BoSJo Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2007 Hmmmmm, henter kansje en M5 denne helg i Tyskland. Denne gang tar jeg dog toget ned (Færger er fulde) og kjører bilen hjem, er jo litt deilig å få testet den på Autobahn og :whoa: Desuden så brugte Transitten ca. 1,9 milen da jeg hentede den sidste på hænger Men men, det var jo og ca. 2.350 Kg ekstra å dra på i tillegg til mindst 2.500 kg som den veier med det som er i den 1) Hvis jeg bruker Tyske tollskilter som kan kjøres med hele veien hjem, må jeg da tegne en forsikring i tilleg? (Ansvar) 2) Noen som husker prisen på Tyske tollskilter sidst de hentede bil der? 3) Hvis jeg bruker Norske prøve skilter, da er forsikring (Ansvar) inkludert, ikke sandt? 4) Norske prøve skilte blei tidliger kommenter at man kunne kjøre gjennom Danmark med, kan man kjøre gjennom Sverige med disse også? Må over Sjælland -> Malmø -> Svinesund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Tyske tollskilter koster vel en 400? eller.no, husker ikke Norske prøveskilter gjelder i sverige ja. Gjør som de fleste andre gjør, kjør helt hjem på de tyske tollskilta. Aldri hørt om noen som har blitt stoppa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 Nu fik vi ikke tak i Tyske Toll skilte, da jeg da måtte vere der for å ta dem ut. Overførte penge til gubben så han kunne avmelde bilen, ta ut tyske prøve skilte, og penge så han kunne registerer bilen igjen hvis jeg ikke ville ha den. Tok med Norske prøveskilte, som jeg satte på ved Danske grænse. Spurgte ved Norsk grænse on det var lov å kjøre hjem på Tyske Toll skilte (Rød stripe), det svarte han ja til, men de Tyske prøve skilte (Den med gul stripe) måtte jeg avlevere til tollerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå