp. På den måten har man ikke kontroll på nr man vil bli uten eventuellt, så like greit å få tiden uten overstått så fort som mulig.

Og som flere andre her nevner må du ta teori og oppkjøring på nytt hvis du ikke er ferdig med prøvetiden. Hadde du vært ferdig med prøvetida og mista lappen i 6mnd eller mindre hadde du slipt oppkkjøring. Og hver gang man må ta oppkjøring på nytt så begynner prøvetiden på nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk å søk om å få lov til å ta teori prøven i taps perioden, normalt må du vente til etter sperrefristen er ute for å ta den, og da går fort tida (verdtfall på en del trafikkstasjoner) før du får tatt oppkjøringen.

Søke om å få den igjen tidligere pga jobb osv funker ikke. Det som derimot kan funke er å klage på botens størrelse hvis du ikke har høy intekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trekke tilbake samtykket, mitt råd er å gjøre det. Med ditt samtykke kan dem egentlig holde lappen så lenge de vill uten å ta ut sak mot deg, hvis du går den veien. (Noe som jeg anbefaller)

Kan hende du er litt heldig som jeg var i rettsaken. Dommeren var såpass inkompetent at han måtte spørre politijuristen om hvordan lovene var hele tia, og dømte meg til ny praktisk oppkjøring, så jeg slipper å ta teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vedta på stedet når det er så alvorlig at du mister lappen! det kan være veldig mye å hente på å ta saken til forhørsrett... Her kan det være snakk om flere måneder mindre tid uten lappen dersom du er heldig... hvis du trenger lappen i jobben kan dette være en formildene ting osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du ikke uansett. de ser jo på filmen hvor fort du har kjørt! hvorfor skulle det være feil?? blir masse ekstra tull hvis du ikke godtar..

Du har tydeligvis ikke opplevd dette selv. Godtar du beslag, har politiet all verdens tid til å bruke på saken din. Godtar du ikke, har de knappe 3 uker på seg. Rekker de ikke dette innen fristen, kan du spasere inn å hente lappen din. Jeg ville ikke fryktet noen diger rettssak akkurat.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at snuten endevendte bilen hans når han ble stoppa. En kamerat av meg så han ble stoppet på kjellstad. Kanskje dem hadde en grunn til og stoppe han i tillegg.

Hei, politiet vet jo hvem jeg er fra før, men de lette faktisk etter narkotika:S, aner ikke hvorfor, er ikke sånne saker jeg har hos dem. så et ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du ikke uansett. de ser jo på filmen hvor fort du har kjørt! hvorfor skulle det være feil?? blir masse ekstra tull hvis du ikke godtar..

Du har tydeligvis ikke opplevd dette selv. Godtar du beslag, har politiet all verdens tid til å bruke på saken din. Godtar du ikke, har de knappe 3 uker på seg. Rekker de ikke dette innen fristen, kan du spasere inn å hente lappen din. Jeg ville ikke fryktet noen diger rettssak akkurat.. :wink:

har ikke jeg opplevd dette? er uten lappen nå men.. har du? blir mer styr med å møte diverse steder og forklare seg. hvorfor nekte når du vet at du har kjørt for fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg... Mistet lappen i sommer i 8 mnd, hadde oppkjøring og fikk lappen tilbake på mandag.. ! Jeg slapp unna med kun oppkjøring, men hadde lappen i 12 år før den tid. Men siden du kun har hadd lappen i 5 mnd, må du nok ta både teori og oppkjøringa på nytt, dessverre.!!

12år og måtte ta oppkjøring fra nytt? dæven.. du har gjort da ? kommet sidelengs rundt en sving i 160 i 50 sone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...