borgermester Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Jeg surfet lett innom qxl.no nettopp og fant denne fiffige innretningen. Det hevdes i annonsen at man kan få 6 - 17 hestekrefter ekstra bare ved å montere denne. Dette høres da alt for fantastisk ut til å være sant?
ingard Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Før du kjøper dette må det fremlegges noe ordentlige data på hva som skjer, bekreftelse på økning av effekt osv.. Når selger skriver dette, blir jeg litt skeptisk. Hvis det er så bra, hvorfor følger det ikke med i nye biler? Dette kan være det samme spørsmålet for alle modifikasjoner, Lystgass, Efekt Anlegg, Opgraderte kam`er osv. Svaret er at de vil tilpasse seg alle ! Ikke Alle vil kjøre fort !
ehrnst Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Mistenker dette er samme humbugg produktet som ble diskutert her for et par uker siden, noe som skulle kobles på IAT-sensoren? Sendte ved forrige diskusjon en mail til selger hvor jeg spurte hvordan man kunne hente ut mere hester ved å lure motoren til å suge inne kaldere/mer luft å samtidig sprute mer bensin inn. Enda ikke fått noe svar. Det er ikke så enkelt å hente ut hk av en bil!
borgermester Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Nei, ut i fra det jeg kan lese vil den i tillegg senke bensinforbruket. Men om jeg nå slenger 3 lapper på bordet for å teste en sånn en, vil det skade motoren på noen måte?
bmwhans Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 ikke kjøp dette. bare tull. har snakka med MANGE som ikke anbefaler dette. det skjer ingenting! du får ikke flere hester av dette. han prøvde å prakke på meg en. han er kanskje flink til å svare på spm men det er bare tull. ser ut som en liten legokloss. kan bare brukes som søkke på fiskestanga.
NyborgRacing Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 den dere selger de på ebay for 10dollar.. den dingsen er rett å slett enkel. det er en motstand som er pakka inn.. å den fungerer sånn at den gir signaler til hjernen om at motoren er kald! å da vil den få mere bensin!
borgermester Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 den dere selger de på ebay for 10dollar.. den dingsen er rett å slett enkel. det er en motstand som er pakka inn.. å den fungerer sånn at den gir signaler til hjernen om at motoren er kald! å da vil den få mere bensin! Mere bensin? I mine ører høres dette ut som at bensinforbruket vil ØKE?
Simen Malerbakken Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Hehehe. Ok her er den tekniske forklaring på hvorfor dette skal virke. Tidligere tenning vil gi mer effekt, men det kreves da at bensinen er mer bankefast enn den som er der. Moderne biler i dag har bankesensor, og på biler som er riktig justert vil det kun føre til at man fremkaller tenningsbank som bieln automatisk justerer tilbake med en gang, vips har du INGEN effekt av produktet. Kombinert med høyere oktan vil dette kunne gi mer kraft, men det krever at du bruker bensin som har høyere bankfasthet, altså høyere oktan. Eldre biler uten bankesensor vil bare dette medføre tenningsbank og da har du ganske snart motorhavari. Biler med dynamisk tenningssystem vil bare miste effekt av dette for det vil detektere feil ved målinger. En interessant ting er at har et sannhetsvitne med en MB 230E Som dere kanskje vet driver jeg et lite MB verksted og kjenner de bilene ganske godt, her vil dette garantert ikke fungere uansett hva han nå måtte gjøre med tempsensoren. Altså er dette ren løgn eller ren placebo.
NyborgRacing Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 ja mere bensin.. den vil få hjernen til å tro at motoren er kald hele tiden! har ikke peiling selv.. sier bare hva jeg leste på ebay.. samma bilde som qxl selger bruker! så går ut i fra at han kjøpte mange i usa på ebay å nå selger dem med fortjeneste i norge!
borgermester Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Alright, NyborgRacing la frem en oversiktelig forklaring på dette - mange takk Ser ut til at jeg sparer de 3 lappene!
NyborgRacing Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 jeg lover ikke men samma bilde så går ut i fra samma dritten! hehe! finner ikke produktet igjen på enay nå men skal poste linken hvis jeg finner det igjen! hvis du bare søker på bmw 328 f.eks. så kommer det opp masse rart.. blandt annet flere forskjellige sånne dingser som dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå