Trulsen Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Jeg så for en tid tilbake en reportasje av denne bilen med Jeremy Clarkson. Sånn jeg forstod det så kjører mann med 400 hk når "M" knappen ikke er trykt inn. Med alt av elektronikk av har du plutselig 507. Men stemmer det at man kan regulere hk selv? altså en dag vil man kjøre 200hk så kan man stille inn sånn at man bare har de 200hk til rådighet uansett turtall? Hva er det i så tilfelle man justerer? Kompresjon, luft, blanding av disse, tenning? Tenker også litt på dette med slitasje om man kødder med blandingen f.eks. Om dette temaet har blitt tatt opp før, beklager jeg at jeg tok det opp igjen, men jeg fant ingen tråder om dette. Så om noen har håndfast informasjon å gi meg, evt linker setter jeg pris på dette.. Mvh Truls.
bård Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 du kan nok bare velge de ferdige innstillte programmene, så du kan nok ikke stille den ned på 200hk nei..
Trulsen Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 du kan nok bare velge de ferdige innstillte programmene, så du kan nok ikke stille den ned på 200hk nei.. Så da stemmer altså ikke den infoen Jeremy Clarkson snakket om i den reportasjen. Men hva med når du går ned 107 hk da, hvordan reguleres dette?
Trulsen Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 "You can even choose, and i'm not joking, how many BHP you want from the engine". http://youtube.com/watch?v=rVz_iPW_WAU Sikker på det ikke går ann å stille antall hp selv?
Superbeetle Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 du kan nok bare velge de ferdige innstillte programmene, så du kan nok ikke stille den ned på 200hk nei.. Så da stemmer altså ikke den infoen Jeremy Clarkson snakket om i den reportasjen. Men hva med når du går ned 107 hk da, hvordan reguleres dette? Clarkson sa vel ikke at du kunne velge selv hvor mange hk du ville ville ha. Riktignok så framstiller han m5 på en humoristisk måte, med alle girinnstillingene osv..
bård Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 du kan jo til en viss grad bestemme det, men bare de forhånds programerte ant hk, er vel bare 400 og 507, hvis ikke jeg husker feil, er jo bare et program som styrer om du skal ha 400 eller 507, ikke mer komplisert enn det.
Bimmerlars Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Med chassiset relativt komfortabelt, altså uten "M" knappen trykket inn har du 400hk, trykker du på knappen stives alt opp og traction controlen holder seg litt mer i bakgrunnen, evnt. går helt av om du vil det, og du har 507hk. Idiotisk spør du meg. Hadde blitt gal av å ikke alltid hatt alle kreftene tilgjengelige. Enten bumpy ride og masse power, eller mindre power og komfort. Kunne fått velge selv synes jeg, men fyy å feit bilen er forde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå