kukkhue Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Hei. Er det slik at man får mer hk ved å bytte til grenrør fra fek.s Koed? (har E36 320 sedan 95mod M52) Er det vansklig å instalere? Trenger men noe annet for å bruke "custum" grenrør? Må jeg ha en bedre potte og rør enn orginalt? Er det en opprasjon jeg kan gjøre alene uten proff utstyr ? litt newbie spm men det er jo bare slik man lærer
Sandersen Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Med mindre du har turbo er effekten minimal skal jeg mene..
kristian08 Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 ehm.. har hørt at grenrør m/ effektanlegg (tatt i betraktning at de er laget til oppgaven) skal gi en effektøkning på 15%.. men det er 15 håpfulle prosent. Sett at bilen din befinner seg i den stand som gjør det mulig å oppnå 15%, så skal det i teorien være noenlunde slikt. Bare noe jeg har hørt.. Når det gjelder montering av overnevnte så anbefaler jeg deg å kjøpe en DIY bok på biltema.. kan anbefale den på det sterkeste. Veldig bra for DIY dummies som meg selv Men ved første øyekast ser det ikke stort vanskelig ut.. å komme til blir kanskje den største utfordringen.. MERK.. ved første øyekast.. har aldri utført jobben selv Mvh -Kristian08-
mOMOe Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 monterte et grenrør fra koed på 325i'n til en kamerat.. jævli dårlig passform, så vi måtte til å sveise det om for å få det på..
oddis Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 mOMOe: Hvor eksakt hadde den dårlig passform?
Muren Motorsport Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 mOMOe: Hvor eksakt hadde den dårlig passform? er det vanskelig å se?
mOMOe Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 er vel bare å ta en titt på bilde så ser man fort det.. collectoren er altfor langt bak, kommer midt i bendet...
B.E.E. Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 PÅ min 328, øket grenrøret alene effekten fra 193 til 206 hk.
-Roger- Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 PÅ min 328, øket grenrøret alene effekten fra 193 til 206 hk. Og er det ikke sånn at dersom du monterer m50b25 innsug, porting av gasspjeld og k&n filter vil du få mer hk av grenrøret enn hvis du monterer det når alt er originalt?
kukkhue Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 hmm...har allerede satt inn green(skrivefeil her)filter replacement filter. Er litt usikker på om jeg har cash til no effektanlegg. Hvordan er det med slitasje av motor hvis man instalerer et slikt grenrør ? Vil lyden av 6'ern bli no annerledes ?
Raver^ Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Har selv montert et todelt RaceLand grenrør på min B25, det er JÆVELI trangt å få skrudd inn/ut alle mutterene så det beste verktøyet her er egentli en skrallefastnøkkel.. Brukte endel tid på å få det til å passe på resten av eksosen da det måtte sveises under bilen.. Resten av anlegget er Sebring.. Når det gjelder effekt, så er det litt vanskelig å måle, for med bare grenrør så vil du ikke merke så veldig mye med en gang, men drar du turtallet til slutten av registeret så vil du merke forskjellen, den vil aldri slutte å dra før det stopper.. Men det er temmelig dyrt skal du hente noe spesielt effekt utav en bil uten turbo, grenrør 3-5000,- , og resten av eksosanlegget kanskje det dobbelte.. Når det gjelder chip i BMW så har det aldri vært no særlig suksess i bensinutgavene med mindre motorvolum (etter det jeg har hørt og erfart), det vil si du kan kanskje hente ut ett par tre HK, noe som ikke er merkbart, eneste som kan hjelpe litt er å få opp turtallssperra litt.. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt på et M50B25 gasspjeld, satt i et innsatsfilter (Greenfilter f.eks) og IKKE et konefilter på en B20 (den vil sannsynligvis miste effekt), en universal endepotte og laget/kjøpt en oilcatch-tank.. Tror ikke dette vil koste deg mer enn noen få lapper.. Håper dette hjalp noe, lykke til!
kukkhue Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 hmm... allerede byttet ut orginal luft filtret med greenfilter replacement filter. Hva er M50B25 gasspjeld ??? hva for fuksjon har det og hva får jeg ut av det? Og hva er oilcatch-tank ??
Raver^ Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 hmm... allerede byttet ut orginal luft filtret med greenfilter replacement filter. Hva er M50B25 gasspjeld ??? hva for fuksjon har det og hva får jeg ut av det? Og hva er oilcatch-tank ?? M50B25 gasspjeld er gasspjeldet som sitter originalt på E36 325 motorene.. Altså gasspjeldet er det som åpner seg når du trykker inn gassen, sitter mellom luftfilterboks og innsug.. Spjeldet er større på 325 motoren derfor mer effekt.. Oilcatch-tank er en tank som renser veivhusvetilasjonen som går i en slange fra toppdeksel inn på luftfilterslangen.. Hvis ikke du har en catch-tank er det stor sjanse for at du får mye slam, dritt og oljedamp inn gjennom spjeldhuset, og det kan resultere i tap av effekt..
kukkhue Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Hmm... høres intresangt ut. Har du noen web side som selger slikt ?? finner ikke noe på schidemann eller gs.
Raver^ Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Hmm... høres intresangt ut. Har du noen web side som selger slikt ?? finner ikke noe på schidemann eller gs. Catch-tank: www.bsbildeler.no Spjeldhus: www.ebay.de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå