-Anders- Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Har et mulig problem på E36`n. Har ingen anelse om dette er kritisk eller ikke, men har nå pågått en god stund! Den går veldig lavt på tomgang syns jeg.. ligger på 1000 rpm når den er kald, kanskje litt over, men detter fort ned på 5-600rpm så fort den begynner å få varmen. Skrur jeg på elektriske komponenter inne i bilen, som f eks setevarme, vifte, så synker rpm drastisk. Nede på 350, 400 hvis den har en dårlig dag. Går veldig jevnt på tomgang så ikke noe å si om det. Kan også nevnes at om jeg gir motor litt omdreininger på tomgang så stopper nåla på 750-800 rpm (der den angivelig skal ligge) for så å dette ned på ca 500 på vei ned. Merklig.. Noen som kan ha en aning på hva dette er for noe tull? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Hmm, har du prøvd å skru av oljepåfyllingslokket mens motoren går? hvis rpm synker yttligere når du løfter det av så bør du sjekke pakninger ol. men at den går lavt på tomgang kan vel være tomgangsregulator som må justeres litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Kan også nevnes at om jeg gir motor litt omdreininger på tomgang så stopper nåla på 750-800 rpm (der den angivelig skal ligge) for så å dette ned på ca 500 på vei ned. Merklig.. Fiksa akkurat noe av det samme på ein -98 320 cab, rensa LMM med Oxide Clean (fra Biltema)... Den hadde også sprekker i belgen fra LMM og inn på gasspjeldet. Når denne var bytta, LMM rensa, og feilkoder sletta, fungerte den optimalt igjen.. Måtte ta ein diagnose på den, for LMM hadde vert frakoblet mens bilen var i bruk.. Mvh René Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328 Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 min bil ligger litt under 1000rpm skal jo ligge der hvis den ligger over1000 på tomgang så er det noe galt skal ikke ligge så høyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2007 min bil ligger litt under 1000rpm skal jo ligge der hvis den ligger over1000 på tomgang så er det noe galt skal ikke ligge så høyt Vet at motorn skal ligge litt under 1000rpm på tomgang.. men jeg snakker om når den er kald så ligger den litt over 1000.. er jo ikke galt det. men når den er kald derimot, som skrevet i første innlegget, ligger den på 600 og under.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 min 320 m50 ligger på 650-700 omdr uansett temp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2007 hvis det er 10 minus og den har stått i 24 timer? er d ikke naturlig å ha litt høyere turtall på tomgang når motor er kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Funnet hva problemet var? Akuratt samme problem her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Lenge siden dette nå, men problemet er der så vidt. Eneste jeg har byttet er batteri, og den ble da bedre, men ikke frisk. Har begynt å venne meg til det. Kanskje noen andre har noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 eldre bmw`r er litt rar på tomgang. Hadde en e34 m50 som jager såvidt. Jeg syntes ærlig talt at det var kult jeg Hadde remus potte så likte at den gikk opp på 800rpm å datt ned på 650 ca. hadde jo ingen betydning. Men, tomgangsregulatoren din kan du jo rense, blir sikkert slik du vil ha den da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Hvor sitter den? Er det kludrete å ta den ut for rensing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 sitter under innsuget.. Ikke noe kludder, gå på en bmwside å se GS eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå