325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 Abs`en har ikke funket siden jeg kjøpte bilen, tenkte jeg skulle gjøre noe med det snart Regner med at det er en føler som er gåen. Hvordan skal jeg finne ut hvilken? Bilen er en e30 88mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 Det enkleste er og kjøre på ett verksted og få tatt en diagnosetest. Men det ska vel være muligt og måle de selv også med mulitimeter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det enkleste er og kjøre på ett verksted og få tatt en diagnosetest.Men det ska vel være muligt og måle de selv også med mulitimeter. hvordan måler jeg de med multimeter a? hva ska det ligge på liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 Ohm mellom polene. Husker ikke resistans i farta men du får indikasjon om det er brudd... Tester funksjonen på giver med å snurre hjul og måle AC mellom polene. Tror det skal være ca 1,2V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2007 Ohm mellom polene.Husker ikke resistans i farta men du får indikasjon om det er brudd... Tester funksjonen på giver med å snurre hjul og måle AC mellom polene. Tror det skal være ca 1,2V. da får jeg prøve det takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 Kan nevne det at hvis du Ohmer og ikke får beskjed om brudd er det som regel problem med rust, dritt osv i mellom giver og "signalhjul". Alle slike givere er avhengig av minst mulig avstand mellom giver og hjul. Det blir produsert en elektrisk strøm ved hver omdreining ved hjelp av magnetisme og kommer noe i mellom, evt avstand er for stor vil ikke giveren klare å produsere denne strømmen. Viktig å stille multimeter på AC: vekselstrøm, da det er det giveren produserer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2007 takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 Bare hyggelig Kan jo begynne med å måle disse giverne og skulle de være i orden får du måle videre. Er det feks tilfelle at ABS-aggregat har "satt" seg er et stalltips å finne seg ei strekke med godt underlag og virkelig BREMSE. Dette fordi det kan gå å få løsnet ventilene i aggregatet ved å stresse de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå