Gå til innhold

Altfor lav tomgang? E36

-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Har et mulig problem på E36`n. Har ingen anelse om dette er kritisk eller ikke, men har nå pågått en god stund!

Den går veldig lavt på tomgang syns jeg.. ligger på 1000 rpm når den er kald, kanskje litt over, men detter fort ned på 5-600rpm så fort den begynner å få varmen. Skrur jeg på elektriske komponenter inne i bilen, som f eks setevarme, vifte, så synker rpm drastisk. Nede på 350, 400 hvis den har en dårlig dag.

Går veldig jevnt på tomgang så ikke noe å si om det.

Kan også nevnes at om jeg gir motor litt omdreininger på tomgang så stopper nåla på 750-800 rpm (der den angivelig skal ligge) for så å dette ned på ca 500 på vei ned. Merklig..

Noen som kan ha en aning på hva dette er for noe tull? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har du prøvd å skru av oljepåfyllingslokket mens motoren går? hvis rpm synker yttligere når du løfter det av så bør du sjekke pakninger ol. men at den går lavt på tomgang kan vel være tomgangsregulator som må justeres litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevnes at om jeg gir motor litt omdreininger på tomgang så stopper nåla på 750-800 rpm (der den angivelig skal ligge) for så å dette ned på ca 500 på vei ned. Merklig..

Fiksa akkurat noe av det samme på ein -98 320 cab, rensa LMM med Oxide Clean (fra Biltema)...

Den hadde også sprekker i belgen fra LMM og inn på gasspjeldet.

Når denne var bytta, LMM rensa, og feilkoder sletta, fungerte den optimalt igjen..

Måtte ta ein diagnose på den, for LMM hadde vert frakoblet mens bilen var i bruk..

Mvh René

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil ligger litt under 1000rpm skal jo ligge der hvis den ligger over1000 på tomgang så er det noe galt skal ikke ligge så høyt

Vet at motorn skal ligge litt under 1000rpm på tomgang.. men jeg snakker om når den er kald så ligger den litt over 1000.. er jo ikke galt det. men når den er kald derimot, som skrevet i første innlegget, ligger den på 600 og under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

eldre bmw`r er litt rar på tomgang. Hadde en e34 m50 som jager såvidt. Jeg syntes ærlig talt at det var kult jeg ;) Hadde remus potte så likte at den gikk opp på 800rpm å datt ned på 650 ca. hadde jo ingen betydning. Men, tomgangsregulatoren din kan du jo rense, blir sikkert slik du vil ha den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...