Gå til innhold

Bi-Xenon eller bare Xenon i e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg har en 2003 model 320 dat touring (facelift) med Xenon.Jeg har latt meg fortelle at jeg har Bi-Xenon ( det sto det også i anonnsen til bilen).Men jeg kan ikke se at det er noe Xenon på fjærnlysene, de er vanlige H7 halogen pærer.

Men jeg har hørt at når e46 kom med Bi-Xenon var det pakket inn i den ene linsa.

Det skulle være et spjel som åpna seg og da fikk du langlys fra samme linse som nærlysene.

Er det noen som har peiling på dette emne som kunne skrevet litt om det og forklart hvordan det egentlig funket.

Det hadde vært fint om noen også hadde hatt en tegning over hovedlykta så jeg kunne se det spjellet det er snakk om.

Jeg mener at vist det stemmer med at det er et spjel vil jo ikke lyset lyse noe lengre en ved nærlys,men det vil lyse bredere(vi snakker jo om samme watten her,det blir jo ikke skiftet over til en ny pære med større watt) HHHmmmmm

Takk for alle svar.

Skrevet

Det er jo også sinnsyk stor forskjell på det faktiske lyset som Bi-xenon har kontra vanlig lamper. E46 med bi-xenon syns jeg lyser UTROLIG bra i forhold til en e46 med vanlig langlys og xenon.

Skrevet

ok.takk for svar.

Men er det noen måte og se det på lykta om jeg har det.Forhandleren påstod at jeg skulle ha det,men jeg er i tvil.Så vist det var en måte jeg kunne sett det på hadde det vært kult. ja eg kan prøve i mørke, men vil se etter det spjellet eller andre teng også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...